تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فوریه 2016 - 17:45
کد خبر : 5132
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حمایت صندوق کارآفرینی امید از فعالیت های کارآفرینانه برای توسعه وآبادانی کشور بسته هستند

حمایت صندوق کارآفرینی امید از فعالیت های کارآفرینانه برای توسعه وآبادانی کشور

حمایت صندوق کارآفرینی امید از فعالیت های کارآفرینانه برای توسعه وآبادانی کشور

ارسلان حسن پور گفت : صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکردِ جدیدِ دولت در حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تأمین مالی خرد ، وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده خواهد داشت.

1اشاره : بی تردید اشتغال در صدر مسائل و مشکلات جامعه جوان ما قرار دارد واین مهم بدون سرمایه و تامین مالی برای پروژه ها و طرح ها امکان پذیر نیست. در همه جای دنیا یکی از شیوه های مهم اشتغالزایی حمایت از کسب و کار های کوچک است که از یک طرف زودتر از بقیه طرح ها به نتیجه می رسند و از جهت دیگر رونق و توسعه افتصادی را نیز شدت می بخشد.
در استانهای محروم وروستاها که معمولا پتانسیل ها برای کسب و کارهای کوچک بالا ست و سرمایه گذاری های کلان نیز در این مناطق صورت نمی گیرد این شکل حمایت ها اهمیت بسیار بالایی دارد .
در سالهای اخیرنیز برنامه‌های حمایتی و ادبیات پیرامونیِ کسب وکارهای خرد در کشورهای گوناگون جهان با ساختار اقتصادی متفاوت رشد چشمگیری داشته است. این کسب و کارها که با اهداف کاهش فقر، کمک به افزایش تولید کالا و خدمات منطقه ای و مقابله با بیکاری در سیاستگذاری کشورها جایگاه درخوری یافته است.
صندوق کارآفرینی امید (صندوق مهر امام رضا(ع) سابق) تنها نهاد مالی تخصصی با ابعاد کامل حمایتی دو سویه در کشور است ‏که ‏در دو زمینه تأمین مالی خرد و حمایت از کسب و کارهای خردبه صورت کاملاً تخصصی فعالیت می‏نماید. این صندوق در استان کهگیلویه وبویراحمد  در دولت تدبیر وامید با رویکرد جدید وتدابیر خوب مدیریتی توانسته گامهای بزرگی در راستای فرهنگ کار وتلاش برای اشتغالزایی موثر در راستای  توسعه ، آبادانی و رونق اقتصادی این دیار بردارد که در خور تحسین است.
با توجه به اهمیت اطلاع رسانی از فعالیتهای این صندوق درکهگیلویه وبویراحمد خبرنگار نسیم دنا با ارسلان حسن پور مدیریت صندوق کارافرینی امید در استان بعنوان بزرگترین حامی طرح ها و کسب  کارهای کوچک  گفتگو یی انجام داده است که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

مدیریت صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا با تبریک فرار سیدن ۲۲ بهمن وسالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ملت شریف وبزرگوار ایران و هم استانی های عزیز به ماموریت صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد وگفت: این صندوق به عنوان بزرگترین صندوق حمایتی از فعالیت های کارآفرینانه در مقیاس خرد در دولت تدبیر وامید ، فعالیت‌های خوبی در جهت توسعه کارآفرینی واشتغالزایی انجام داده است.
ارسلان حسن پور با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید با ایجاد فرصتهای شغلی جدید، توانسته کمک خوبی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و ارتقاء  فرهنگ کارآفرینی در سطح خرد نماید اظهار داشت : از جمله برنامه های بسیار اساسی و نوآورانه که اخیراً در صندوق در دستور کار قرار گرفته و وارد فاز اجرا شده این است که اعتبارات خرد باید به‌صورتی پایدار با استفاده از راه حل های نوین و آزموده شده نظیرخوشه ها، شبکه سازی، زنجیره های تولید و به عبارت ساده تر تولید بازارمحور مورد استفاده بنگاه‌های خرد قرار گیرد.

صندوق کارآفرینی امید همسو با جهت گیری‏‌های دولت یازدهم و برنامه‏‌های اقتصاد مقاومتی نقشه راه خود تعیین کرده است
مدیریت صندوق کارافرینی امید با اشاره به اهمیت کسب و کارهای کوچک در اقتصاد گفت: صندوق کارآفرینی امید بعنوان قوی‏ترین سیستم حمایت مالی از کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی انجام وظیفه می‏ نماید.
ارسلان حسن پورخاطرنشان کرد :این صندوق همسو با سیاست‏‌ها و جهت گیری‏‌های دولت یازدهم و برنامه‏‌های مربوط به مفاد برنامه اقتصاد مقاومتی، نقشه راه خود تعیین کرده است .

وی با بیان اینکه  طرح‌های کارآفرینانه و طرح های کسب و کاری که دارای ظرفیت اشتغال و مزیت رقابتی هستند در اولویت حمایت صندوق قرار دارند خاطرنشان کرد: کسب وکارهای خرد سهم کوچکی در تولید دارند اما اثربخشی آنها در اقتصاد بیش از کسب و کارهای بزرگ است لذا درصدد هستیم با ایجاد خوشه‌های کسب و کار از مزیت رقابتی آنها به نفع اقتصاد و اشتغال مردم بهره برداری کنیم.
انعقاد ۲۳تفاهم نامه استانی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در استان

مدیریت صندوق کارافرینی امید در کهگیلویه وبویراحمد گفت: عمده ی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در حوزه ی اشتغال به سه بخش خویش فرمایی که سقف آن ۳۰۰ میلیون ریال، خانگی که سقف آن ۱۰۰ میلیون ریال و بخش کارآفرینی که سقف آن یک میلیارد ریال برآورد شده است، تقسیم می‌شود.

وی  از انعقاد ۲۳ تفاهم نامه استانی تا سقف ۵۰۰میلیون ریال ،۱۸ تفاهم نامه استانی بالای ۵۰۰میلیون ریال و ۹ تفاهم نامه ملی تا سقف یک میلیارد ریال در سال جاری در استان خبرداد.

حسن پور در تشریح این تفاهم نامه ها گفت: ۲۳ تفاهم نامه استانی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریالی با مبلغ ۷میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال با افراد و شرکت ها منعقد شده که ۳۱۷ نفر اشتغالزایی داشته اند.

وی افزود: ۱۸ تفاهم نامه های استانی بالای ۵۰۰ میلیون ریال به مبلغ کل ۷میلیارد و ۳۴۰میلیون یال با اشتغالزایی ۷۲۱ نفر در زمینه طرح های مختلف با افراد و شرکت ها منعقد شده است.

مدیریت صندوق کارآفرینی وامید استان اظهار داشت: ۹ مورد تفاهم نامه ملی داشتیم که  ۴۸۱ مورد تسهیلات به مبلغ ۷۵میلیارد و ۵۶۰میلیون ریال با اشتغالزایی ۶۹۰ نفر برای آنها پرداخت شده است.

وی گفت:   این تفاهم نامه های ملی با سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای، سیم و گوهر، راحت سفر، مرکز ملی فرش، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، بنیاد شهید، شرکت شیرین عسل  وستاد مبارزه با مواد مخدر بسته شده است.

حسن پور رویکرد صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر امید را ارتقاء از فرد محوری اشتغال به ایجاد زنجیره ها و شبکه سازی و استعداد یابی عنوان کرد.

وی افزود: اعطاء تسهیلات به روستاها و هر روستا یک محصول، حمایت از تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی، ساماندهی یک پارچه متقاضیان تسهیلات اشتغال و پشتیبان ها به صورت زنجیره ای کسب و کار، حمایت مالی از توسعه شبکه نمایندگی های انحصاری فروش یا خدمات پس از فروش برند های داخلی، حمایت مالی از توسعه شبکه توزیع حمل و نقل اختصاصی محصولات تولیدی برندها، ناوگان عمومی تاکسی رانی برون شهری و حمایت مالی در قالب طرح های خوداشتغالی و کارفرمایی از برنامه های صندوق کارآفرینی امید است.

۱۰۲۶ فقره تسهیلات اشتغال در کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده است

مدیریت صندوق کارافرینی امید  در استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد کل تسهیلات پرداختی اشتغال  در سال جاری در استان کهگیلویه وبویراحمد را ۱۰۲۶ فقره عنوان کرد وگفت : به متقاضیان مبلغ ۱۸۸میلیارد ۸۷۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد  اعتبارات رشد داشته است.

پرداخت ۱۱۰۸ فقره تسهیلات ازدواج در سال جاری

حسن پور با اشاره به پرداخت به موقع تسهیلات ازدواج گفت: ۱۱۰۸ مورد تسهیلات ازدواج به مبلغ ۳۳ میلیارد ۷۲۰میلیون ریال دراستان توسط صندوق کارآفرینی امید به زوجین پرداخت شده است.

وی در زمینه ازدواج دانشجویی نیز گفت: با تفاهم نامه ای که صندوق با دانشگاه آزاد اسلامی  و  واحد سما داشته  ۶۵ مورد وام ازدواج دانشجویی به مبلغ ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت شده است.

شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید

مدیریت صندوق کارافرینی امید  در استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید گفت: تا قبل از دولت تدبیر وامید ۸۹۱ وام خود اشتغالی به مبلغ ۲۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون پرداخت شده بود که این مورد در دولت تدبیر و امید به ۲۰۵۹ فقره به مبلغ ۳۴۳ میلیارد ریال رسیده است

حسن پور اضافه کرد در دولت تدبیرو امید در همه زمینه ها افزایش پرداختی ها را داشتیم در زمینه ازدواج تا قبل از این دولت ۴۷۰ مورد به مبلغ ۱۵ میلیارد و۲۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده بود و در این دولت تاکنون ۱۳۵۶ وام به مبلغ ۴۴ میلیارد و ۲۰۰میلیون تاکنون پرداخت شده است

وی گفت در مجموع تسهیلات پرداختی در همه زمینه ها تا قبل از دوسال نیم گذشته  ۱۴۸۸ مورد به مبلغ ۲۳۴ میلیارد و ۳۳۰میلیون ریال بوده که در دوسال نیم اخیر  به ۵۶۲۱ مورد به مبلغ ۵۹۵ میلیارد و ۳۸۰میلیون ریال افزایش یافته است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور رشد قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد این تسهیلات در زمینه اشتغال در قالب طرح های پشتیبان، کارفرمایی، کارگروهی و خود اشتغالی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد دیگر در قالب تسهیلاتی مانند ازدواج اختصاص یافته که در زمینه همین تسهیلات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشتیم.

حسن پور طرح های بسته بندی تولیدات در حوزه کشاورزی مانند عسل و کشمش را از طرح های موفق در استان برشمرد و افزود: طرح های صنایع دستی گلیم و گبه و محصولات کشاورزی از از دیگر طرح های موفق و دارای بازار فروش پایدار در استان هستند.

تفاهم نامه با کارآفرینان موفق جهت راه اندازی کارگاه های نان محلی در استان

مدیریت  صندوق کارآفرینی امید استان از انعقاد تفاهم نامه با کارآفرینان موفق جهت راه اندازی کارگاه های نان محلی در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به قرارداد و تفاهمنامه با یکی از کارآفرینان هم استانی جهت راه اندازی ۸ کارگاه نان محلی در سطح استان به این نتیجه رسیده ایم که با راه اندازی این کارگاه ها برای ۸۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرحهای تولیدی که زمینه اشتغال آنها پایدار باشد

ارسلان حسن پور  با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در استان از طرح هایی حمایت می کند که بازار فروش خوبی  داشته باشند اظهارداشت: طرحهای تولیدی که زمینه اشتغال آنها پایدار باشد ودر بازار محصولات آنها به فروش بفرسد  صندوق از آنها حمایت خواهد کرد.

مدیریت صندوق کارآفرینی امید استان از جمله طرح های فعال که از حمایت این صندوق بهره مند شده اند را طرح تولید تولید فیلتر هوا واسکاج در شهرستان کهگیلویه، پرورش گاو شیری در گجساران ، کشت گیاهان دارویی مانند گیاه به لیمو در شهرستان باشت نام برد.

وی تولیدی پوشاک ،بسته بندی سبزی ،نان سنتی ،گلیم بافی، قالی بافی،پرورش مرغ تخم گذار،پرورش گاو شیری، پرورش بوقلمون ، تولید گلهای کریستال و البسه محلی و منجق دوزی را از دیگری طرح هایی دانست که به  متقاضیان آنها تسهیلات پرداخت شده است.

وی بازاریابی مناسب  وبومی سازی طرح ها را با توجه به شرایط اقلیمی ومنطقه ای از تدابیر لازم جهت پرداخت تسهیلات ذکر کرد که منجر به  تولید و اشتغال پایدار خواهد شد.

۹۶درصد تسهیلات پرداخت شده منجر به ایجاد اشتغال پایدار شده است

مدیریت صندوق کارآفرینی امید استان  با بیان اینکه ۹۶ درصد تسهیلات پرداخت شده در استان منجر به ایجاد اشتتغال پایدار شده است گفت : حدود ۴ درصد طرحها یا تغییر طرح داده و در مرحله تصمیم گیری  اجرای طرح هستند.

حسن پور نظارت براجرای طرحها را یاد آور شد وگفت : طرحهای بالای ۳۰میلیون تومان را شخصا نظارت می کنم  تا ببینم آیا نیازمندیهای این طرحها برطرف شده است یا نه و خودمان نتایج کارها را نیز ببینیم . وی گفت به طور متوسط هر طرح را  ۴مرتبه نظارت می کنیم و تا حدود ۵ سال از اجرای طرح نیز نظارت به عمل خواهد آمد.

وی به پتانسیلها وظرفیتهای کهگیلویه ویویراحمد در زمینه های کشاورزی وگردشگری  وصنایع دستی اشاره کرد وگفت: طرحهای تعاونی بسیار خوبی  در این زمینه ها در استان اجرا شده که ضمن ایجاد وبستر مناسب برای رونق تولید نشاط وشادابی اجتماعی را نیز در پی داشته است.

حسن پور حمایت از بازار فروش محصولات طرحهای تولیدی را از دیگر برنامه های صندوق در استان ذکر کرد وگفت: از متقاضیان جهت عرضه و فروش محصولات خویش در نمایشگاههای در سطح ملی  حمایت می کنیم .

تعامل خوب استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی با صندوق کارآفرینی امید

مدیریت صندوق کارآفرینی امید استان از تعامل خوب استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی با صندوق کارآفرینی امید خبر داد وگفت: بیش از ۵۲جلسه با مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شده که ۳۰ جلسه آن در محل صندوق کارافرینی امید بوده که در طول عمر تاسیس صندوق در استان بی نظیر بوده است.

جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات در دوسال گذشته

مدیریت  صندوق کارآفرینی امید استان  در ادامه مهم ترین موفقیت های صندوق کارآفرینی امید را طی دو سال گذشته جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات، رتبه های نخست در انعقاد تفاهم نامه های استانی، پرداخت تسهیلات به حوزه صنایع دستی، حمایت از بانوان کارآفرین، طرح پدافند غیرعامل در بانک ها، طرح تکریم ارباب رجوع در بین بانک ها و بیمه ها و همچنین رتبه نخست در حمایت از ایثارگران اعلام کرد.

وی تصریح کرد:در راستای خدمات دهی بهتر و اجرای طرح های جدید و زود بازده، نسبت به اعزام کارشناسان این صندوق به استان های همجوار جهت الگوبرداری از طرح های موفق آن ها اقدام شده است.

اجرای برنامه های فرهنگی صندوق کارآفرینی امید

حسن پور به برنامه های فرهنگی صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد وگفت:برپایی ایستگاه صلواتی در روز میلاد آقا امام رضا (ع) ،پیاده روی صبحگاهی همکاران ، برگزاری زیارت عاشورا در روزهای دوشنبه هر هفته ،جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان ،دیدار از خانواده های معظم شهدا ،  پخش صلوات خاصه امام رضا (ع)، پخش اذان  و تشکیل حلقه صالحین را از جمله برنامه های فرهنگی صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی