تاریخ انتشار : شنبه 12 دسامبر 2015 - 13:41
کد خبر : 4867

وضعیت پدیده طلاق در کهگیلویه وبویراحمد نگران کننده است

وضعیت پدیده طلاق در کهگیلویه وبویراحمد نگران کننده است

سعید محوری گفت استانهای کهگیلویه وبویراحمد وقزوین به ترتیب با ۳۴ و۲۴ درصد رشد دارای بیشترین افزایش طلاق واستانهای قم واردبیل به ترتیب ۲۸ و۲۲درصد رشد منفی داشته اند.

8888888888نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد شرایط آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه پدیده طلاق را در این استان نامطلوب و نگران‌کننده دانست وخواستار اقدام عملی برای آسیب شناسی این پدیده اجتماعی شد.

سعید محوری  در جمع خبرنگاران گفت: آسیب شناسی این پدیده خانمانسوز و توسعه فضای امید و نشاط در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که باید به این مهم در ابعاد گوناگون توجه ویژه‌ای شود.

وی دامنه بروز طلاق را گسترده و ریشه دوانده در تمامی ابعاد جامعه ذکر کرد و افزود: طلاق با خود معضلات اجتماعی گسترده ای را به دنبال دارد که اعتیاد،بی بند و باری های اجتماعی، از هم پاشیدگی خانواده، بزهکاری و… از جمله آنها است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در این استان در نیمه نخست سال جاری ۶۹۳ طلاق صورت گرفته گفت: مقایسه تعداد طلاقهای ثبت شده در شش ماهه اول سال ۹۴ نسبت به سال قبل حاکی از آن است ۷۱ درصد استانهای کشور در تعداد طلاقهای ثبت شده با رشد مثبت نسبت به سال قبل و ۲۹ درصد از استانهای کل کشور نسبت به سال قبل رشد منفی داشته اند.

 وی در رابطه با تحلیل وقایع طلاق ثبت شده بر حسب رده سنی  در کشور نیز اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد بیشترین طلاقهای ثبت شده به میزان ۶/۲۴درصد مربوط به رده سنی ۳۰تا ۳۴ سال وبیشترین طلاقهای ثبت شده زوجه به میزان ۸/۲۲درصد مربوط به رده سنی ۲۵تا۲۹سال بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به سوالی  در باره علل وعوامل موثر در واقعه طلاق گفت: بررسی ها در سامانه ثبت وقایع ازدواج وطلاق نشان می دهد بارزترین علل طلاق مربوط به مسائلی همچون عدم تفاهم وامکان سازش،دخالت خانواده ها ،ترک زندگی ،محقق نشدن شروط ضمن عقد،و اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی  با سهم ۶۳ درصدی از کل عوامل طلاق می باشد.

وی استنکاف شوهر از دادن نفقه با سهم ۴درصدی و ضرب شتم ویا سوء رفتار مسمتر با سهم ۴/۱درصدی وفقر مالی ۸/ درصدنیز در رده های بعدی علل طلاق در کشور می باشند.

محوری در بیان ارائه راهکارهای برون رفت از این وضعیت خاطر نشان کرد: ورود دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در زمینه آموزش ازدواج درست و منطقی، نهادینه شدن گفتگو در بین زوجین برای حل مسائل و مشکلات زندگی، آگاهی بخشی به خانواده‌ها و فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای کاهش طلاق با توجه به تاثیرگذاری مطلوب آنها را از جمله مهمترین راهکارهای موجود برای برون رفت جامعه از این وضعیت عنوان کرد.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد به نقش بزرگان در این مورد اشاره کرد و گفت: ریش سفیدان و بزرگان ایلات و طوایف استان نیز می‌توانند با پا در میانی و راهنمایی جوانان در کاهش آمار طلاق و افزایش سنت ازدواج کم هزینه تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: فرهنگ حاکم بر جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد و نفوذ کلام روحانیت به خصوص روحانی جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله ملک حسینی و ریش‌سفیدان محلی، جلوگیری از روند رو به فزونی طلاق را آسانتر می کند.

محوری حرکت در مسیر اسلام و پیروی از آموزه‌های دینی را یاداور شد و اظهار داشت: اگر بخواهیم خانواده‌ای سالم همراه با آرامش داشته باشیم باید به سراغ تعلیم و تعلم آموزه‌های دینی برویم و آن‌ها را به نسل‌های بعدی نیز انتقال دهیم.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان  در پایان با تاکید مجدد بر آسیب شناسی عوامل بروز معضل طلاق در جامعه تاکید کرد و گفت: ایجاد اتاق فکر متشکل از نخبگان علمی، اساتید دانشگاهی وحوزوی برای بررسی معضل طلاق بیش از هر زمان دیگر  ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی