تاریخ انتشار : شنبه 6 فوریه 2016 - 13:39
کد خبر : 5128

دریافت سه نشان ملی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

دریافت سه نشان ملی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

محمود باقری در جمع خبرنگاران از افتتاح ۵۲ کارگاه صنایع‌دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد و افزود: میراث فرهنگی و صنایع‌دستی اقدامات خوبی در راستای حمایت از شاغلین صنایع دستی انجام داده است.

IMG_05531مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دریافت سه نشان ملی با مهر اصالت این استان در سه رشته صنایع دستی خبر داد .محمود باقری در جمع خبرنگاران از افتتاح ۵۲ کارگاه صنایع‌دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد و افزود: میراث فرهنگی و صنایع‌دستی اقدامات خوبی در راستای حمایت از شاغلین صنایع دستی انجام داده است.

وی بیان کرد: با آموزش‌هایی که در ۱۵۰روستای استان انجام دادیم رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع‌دستی کشور به رتبه هفتم ارتقا پیدا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دریافت سه نشان ملی با مهر اصالت خبر داد و خاطرنشان کرد: از پنج پرونده معرفی شده به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سه رشته صنایع دستی شامل ساز و سنتور سنتی، سفره بافی و میخک و مهلو نشان ملی دریافت کردند.

باقری از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ پروژه گردشگری استان طی دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر امسال پنج پروژه داریم که از این تعداد یک پروژه کلنگ‌زنی اردوگاه تفریحی چشمه لگین راک با اعتبار ۲۵۰میلیون تومان است و بقیه افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: پروژه سوئیت‌های منطقه بندان سی‌سخت با اعتبار ۳۵۰میلیون تومان افتتاح می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح اردوگاه تفریحی امامزاده سید شمس‌الدین با اعتبار ۴۰میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های افتتاحی میراث فرهنگی در دهه فجر عنوان و اظهارکرد: افتتاح اردوگاه تفریحی شلال‌دان و سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر است.

باقری عنوان کرد: از اعتبارات یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بخش گردشگری استان در سال جاری طی ۶ ماه گذشته سال تنها ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اعتبارات سه حوزه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در سال جاری و مدت مشابه سال قبل بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی حوزه میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در سال ۹۳ یک میلیارد و ۳۶میلیون تومان بوده که ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت و اعتبارات این حوزه در سال جاری ۹۰۰میلیون تومان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات حوزه گردشگری استان در سال گذشته را یک میلیارد و ۳۷۰میلیون تومان با تخصیص یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: اعتبارات بخش گردشگری استان در سال جاری یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بوده که در ۶ ماه ابتدای سال جاری ۹۰۰میلیون تومان آن تخصیص یافت.

باقری افزود: اعتبارات حوزه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۲۸۰میلیون تومان با تخصیص ۱۹۹میلیون تومان بوده که اعتبار سال جاری این بخش ۲۱۵ میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: یک میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از شاغلین صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه اشتغال استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۷۵میلیون آن را جذب کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی