تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 سپتامبر 2015 - 19:39
کد خبر : 4459

باید اسلحه در استان ساماندهی شود /برای ایجاد امنیت و ارامش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

باید اسلحه در استان ساماندهی شود /برای ایجاد امنیت و ارامش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

سردار غلامزاده گفت: باید اسلحه در این استان ساماندهی شود تا افرادی که صلاحیت نگهداری سلاح را ندارند، سلاح به دست نگیرند و سلاح نداشته باشند.

نسیم دنا : ف18090رمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمددر جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون نزاع دسته جمعی در این استان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

سردار غلامعباس غلامزاده افزود: نزاع دسته جمعی طی سه ماهه اول امسال با شیب تند افزایش ۲۰ درصدی داشت.

وی اظهارکرد: پایین بودن آستانه تحمل، اختلافات خانوادگی، مسایل زناشویی و فامیلی، اختلافات گذشته و احساس کمبود در برخی موارد و مشکل فرهنگی از مهمترین دلایل نزاع دسته جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عدم کنترل یک نزاع فردی و کوچک باعث بوجود آمدن نزاع دسته جمعی می شود.

خودکشی و دگر کُشی با اسحله صورت می گیرد

سردار غلامزاده تصریح کرد: در زمینه تیراندازی و استفاده از اسلحه در عروسی و مراسم عزا در این استان کارهای فرهنگی صورت گرفته است و در همین راستا مستندی تهیه شده که در هفته نیروی انتظامی از شبکه دنا پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی اسلحه های مجاز و جمع آوری سلاح های غیر مجاز از برنامه های ماست و از ابتدای سالجاری تاکنون کشفیات اسلحه غیرمجاز در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورتی که مجازات ها در زمینه تیراندازی در عروسی و مراسم عزا بازدارنده باشد تأثیرگذار خواهد بود اما باید کار فرهنگی و فرهنگ سازی از سوی افراد صاحب تریبون در مساجد، مدارس و دانشگاهها نیز صورت گیرد که وجود اسحله احساس امنیت نمی کند.

وی گفت: خودکشی توسط سلاح و دگر کُشی در نزاع ها با اسحله صورت می گیرد که با ساماندهی می توانیم جلوی این مسایل را بگیریم و کاهش دهیم.

۸۰ درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰کیلومتری شهرها رخ می دهد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۸۰ درصد تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰کیلومتری شهرها رخ می دهد و در صورتی که این نقاط ایمن سازی و چهارخطه شوند بیشتر این مشکلات رفع و تصادفات کاهش می یابند که این استان در زمینه ایمن سازی و جاده های چهارخطه رتبه آخر کشور را دارد.

برخی زیرساختهای ترافیکی و شهری استان مشکل دارند

سردار غلامزاده تصریح کرد: برخی زیرساختهای ترافیکی و شهری استان از جمله حمل و نقل درون شهری، ناوگان عمومی، ساماندهی معابر، ایستگاههای تاکسی و اتوبوس، خط کشی خیابانها، استفاده از چراغ فرمان، ایجاد پل مکانیزه برای عابر پیاده، اصلاح هندسی برخی خیابانها مشکل دارند که باید متولیان امر و مسئولان مربوطه برای رفع آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: سامانه مانیتورینگ هوشمند این استان که می تواند برای کنترل مسایل ترافیکی و اجتماعی موثر باشد، نسبت به سایر استانهای کشور عقب تر است و نیازمند اعتبار است که امیدواریم با توجه و کمک مسئولان به جایگاه شایسته ای برسد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قانون گریزی در این استان زیاد است، عنوان کرد: پیاده رو فروشی و سد معبر از مهمترین مشکلات شهرهای استان بخصوص شهریاسوج است.

پرونده قتل دختر ۱۷ ساله هنوز مفتوح است

سردار غلامزاده در خصوص پرونده قتل دختر ۱۷ ساله اظهارکرد: پرونده قتل دختر ۱۷ ساله به نام عاطفه صالحی مقدم مقیم منطقه اکبرآباد شهر یاسوج که روز پنجشنبه، ۳۰ بهمن ماه به قتل رسید، از نظر پلیس هنوز مفتوح است و نیازمند همکاری برخی افراد است.

وی خاطرنشان تأکید کرد: در انتخابات هفتم اسفندماه سالجاری ملاک ما قانون است و برای تأمین امنیت تجمعات و برنامه های دارای مجوز بعنوان عضو شورای تأمین استان به وظیفه خود عمل می کنیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای ساماندهی و نظارت پاساژها، فروشگاهها و مغازه های شهرهای استان نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش اتاق اصناف هستیم.

سردار غلامزاده اضافه کرد: با اراذل و اوباش و اخلالگران نظم و امنیت استان طبق قانون و بصورت جدی برخورد می شود و برای ایجاد امنیت و ارامش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی