تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فوریه 2016 - 5:17
کد خبر : 5251

کمبود منابع‌ آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات عشایر کهگیلویه و بویراحمد است

کمبود منابع‌ آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات عشایر کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل عشایر کهگیلویه و بویراحمد کمبود منابع آبی را از مهم‌ترین مشکلات عشایر استان عنوان کرد و از مسئولان خواست توجه بیشتری به عشایر استان داشته باشند.

indexمجید علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم دنا در یاسوج، با اشاره به نقش عشایر در تولیدات دامی و صنایع دستی، اظهار داشت: این قشر تأثیر مهم و شاخصی در محقق شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه دارند.

وی به خدمات انجام شده برای عشایر اشاره کرد و افزود: هر چند بعد از انقلاب اسلامی کارها و خدمات شایسته‌ای در بسیاری از مناطق عشایری انجام گرفته است اما هنوز جای کار در بسیاری دیگر از این مناطق وجود داشته و نیازمند توجه مسئولان نظام هستند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، صعب‌العبور بودن و نداشتن جاده مناسب را از مشکلات مهم مناطق عشایری استان دانست و گفت: به دلیل شرایط کوهستانی استان عبور و مرور در برخی از مناطق عشایری امکان‌پذیر نبوده و تنها از طریق دام‌ها و چهارپایان کوچ صورت می‌گیرد.

این مسئول کمبود منابع آبی را از دیگر مشکلات مهم این مناطق عنوان کرد و از مسئولان خواست توجه بیشتری به عشایر داشته باشند.

وی سطح محرومیت در برخی از مناطق عشایری استان را پایین دانست و خواستار رسیدگی و رفع دغدغه‌های این قشر شد.

علی‌پور با بیان اینکه تاکنون ۵۷۶ سامانه عشایری را شناسایی و ثبت کرده‌ایم، اذعان کرد: حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در پایان پیگیری و رسیدگی به بهداشت، بهسازی راه‌ها، تأمین منابع آب شرب و تحصیل عشایر را از موارد مهم و مورد توجه این قشر بیان کرد و از مسئولان خواست نسبت به رفع این مشکلات همکاری‌های لازم را با این اداره کل انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی