تاریخ انتشار : یکشنبه 8 نوامبر 2015 - 14:44
کد خبر : 4652
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آموزش وپرورش زیر بنایی ترین ومهمترین دستگاه فرهنگی کشور/ موفقیت های چشمگیر آموزش وپرورش دنا درسال گذشته بسته هستند

آموزش وپرورش زیر بنایی ترین ومهمترین دستگاه فرهنگی کشور/ موفقیت های چشمگیر آموزش وپرورش دنا درسال گذشته

آموزش وپرورش زیر بنایی ترین ومهمترین دستگاه فرهنگی کشور/ موفقیت های چشمگیر آموزش وپرورش دنا درسال گذشته

سپهدار مجلسی نژاد آموزش وپرورش را زیر بنایی ترین ومهمترین دستگاه فرهنگی کشور دانست وگفت: بی شک آموزش و پرورش اساسی ترین نهاد اجتماعی در شکل دهی، هدایت و کنترل افکار افراد هر جامعه بشری است و داشتن یک آموزش و پرورش توانمند لازمه ی هر توسعه ی در ابعاد گوناگون است.

IMG-20151104-WA0023نسیم دنا : مدیر آموزش وپرورش شهرستان دنا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم دنا گزارشی از فعالیتهای این اداره جهت اطلاع رسانی وتنویر افکار عمومی ارائه کرد.

 تعلیم و تربیت مسئله‌ای است که با زندگی و حیاط انسان ارتباط دارد.

سپهدار مجلسی نژاد در ابتدا رسالت آموزش وپرورش در جامعه را بسیار خطیر وبزرگ توصیف کرد وگفت: وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و آموزش جهت رشد و تعالی انسانها است و کوتاهی وغفلت متولیان، در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی متوجه جامعه می شود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان دنا آموزش وپرورش را زیر بنایی ترین ومهمترین دستگاه فرهنگی کشور دانست وگفت: بی شک آموزش و پرورش اساسی ترین نهاد اجتماعی در شکل دهی، هدایت و کنترل افکار افراد هر جامعه بشری است و داشتن یک آموزش و پرورش توانمند لازمه ی هر توسعه ی در ابعاد گوناگون است.

وی با بیان این‌که اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی است اظهار داشت: آموزش و پرروش انسان می‌سازد، برخی افراد خانه، کارخانه و کارگاه می‌سازند اما آموزش و پرروش در عرصه انسان‌سازی به دنبال شکوفایی، کشف و شناسایی استعدادها و رشد و پرورش عقل و خرد آدمی است که کار بسیاربزرگی بوده و خداوند این کار را بر عهده پیامبران و اوصیا گذاشته است.

مجلسی نژاد تصریح کرد: اهمیت آموزش و پرورش در سازندگی و تربیت یک انسان متعالی برای جامعه است و به دنبال آن بارور کردن فکر، اندیشه و خرد می‌آید که کاری بسیار مشکل و سختی است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند مسئله آموزش و پرورش یک مسئله دائمی، همیشگی و در حقیقت قائده نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مسئله‌ای است که با زندگی و حیاط انسان ارتباط دارد.

سعادت جامعه در گرو تلاش و کوشش معلمان است.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان دنا ، نقش معلم در عرصه تعلیم وتربیت را کلیدی توصیف کرد و با اشاره به این‌ سخن امام علی (ع) که می فرمایند : هر کس یک کلمه به من بیاموزد مرا عبد خود قرار داده، در حد شعار نیست، بیان کرد: این سخن نشان از جایگاه معلم است و معلم حق حیات بر جامعه و انسان‌ها دارد.

وی عنوان کرد: معلم ها قادرند چهره یک کشور را دگرگون کنند و سعادت یک جامعه در گرو تلاش و کوشش معلمان است .

مجلسی نژاد پیشرفت ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم را نتیجه اهمیت به آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: هر کجا به امر آموزش بها داده شود و محور توسعه باشد آن کشور پیشرفت می کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا با اشاره به مقوله تعلیم وتربیت گفت: اهمیت تعلیم و تربیت در آموزه های دینی ما به خوبی بیان شده است و هدف پیامبر از بعثت، نیز تعلیم و تعلم و تزکیه بوده است.

سپهدار مجلسی نژاد گفت: نباید نگاهمان به آموزش وپرورش نگاه قومی وقبیله ای باشد وهمه ما درآموزش وپرورش باید نقدپذیر باشیم چرا که نقد و نقادی باعث پیشرفت جامعه ومانع لخته شدن خون در رگهای آموزش و پرورش می شود .

مردم شهرستان دنا مردمی سخت کوش ، اهل علم و فرهنگ هستند 

مدیر آموزش وپرورش شهرستان دنا ، مردم  این شهرستان  را  مردمی سخت کوش ، اهل علم و فرهنگ عنوان کرد و افزود: اسلاف و نیاکان مردم این خطه کسانی بودند که جوهر قلم را به تفنگ ترجیح دادند.

مجلسی نژاد افزود: شهرستان دنا شهرستانی است که مردان بزرگ و فهیم در کارنامه خود دارد، که اگر امروز شما در همین شهر سی سخت شاهد پیشرفت و مطرح شدن فرزندان آن در سطح ملی در زمینه علمی هستید ، محصول یک تفکر عمق نگر و آینده نگر  بود که  بزرگ مردی جوهر قلم را بر بوی باروت ترجیح داد. و به حق این مهم به موقع و در شرایطی که جامعه نیاز مند آموختن بود را شناخت.

فعالیتهای آموزش وپرورش دنا در راستای سیاستهای وزارت آموزش وپرورش است

مدیر آموزش وپرورش شهرستان دنا گفت: ۵سیاست مهمی که از طرف وزیر محترم آموزش وپرورش جهت اجرا اعلام شده عبارتند از ساماندهی نیروی انسانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکتهای مردمی، بودجه ریزی عملیاتی و تمرکززدایی که همه ما مجموعه آموزش وپرورش در این راستا فعالیت می کنند.

مجلسی‌نژاد به پروژه مهر۹۴اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از پروژه مهر آمادگی کامل مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید می باشد تامعلمان ودانش آموزان بدون دغدغه خاطر واردکلاس درس شوند وتلاشمان این است که فضای مدارس فضایی شادبرای معلمان عزیز ودانش آموزان گرامی باشد.

وی اولین کارکرد آموزش و پرورش را گسترش نشاط در بین دانش آموزان دانست و گفت: در بحث فعالیتهای پرورشی تعمق بخشی به جای تنوع بخشی در دستورکارقرارخواهد گرفت وبحث نماز و قرآن رابه جد در مدارس پیگیری خواهیم کرد .

مدیرآموزش و پرورش شهرستان دنا بیان داشت: دانش آموزان و جامعه هدف ما باید آمادگی مقابله با زلزله های عظیم فرهنگی راداشته باشند .

لزوم توجه جدی به کیفیت بخشی وارتقاء آموزشی

مدیرآموزش و پرورش شهرستان دنا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان گزارشی از وضعیت درصد قبولی در سالهای اخیر گفت : توجه جدی به کیفیت بخشی وارتقاء آموزشی در دستور کار آموزش وپرورش دنا قرار دارد.

مجلسی به مقایسه درصد قبولی دانش آموزان شهرستان دنا در سالهای ۹۳-۹۲و۹۴-پرداخت و گفت: درصد قبولی دانش آموزان رشته ریاضی این شهرستان در نمرات نهایی سال تحصیلی ۹۳-۹۲را۸۵درصد بود درحالی که این رقم درسال تحصیلی ۹۴-۹۳به ۹۱درصدافزایش یافته است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی