تاریخ انتشار : شنبه 26 سپتامبر 2015 - 2:49
کد خبر : 4436

نقش ممتاز ثبت اسناد در بین دستگاههای اجرایی / ثبت اسناد دومین اداره در آمد زای کشور

نقش ممتاز ثبت اسناد در بین دستگاههای اجرایی / ثبت اسناد دومین اداره در آمد زای کشور

سعید محوری به اهمیت تثبیت مالکیت اشاره کرد وگفت : زمین و ملک ازارزش قابل توجهی بر خوردار است و از همین رو وجب به وجب زمینها با قوانین ثبت سروکار دارد و اهمیت کار با توجه به بالا رفتن قیمت ملک بسیار بیشتر است

96نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه جلسه شورای اداری استان با اشاره به اهمیت ونقش ثبت اسناد گفت: هر فرد از بدو تولد و حتی پس از مرگ با قوانین ثبتی سرو کار دارد که این موضوع نقش ممتاز ثبت را در بین دستگاههای اجرایی مشخص می سازد.
سعید محوری افزود : ثبت اسناد و املاک از جمله اولین دستگاه های حاکمیتی و اجرایی کشور که قدمتی بیش از یک قرن دارد.
وی خاطرنشان کرد: پایه و اساس ثبت اسناد و املاک مبتنی بر بزرگترین آیه از طولانی ترین سوره قرآن کریم (آیه ۲۸۲سوره مبارکه بقره درباب کتابت بالعدل) می باشد که محتوای این آیه شریفه، اهمیت کارثبت را نشان می دهد.
سعید محوری در ادامه به اهمیت تثبیت مالکیت اشاره کرد وگفت : زمین و ملک ازارزش قابل توجهی بر خوردار است و از همین رو وجب به وجب زمینها با قوانین ثبت سروکار دارد و اهمیت کار با توجه به بالا رفتن قیمت ملک بسیار بیشتر است .
وی اظهار داشت : وقتی قطعه ملکی به عنوان مثال یک واحد مسکونی سرمایه زندگی یک شخص میشود تثبیت مالکیت و نگهداری از سوابق آن ملک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همین مسئله مهم بودن کار ثبت را بیشتر نشان میدهد .
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار, بهداشت حقوقی, کاهش دعاوی, درآمدزایی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.
محوری گفت: در افکار عمومی تعدادی ازافراد ثبت را به عنوان یک اداره سنتی، قدیمی خاک گرفته و شلوغ تا پیش از این می شناختند اما با اتفاقاتی که طی چندین سال گذشته افتاده تحول بزرگی در فعالیت این اداره رخ داده است به طوریکه امروز بیشتر خدمات این اداره به صورت الکترونیکی انجام میشود .
وی گفت: اهمیت و حساسیت کار ثبت به حدی است که ممکن است حتی یک نقطه اضافه یا کم در سند، مالکیت را به شخص دیگری واگذار نماید و موجب تضییع حق کسی شود از همین رو حساسیت کار در ثبت بسیار بالا است .
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان با اشاره به به مهمترین فعالیت های اداره کل ثبت و اسناد اظهار داشت: ثبت و تثبیت مالکیت، ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا، وصول معوقات بانک ها، وصول معوقات مردم مثل مهریه و چک ها توسط ادارات ثبت اسناد و املاک صورت می پذیرد.
محوری در ادامه ،ثبت معاملات رسمی, ثبت وقایع ازدواج و طلاق درحوزه دفاتر ازدواج و طلاق و دفاتر اسناد رسمی را ازدیگر فعالیتهای ثبت اسناد برشمرد.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد  خاطرنشان کرد : بعد از دارایی ثبت اسناد دومین اداره در آمد زای کشور است و هر سال نیز این درآمد زایی رشد محسوسی دارد به طوریکه در ۵ماهه سال جاری ۲۲/۵میلیارد ونیم درامد داشتیم که در بودجه سال ۹۴ تا پایان سال ۲۱ میلیارد برای ثبت اسناد پیش بینی شده بود که ما همچون سال گذشته مازاد درآمد داشته ایم و درآمدمان نسبت به آنچه برای ما پیش بینی شده بود زودتر تحقق یافت.

محوری در پایان با اشاره به حجم بالای خدمات ثبت اسناد به مردم  خواستار همکاری مدیران ارشد استانی جهت تکمیل ساختمان در حال احداث ثبت یاسوج شد که بخشی از اعتبارات آن استانی است که در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده وهنوز تخصیص پیدا نکرده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی