تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 20:00
کد خبر : 4410

دفاع مقدس گنجینه و ظرفیتی گرانقدر است / امروز هر چه داریم به برکت دفاع مقدس بوده است

دفاع مقدس گنجینه و ظرفیتی گرانقدر است / امروز هر چه داریم به برکت دفاع مقدس بوده است

سعید محوری با بیان این‌که دشمنان در زمان جنگ می‌خواستند نظام نوپای ما را ساقط کنند اما به نتیجه دلخواه نرسیده و دچار چالش شدند، افزود: آنچه امروز در طول بیش از یه دهه شاهد هستیم ثمره حماسه آفرینی‏های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

6نسیم دنا :  مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به ملت شریف وبزرگوار ایران گفت: دوران دفاع مقدس دوران طلایی ملت بزرگ ایران است که به پاس رشادتهای رزمندگان این مرزبوم برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.
سعید محوری افزود:  در آن دوران دشمنان بحران‏ها و تهدید‏های بسیاری را برای ملت و کشور ایجاد کردند که مردم در هشت سال دفاع مقدس به آنها ثابت کردند که با این فرهنگ غنی می‏توان در مقابل آنها ایستاد.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی همان فرهنگ دفاع مقدس است که نباید از این فرهنگ عبور کرد زیرا دشمنان هم فهمیده ‏اند که تا وقتی این فرهنگ و گفتمان در بین ملت باشد نفوذ به این کشور محال است.
سعید محوری افزود: همانگونه که اسلام با حماسه عاشورا حفظ شد، انقلاب اسلامی ایران نیز به واسطه دفاع مقدس ماندگار شد و همچنین همانگونه که اگر روزی فرهنگ عاشورا از بین برود اسلام را از دست داده ایم، اگر فرهنگ دفاع مقدس را نادیده بگیریم نیز انقلاب اسلامی را از دست خواهیم داد.
وی بر ثبت وقایع هشت سال جنگ تحمیلی تاکید کرد وگفت: باید فرهنگ زیبای دفاع مقدس را برای جوانان امروز که آن دوران را ندیده اند به خوبی تبیین شود
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره وقایع نگاری دوران دفاع مقدس تأکید کرد: اگر می‏خواهیم که تاریخ هشت سال دفاع مقدس دست نخورده باقی بماند باید آنهایی که در جنگ حضور داشته‏اند این تاریخ را ضبط و مستندات خود را ارائه دهند،
وی با بیان این که هر جا از انقلاب دفاع می کنیم به دوران دفاع مقدس استناد داریم، خاطر نشان کرد: در ثبت حوادث دفاع مقدس باید به خاطرات همه کسانی که در جنگ نقش داشته اند از جمله رزمندگان اسلام توجه کنیم.
محوری با بیان این‌که دشمنان در زمان جنگ می‌خواستند نظام نوپای ما را ساقط کنند اما به نتیجه دلخواه نرسیده و دچار چالش شدند، افزود: آنچه امروز در طول بیش از سه دهه شاهد هستیم ثمره حماسه آفرینی‏های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
محوری با اشاره به اینکه ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند اظهارداشت:باز آفرینی فرهنگی ارزش های دفاع مقدس با معرفی نمادها و قهرمانان این عرصه و زمینه سازی برای اهمیت یافتن این ارزش ها از طریق تبیین مبانی عقلانی و اعتقادی آن ها از راهکارهای موثری برای حفظ و ارتقای ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه است.
وی عنوان کرد: تاکنون کسی نتوانسته است ارزشهای دفاع مقدس را بشمارد و فرهنگ ایثار و شهادت تنها بخشی از گستره این فرهنگ عظیم و بی نهایت است.
محوری با بیان این که دفاع مقدس گنجینه و ظرفیتی گرانقدر است، تصریح کرد: امروز هر چه داریم به برکت دفاع مقدس بوده که باید در تلاش باشیم تا با بهره گیری از دستاوردهای آن در صراط مستقیم قرار بگیریم.

 

365318

زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس، موجب بالندگی جامعه می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با تاکید بر این که دفاع مقدس نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی است، ادامه داد: امروز ایران اسلامی در شرایط بسیار خوبی در عرصه بین المللی قرار دارد که مرهون ایثارگری و رشادت های والای رزمندگان است.
وی با بیان این که دشمنان همواره به دنبال ایجاد تحریم ها و تهدیدهای مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند، گفت: تلاش های مختلف دشمنان تاکنون نتوانسته است خدشه ای در مسیر نظام اسلامی وارد کند.
وی امنیت پایدار برای کشور را یکی دیگر از دستاوردهای عظیم دفاع مقدس خواند و گفت: امنیت امروز ما بخاطر رشادت ها و فداکاری های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است زیرا سالهاست دشمنان طرح گزینه های روی میز را سر می دهند اما جرأت نگاه چپ و جنگ با ایران را ندارند و نخواهند داشت.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمددر پایان به جایگاه خاص دفاع مقدس در جامعه اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس با داشتن روحیه ایثار و از خود گذشتگی سبب ایجاد همدلی بین اقشار مختلف جامعه شده بود و زنده نگاه داشتن این فرهنگ، موجب بالندگی در جامعه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی