تاریخ انتشار : یکشنبه 8 نوامبر 2015 - 12:55
کد خبر : 4649

چشم انداز توسعه صادرات کهگیلویه وبویراحمد واقع بینانه باشد

چشم انداز توسعه صادرات کهگیلویه وبویراحمد واقع بینانه باشد

دکتر سیدموسی خادمی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: درنظرگرفتن نقطه های مثبت استان در کنار واقعیت های میدانی آن برای توین یک برنامه موفق، الزامی است.

IMAGE635155219713100614نسیم دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چشم انداز برنامه توسعه صادرات غیرنفتی استان مطابق واقعیت ها و ظرفیت ها و واقع بینانه باشد.

دکتر سیدموسی خادمی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: درنظرگرفتن نقطه های مثبت استان در کنار واقعیت های میدانی آن برای توین یک برنامه موفق، الزامی است.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی منطقه ای و استانی تفکیک شده با درنظر گرفتن شاخص های اقتصادی استان در این زمینه ضروری است تا بتوان ارزیابی بهتری داشت.
خادمی خواستار همکاری سازمان ها ، مدیران بخش های اقتصادی و صادرات برای توسعه صادرات استان در زمینه های صنعت، کشاورزی و صنایع دستی شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان نیز در این نشست گفت: توسعه صادرت استان بدون بازرگانان ماهر، شدنی نیست.
جبار کیانی افزود: بدون حضور در نمایشگاه های بین المللی و ارتباط مستقیم با بازرگانان خارجی و حضور در بازارهای خارجی، توسعه صادرات استان محقق نمی شود.
وی عنوان کرد: اقتصاد بدون نفت در دستور کار دولت است و بخش خصوصی نیز از آن استقبال می کند.
کیانی بیان کرد: خواسته مقام معظم رهبری برای کاهش وابستگی به صادرات نفت، آرزو و برنامه بخش خصوصی نیز هست.
وی عنوان کرد: لازمه نهضت توسعه صادرات در استان، ارتباط مستمر دولت با بخش خصوصی و کاهش چالش ها و بهبود زیرساخت های اقتصادی است.
در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه صنایع دستی گفت: در صورت مهیا شدن شرایط می توان برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۶ میلیون دلار صادرات محصولات صنایع دستی پیش بینی کرد.
معاون سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت ها، این استان، سالانه ظرفیت صادرات ۴۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی و دامی را دارد.
در سال ۹۳ بیش از ۱۲ میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد و از طریق گمرک این استان و سایر استان های کشور به خارج از کشور صادر شد و این میزان از ابتدای امسال تاکنون حدود شش میلیون دلار بوده است.
نیمه نخس سال جاری تنها حدود دو میلیون دلار کالا از کهگیلویه وبویراحمد صادر شد که این میزان مبلغ ناچیزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی