تاریخ انتشار : یکشنبه 29 نوامبر 2015 - 20:19
کد خبر : 4777

تهیه نقشه ۳۶۰ هکتار نقشه کاداستر شهری و ۱۸۴۵ هکتار نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی در نیمه اول سال جاری

تهیه نقشه ۳۶۰ هکتار نقشه کاداستر شهری و ۱۸۴۵ هکتار نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی در نیمه اول سال جاری

محوری گفت : در شش ماهه اول سال ۹۴ تعداد ۸۳۷۷۸۱استعلام ، معادل ۸۱درصد از کل پاسخ های الکترونیکی به استعلامات واعلام وضعیت املاک ،در کمتر از دو روز پاسخ داده شده است.

نسیم دنا : مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمددر گفتگو با خبرنگاران گزارشی از عملکرد ثبت اسناد استان در نیمه نخست سال جاری جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

ثبت اسناد در روابط و مناسبات اقتصادی، اجتماعی و تثبیت مالکیت افراد نقش مؤثری دارد

55به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ،سعید محوری در ابتدای سخنانش با تسلیت فرا رسیدن اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: سازمان ثبت اسناد واملاک به عنوان یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین دستگاههای حاکمیتی، مأموریت تثبیت و حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه را برعهده داشته و نقش مؤثری در روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی و استقرار وتثبیت مالکیت ایفاء می نماید.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک نیز وظیفه تثبیت و مستندسازی مالکیتها، ثبت شرکتهای تجاری و موسسات غیرتجاری، تنظیم اسناد رسمی و وقایع ازدواج و طلاق، ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی، علائم تجاری و نشانه های جغرافیایی و نیز اجرای مفاد اسناد رسمی را به عهده داشته و دفاتر اسناد رسمی و دفاتر رسمی ازدواج وطلاق به عنوان نهادهای تخصصی تحت نظارت این سازمان فعالیت دارند.

ارائه خدمات صادقانه در جهت رضایت مندی مردم یک اصل مهم درسازمان ثبت اسناد

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمددر تشریح فعالیتهای سال جاری ثبت اسناد استان گفت: سازمان ثبت در جهت تحول در ارائه خدمات از شیوه سنتی به روش‌های مدرن و نوین که عمدتاً انگیزه آن کاهش مراجعات، افزایش سرعت و دقت در خدمت رسانی به مردم و ارتقا سلامت اداری بوده است فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

سعید محوری ارائه خدمات صادقانه در جهت رضایت مندی مردم را یک اصل مهم درسازمان ثبت اسناد دانست وگفت: هر چند تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما حرکت ما سریع و رو به رشد بوده است.

افزایش ۱۰ درصدی صدور اسناد مالکیت در نیمه نخست سال جاری

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق آمار عملکرد فعالیتهای بخش امور املاک کشور در شش ماهه اول سال ۹۴ جمع کل تعداد اسناد مالکیت صادره در کشور ۱۴۹۰۰۶۳فقره می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قیل ۸درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در میان استانهای کشور بیشترین اسناد صادره مربوط به استانهای تهران واصفهان وکمترین متعلق به ایلام وخراسان جنوبی می باشد .

محوری خاطرشنان کرد : در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در نیمه اول سال جاری ۱۴۲۰۶فقره سند صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است .

وی با یادآوری تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و تبدیل آن‌ها به اسناد مالکیت کاداستری هم گفت: در این راستا طرح فراخوان در همه واحدهای ثبتی اجرا شده است واطلاع رسانی مناسبی در این راستا نیز صورت گرفت که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

تهیه نقشه ۳۶۰ هکتار نقشه کاداستر شهری و ۱۸۴۵ هکتار نقشه کاداستر

بافت مسکونی روستایی وزراعی در نیمه اول سال جاری

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه اظهار داشت : از ابتدای شروع عملیات اجرایی نقشه کاداستر شهری تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۴عملیات تهیه نقشه ۱۲۲۱۱۸۱هکتار در کشور به اتمام رسیده که عملیات اجرایی ۳۲۴۷۰هکتار معادل ۷/۲درصد آن در شش ماهه اول سال ۹۴ انجام شده است.

سعید محوری افزود: در میان استانهای کشور بیشترین میزان نقشه کاداستر شهری در نیمه اول سال جاری مربوط به استانهای تهران واصفهان به ترتیب با ۴۸۹۴و۳۲۵۰هکتار وکمترین متعلق به استانهای سمنان وایلام می باشد.

وی گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد در نیمه اول سال جاری ۳۶۰ هکتار نقشه کاداستر شهری تهیه شده است که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی نیز گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد عملیات تهیه نقشه ۱۸۴۵هکتار نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی در نیمه اول سال جاری انجام شده است .

محوری در همین زمینه گفت: بیشترین میزان نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی تهیه شده در شش ماهه اول سال ۹۴ مربوط به استانهای فارس وآذرباییجان شرقی به ترتیب با ۳۰۶۶۴و ۱۷۶۱۹هکتار وکمترین متعلق به استانهای سمنان وقم می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه افزود: در شش ماهه اول سال ۹۴تعداد ۷۱۶۴۱۴قطعه به قطعات املاک موجود در بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر اضافه گردیده است.که ۶/۳درصد از کل قطعات موجود در بانک جامع املاک می باشد.

وی گفت: در میان استانهای کشور بیشترین تعداد قطعات املاک اضافه شده مربوط به استانهای فارس ومازندران به ترتیب با ۸۰۱۴۱و۵۱۲۱۷قطعه وکمترین متعلق به استانهای ایلام وزنجان می باشد

محوری گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در نیمه اول سال جاری تعداد ۱۰۰۸۳قطعه به بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر اضافه شده است .

8888888888

پاسخ به۸۱ درصد استعلام الکترونیکی اعلام وضعیت املاک در کمتر از دو روز

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با پاسخ الکترونیکی به استعلامات واعلام وضعیت املاک در نیمه اول سال ۹۴ گفت:   تعداد پاسخ به استعلامات واعلام وضعیت املاک از طریق سامانه استعلام الکترونیک بالغ بر ۱۲۹۷۹۰۶ استعلام بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

محوری افزود : در شش ماهه اول سال ۹۴ تعداد ۸۳۷۷۸۱  استعلام ، معادل ۸۱ درصد از کل پاسخ های الکترونیکی به استعلامات واعلام وضعیت املاک ،در کمتر از دو روز پاسخ داده شده است.

وی گفت : در استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد ۶۹۶۴ استعلام الکترونیکی در شش ماهه اول از طیق سامانه استعلام الکترونیک پاسخ داده شده که ۵۶۲۲استعلام آن معادل ۸۱درصد از کل پاسخهای الکترونیکی در کمتراز دوز پاسخ داده شده است که این استان در این زمینه در رتبه ششم کشور قرار دارد.

محوری افزود: در شش ماهه اول سال ۹۴، تعداد ۶۰۱۰ خلاصه معامله الکترونیکی در استان ثبت شده که ۶۲ درصد از کل خلاصه معاملات الکترونیکی ارسال شده در کمتر از دو روز ثبت شده است.

صدور۱۴۹ سند به طور متوسط درهر دفتر اسناد رسمی درکهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد دفاتر اسناد رسمی بهره بردار برای تنظیم وصدور اسناد رسمی را ۵۷ دفتر ذکر کرد وگفت: متوسط اسناد صادره در این دفاتر ۸۹۹ سند می باشد.

محوری افزود: در یک ماه به طور متوسط هر دفتر اسناد رسمی در استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۴۹ سند صادر نموده است که در این زمینه این استان در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.

کهگیلویه وبویراحمد کمترین تعداد اسناد وکالت فروش وسایل نقلیه در کشور

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان در بخش دیگری از سخنانش ،تعداد اسناد وکالت صادره در کهگیلویه وبویراحمد در نیمه اول سال جاری را تعداد ۲۹۱۸۹سند ذکر کرد وگفت: در زمینه اسناد وکالت فروش وسایل نقلیه در همین مدت ۷۹۴وکالت فروش وسایل نقلیه در استان صادر شده است .

محوری بیشترین تعداد اسناد وکالت فروش وسایل نقلیه را مربوط به استانهای تهران وآذرباییجان شرقی ذکر کرد وگقت : کمترین تعداد اسناد وکالت فروش وسایل نقلیه مربوط به استانهای کهگیلویه وبویراحمد و ایلام به ترتیب با ۷۹۴و۹۲۰سند از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد می باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد ، همچنین تنظیم و ثبت ۳ هزار و ۸۸۷واقعه ازدواج و ۶۹۳ واقعه طلاق را از دیگر فعالیت‌های ثبت اسناد واملاک استان در نمیه نخست سال جاری عنوان کرد.

وی تعداد شرکت‌های تجاری ثبت شده درشش ماهه اول سال ۹۴ را ۳۰۳ عنوان و موسسه‌های غیرتجاری ثبت شده را ۲۴ عنوان اعلام کرد .

استفاده حداکثری از فناوریهای نوین جهت افزایش ارایه خدمات ثبتی

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان سخنانش تاکید کرد : مأموریت و اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، چشم انداز بیست ساله، برنامه های توسعه قوه قضاییه، مصوبات ریاست محترم قوه قضاییه و قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی مبتنی بر توسعه ثبت رسمی در کشور و تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقاء نظم حقوقی و کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فناوریهای نوین جهت افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری است.

وی گفت: اداره کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در چهار چوب این ماموریتها وتدابیر عالمانه ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست محترم سازمان ثبت اسناد واملاک کشور برای خدمت رسانی بهتر به مردم حرکت می کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی