تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فوریه 2016 - 20:03
کد خبر : 5336

رنج نامه فرهنگی،اخلاقی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

رنج نامه فرهنگی،اخلاقی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

آیا می توانیم پس از انتخابات این بذر کینه و نفاقی را که بس نابخردانه در دل این خاک ریشه کرده اند ، از دل جا بیرون کشید و بذر عشق و احترام را جایگزین کرد ؟

نسیم دنا -محمد صالح بخشی گنجه //سخت دلگیرم از وداع گروهی از مردمان خوب شهر و دیارم با الفاظ زیبا و ادبیات مودبانه، دلگیرم از جسارتی که بدون دلیل اپیدمی شده و هر کس جسورتر و هتاک تر باشد ، خود را سیاسی تر هم می داند!!!!!!!farhangnews_114639-323117-1424088013

دلگیرم از کوچ غمگینانه مهر و محبت و احترام گذاشتن به دیگران.

و صد البته دلگیرم از ادبیات موهن و سخیفی که گوش به گوش و زبان به زبان می گردد در بین بهترینهای این خاک و کم کم همچون فرهنگی بیمار برجسم و جانمان چنبره می زند و به همین راحتی ما را از وادی مقدس ادب و نزاکت دور و دورتر می کند که این اتفاق نامیمون ، بدون تردید فاجعه ای انسانی ومد نیست .

هر کجا که مهربانی و دوست داشتن و تقیه و احترام به دیگران از جامعه ما رخت بربندد همانجا جهنمی از واقعیت

نه دوستیهای صادقانه مانده است ، نه دشمنیهای جوانمردانه ما راچه می شود ؟

به کدامین ناکجا آباد رهسپاریم که اینگونه تهی گشته ایم  از کلمات و فضائل اخلاقی ؟

فرزندانمان وارث کدامین ادبیات شفاهی و گفتاری ما خواهند بود ؟

به بهانه انتخابات خود را تادندان به سلاح تهمت و افترا و توهین مجهز کرده ایم ، انگار به جنگ دشمن غدار می رویم نه به مباحثه با همشهری و همسایه و همکار خود .

هرکاندید ای بزرگواری که راهی مجلس می شود ، با از ما بهتران همنشینی می کند و بدون تردید ایام به کامش خواهد بود ، تکلیف همه آنهایی که می مانند چیست ؟ آیا کام آنان هم شیرین خواهد شد یا به جهت وول خوردن چند ماهه در این فضای مسموم مجازی و تغذیه از این ادبیات زهرآگین، هلاهل در کامشان نخواهد شد؟

آیا می توانیم پس از انتخابات این بذر کینه و نفاقی را که بس نابخردانه در دل این خاک ریشه کرده اند ، از دل جا بیرون کشید و بذر عشق و احترام را جایگزین کرد ؟

در کجا این همه جور و ستم در حق عزیزان و دوستان خود سراغ دارید  ؟

به راستی چه کسانی از ایجاد چنین جهنمی بهره می برند ؟

مردم ما روز به روز از فرهنگ و تمدن ، دورتر و دورتر می شوند . نکته ظریف همین جاست ، از ملتی که سرانه مطالعه کتابش از همه دنیا پایین تر است ،انتظاری بیش از این می توان داشت ؟

مردمی که فکر نمی کنند بلکه اجازه می دهند افکارشان را دیگران شکل دهند ، مردمی که با آدمهای موفق سرزمین خود مشکل ها دارند ، ملتی که در مواجهه با هر موضوعی به جای فکر کردن ، دوحرکت انجام می دهند : اول جوگیرمیشوند و سپس فحش می دهند آن هم از نوع ناموسی از نوع ویرانگرانه و بدون هیچ گونه ملاحظه ای !!!.

وشاید همین فلاکت اخیر یکی از علل عدم استقبال آن دسته از افراد توانا و مقبولیست که شایستگی کاندیداتوری را دارند ، ولی جرات فرو رفتن در این گرداب خطرناک را ندارند . این دسته همانها هستند که سودای رقابت را در سرمی پرورانند که مبرا از این ناپاکی هاست ما به عنوان، ملت نجیب را یدک می کشیم . شاید وقت آن فرا رسیده که این عنوان را از ما بگیرند و عنوان مخالف آن را به ما جایگزین نمایند ….!!!!!!!!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی