تاریخ انتشار : جمعه 29 ژانویه 2016 - 9:02
کد خبر : 5102

اشتغال،تولید وکاهش آسیبهای اجتماعی با آموزشهای فنی و حرفه ای امکان پذیر است

اشتغال،تولید وکاهش آسیبهای اجتماعی با آموزشهای فنی و حرفه ای امکان پذیر است

مهندس فرج‌الله راد در ابتدا نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در توسعه اشتغال و ایجاد شغل‌های پایدار بسیار مهم دانست وگفت: با توجه به اثر گذاری آموزش های مهارتی ، توجه به این بخش امری مهم و ضروری است

20909نسیم دنا : مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیتهای این اداره کل و برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در جهت اطلاع رسانی به مردم ارائه کرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور

مهندس فرج‌الله راد در ابتدا نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در توسعه اشتغال و ایجاد شغل‌های پایدار بسیار مهم دانست وگفت: با توجه به اثر گذاری آموزش های مهارتی ، توجه به این بخش امری مهم و ضروری است.

وی  گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور بوده که سه رسالت مهم از جمله پژوهش و تولید استانداردهای آموزشی، ارزشیابی نیروی کار ماهر در کشور و آموزش نیروی کار در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: سابقه کار فنی و حرفه‌ای به سال ۵۸ برمی‌گردد که در پنج رشته فعالیت خود را شروع کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۷۰ اداره کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شد که در سال ۷۲ دارای سه مرکز یاسوج، دوگنبدان و دهدشت بوده و هم اکنون ۱۱ مرکز داریم که سه مرکز مختص خواهران، یک مرکز فناوری اطلاعات و چهار مرکز دو منظوره و سه مرکز مختص برادران داریم.

راد خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای کاهش تصدی‌گری‌های دولت مهارت‌های آموزشی را به شهروندان ارائه می‌دهیم.

تقویت آموزش های فنی وحرفه ای در جامعه یک اولویت است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه وبویراحمد توسعه و افزایش آموزش های فنی و حرفه ای  را راهکار مناسبی برای اشتغالزایی جوانان بیکار و توسعه جامعه دانست و گفت: تقویت آموزش های فنی و حرفه ای در این استان یک اولویت است.

فرج الله راد افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای علاوه بر توانمند سازی افراد به توسعه و محرومیت زدایی جامعه نیز کمک شایانی می کند.وی ابراز داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای می تواند ظرفیتهای زیادی را در جهت توسعه اشتغال، تولید و کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه نیز ایجاد کند.

تحقق ۹۵ درصدی آموزش مهارتی بخش دولتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه گفت: آموزش مهارتی بخش دولتی این استان ۹۵ درصد محقق شده است.فرج‌الله راد افزود: از تعهد ۲میلیون نفرساعت بخش دولتی در استان یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفرساعت آن محقق شد که معادل ۹۵ درصد تحقق تعهد عملی در این بخش است.

وی با اشاره به تحقق ۷۰ درصد آموزش مهارتی در بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به بنیه مالی پایین مردم در این بخش نتوانسته ایم به تعهدات خود برسیم و تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد عشایر، مراکز ثابت، زندانها، پادگانها، روستاها، صنایع، تیم های سیار شهری، استاد و شاگردان، کمپ های و مراکز جوار دانشگاهها را از مهمترین گروه های هدف فنی و حرفه ای عنوان کرد.

راد خاطرنشان کرد: اکثر متقاضیان دوره های آموزشی فنی و حرفه ای دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده اند چراکه آموزش های فنی و حرفه ای مهارتی برای بازار کار است.

مهارت در کنار تحصیلات دانشگاهی بسیار مهم است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: تحصیلات دانشگاهی مهم است اما مهارت بسیار مهم است و صرف آموزشهای نظری راه به جایی نمی بریم.

وی بیان کرد: در سطح کشور ۴۸۷۶ مربی فنی و حرفه ای تبدیل وضعیت خواهند شد که از این تعداد ۱۰۱ نفر از این استان هستند.راد عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ مربی حق التدریس پاره وقت و ۲۹ مربی تمام وقت رسمی در این استان مشغول آموزش فنی و حرفه ای هستند.

فعالیت ۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه نهادینه نشده است، گفت: با آگاه‌سازی لازم از طریق رسانه‌ها می‌توان به این مهم دست یافت که از رسانه‌های استان اعم از مکتوب و مجازی انتظار می‌رود که فنی و حرفه‌ای را در این راستا همراهی و کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ مرکز آموزشگاه آزاد وابسته به فنی و حرفه‌ای داریم و تاکنون آموزش‌های زیادی را در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف ارائه دادیم،گفت: ۲۹ آموزشگاه در بویراحمد، ۱۸ آموزشگاه در گچساران، دهدشت با ۱۳ آموزشگاه، دنا و چرام هرکدام با چهار آموزشگاه، بهمئی با شش آموزشگاه، سه آموزشگاه در لنده و دو آموزشگاه در باشت ارائه خدمت می‌کند.

راهیابی ۵ کارآموز کهگیلویه و بویراحمدی به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری ازسخنانش از راهیابی ۵ شرکت‌کننده برتر هم‌استانی به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به اهداف برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: هدف این مسابقات ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان، مهارت آموزش‌های مهارتی در توسعه اقتصاد، ارتقاء سطح استانداردهای آموزشی در کشور، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و تجارب حرفه‌ای، شناسایی  افراد نخبه، فراهم نمودن فرصت رقابت برای جوانان، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد سیستم ارزیابی نظام مهارتی کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بهمن‌ماه امسال شانزدهمین دوره ملی مهارت در مرکز پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود، گفت: هر ساله این مسابقات در کشور یک‌بار برگزار و مراحل شهرستانی، استانی آن در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

راد با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت در سطح شهرستانی و استانی اذعان کرد: در سال ۹۳ قریب به ۸۶ شرکت‌کننده شهرستانی داشتیم که ۳۳ نفر به مسابقات استانی و ۱۰ نفر به مسابقات ملی راه پیدا کردند و هشت نفر دیپلم افتخار کسب کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال جاری ۱۵۴ شرکت کننده شهرستانی داشتیم که ۳۵ نفر به مرحله استانی راه یافتند و پنج نفر به مسابقات ملی کشوری در در رشته‌های کاشی‌کاری، خیاطی، لوله کشی گرمایشی و آجرچینی اعزام می‌شوند.

این مسئول گفت: برگزیدگان به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت سه نفر خانم و دو نفر آقا هستند.راد در ادامه با بیان اینکه افتتاحیه مسابقات کشوری دهم بهمن‌ماه در کرج صورت خواهد گرفت، گفت: این مسابقات از ۱۱ تا ۱۴ بهمن‌ماه به صورت کار عملی با حضور ناظران بین‌المللی برگزار می‌شود.

سند توسعه گیاهان دارویی در کهگیلویه‌وبویراحمد تدوین می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پتانسیل‌های این استان در زمینه گردشگری و گیاهان دارویی، در حوزه‌های سردسیری و گرمسیری قابلیت داشت و برداشت را دارند گفت: کارگروه‌هایی در این زمینه ایجاد شده و سند توسعه گیاهان دارویی استان در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه در طی چند سال گذشته پروژه پژوهشی مطرحی در استان وجود نداشته است، ابراز کرد: برای اجرای برنامه‌های پژوهشی در استان محدودیت منابع مالی داریم.

ارائه بیش از ۲۸ هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق عشایری استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در ر استای توسعه مناطق روستایی و عشایری در نه ماهه سال ۹۴ بیش از ۲۸ هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است.

*فرج اله راد بیان داشت :تدوین و اجرای طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر مناطق محروم ومرزی با رویکرد اشتغال پایدار در جهت عدالت آموزشی و به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان است.

وی اظهار داشت :این آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر روستایی برای متقاضیان و علاقمندان به آموزش های فنی و حرفه ای برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اعلام این خبر گفت: خدمات ارزنده ی عشایر به کشور و سهم آنان در تولید محصولات دامی در جهت خود کفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای ارتقای مهارت و کسب درآمد مورد توجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد.

راد تصریح کرد: در همین راستا ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی با هدف ایجاد شغل و کسب در آمد در مناطق عشایری استان در نه ماهه امسال حدود ۲۸ هزار و ۵۲۴ نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای برای تعداد ۱۲۲ نفر از افراد ساکن در مناطق عشایری استان اجرا شده است که بعد از پایان هر دوره و قبولی شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی و عملی گواهینامه مهارت برای آنان صادر گردیده است.

وی  در پایان بر اهمیت ونقش رسانه ها در عصر کنونی تاکید کرد و گفت : رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی و بازوان توانمند بدنه دولت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی