تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 دسامبر 2015 - 9:00
کد خبر : 4970

راه اندازی سامانه ثبت اثر انگشت الکترونیکی در تمامی دفاتر اسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد

راه اندازی سامانه ثبت اثر انگشت الکترونیکی در تمامی دفاتر اسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد

سعید محوری در بازدید از دفاتر اسناد رسمی که به مناسبت ششم دیماه، روز نکوداشت سند رسمی انجام شد گفت: ذخیره سازی اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی موجب اعتماد بخشی کامل و اطمینان به صدور اسناد رسمی می شود.

IMG_0098

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از اجرای ثبت اثر انگشت اصحاب سند در سامانه ثبت الکترونیک دفاتر اسناد رسمی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

سعید محوری در بازدید از دفاتر اسناد رسمی که به مناسبت ششم دیماه، روز نکوداشت سند رسمی انجام شد گفت: ذخیره سازی اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی موجب اعتماد بخشی کامل و اطمینان به صدور اسناد رسمی بوده و این کار موجب از بین رفتن جعل هویت و سوء استفاده افراد متخلف می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز با اجرای ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی در مراحل مختلف کارها ساماندهی شده و در یک وضعیت مناسب و مطلوب قرار داریم و این روش مورد قبول و شیوه ای مطمئن است.

وی اضافه کرد: با اجرای سامانه ثبت اثر انگشت اصحاب سند، مشخصات افراد در سامانه ثبت شده و عکس آنها نیز به همراه مشخصاتشان مورد ملاحظه قرار می گیرد و امکان جعل هویت با این طرح از بین می رود.

محوری با بیان اینکه با اجرای سیستم جدید امکان معامله برای افراد ممنوع المعامله از بین می رود و دیگر اینگونه افراد نمی توانند معامله داشته باشند و این امکان فراهم می شود که فرد ممنوع المعامله نتواند از طریق دفاتر اسناد رسمی نسبت به انجام معاملات اقدام بکند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روز ۶ دی، روز نکوداشت سند رسمی نامگذاری شده است و انگیزه انتخاب آن آیه ۲۸۲ سوره بقره است خطرنشان کرد: آنچه روشن است از صدر اسلام به بعد دستورالعمل برای کتابت اسناد وجود داشته است و درآیات متعددی از قرآن کریم نیز به بحث نگارش سند وضرورت آن و نحوه نگارش آن اشاره شده است که صریح‌ترین آن‌ها دویست و هشتاد و دومین آیه از سوره مبارکه بقره است که با استناد به این آیه شریفه و با الهام از آن دویست وهشتاد و دومین روز سال را که روز ششم دی‌ماه است به پاس سالها خدمت رسانی خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی و به منظور اطلاع رسانی مطلوب به شهروندان در خصوص تبیین جایگاه سند رسمی و ارج نهادن به مقام سردفتر که نزدیک به یک قرن از تاسیس نهاد سردفتری در کشور می گذرد روز نکوداشت سند رسمی یا روز سردفتر نامگذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله دستگاههایی است که طیف وسیع خدمات رسانی را به مردم ارائه می کند افزود: در زمینه اصلاح فرایندها و خدمات رسانی بهتر به مردم اقدامات وسیع و گسترده ای در سازمان ثبت اسناد صورت گرفته و تحولات عظیمی در بخش های مختلف در حال انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی