تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 سپتامبر 2015 - 5:08
کد خبر : 4358

مسئولان جهت ایجاد جاذبه‌های شهری برای ماندگاری مردم در شهرستان تلاش کنند

مسئولان جهت ایجاد جاذبه‌های شهری برای ماندگاری مردم در شهرستان تلاش کنند

دکتر علی پوزش مهاجرت از این شهرستان را پدیده ای خطرناک دانست و خواستار همکاری و تعامل مسئولان جهت ایجاد جاذبه‌های شهری برای ماندگاری مردم در شهرستان کهگیلویه شد

نسیم دنا : -_1_~3فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: فقدان اشتغال پایدار و نبود سرمایه گذاری باعث مهاجرت مردم کهگیلویه به شهرستان های همجوار شده است.

“علی پوزش شهرستان کهگیلویه را از بزرگترین شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و اظهارکرد: با پیگیری‌های انجام شده این شهرستان به چهار شهرستان منفک شده است.

وی بیان کرد: از وقتی که این تقسیمات شکل گرفت متاسفانه توجه به شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه بسیار کم شده و آن طور که شایسته است حق شهرستان کهگیلویه ادا نشده و همین مسأله باعث بی‌انگیزه شدن مردم برای ماندن در این شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه عدم اشتغال پایدار و نبود کارخانجات و کارگاه‌های کوچک را باعث روند افزایش مهاجرت از این شهرستان به شهرهای همجوار بخصوص شهرستان بویراحمد عنوان کرد.پوزش عدم وجود راه‌های ارتباطی مناسب و مسدود بودن کهگیلویه را از دیگر عوامل مهاجرت از این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عواملی که می توانست در جلوگیری از روند مهاجرت موثر باشد محور “پاتاوه-دهدشت” بود که اگر این پروژه به سرانجام می‌رسید قطعا مهاجرت‌ها بسیار کمتر می‌شد.

وی تصریح کرد: شهر دهدشت به عنوان مرکز شهرستان کهگیلویه متاسفانه تاکنون نتوانسته چهره شهری به خود بگیرد و از امکانات و اعتبارات اختصاصی به شکل ممکن استفاده کند و همین موضوع باعث شد مردم رغبتی برای ماندن در این شهرستان نداشته باشند.

به گفته پوزش کم توجهی مسئولان در گذشته نسبت به این شهرستان باعث فراموشی آن شده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه عدم وسایل ارتباطی، تفریحی، سرگرمی، چشم و هم چشمی‌های طایفه‌ای و طبقاتی و نبود آب و هوای مناسب را از دیگر عوامل تاثیرگزار مهاجرت از این شهرستان عنوان کرد.

پوزش با بیان اینکه عقب ماندگی شهرستان کهگیلویه تاریخی است، از بافت بزرگ “بلادشاپور”(دهدشت قدیم) به عنوان یک میراث تاریخی و فرهنگی برای جذب گردشگر و جلوگیری از مهاجرت یاد کرد و افزود: متاسفانه با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت تاریخی بافت بلادشاپور، این بافت در سالیان گذشته به فراموشی سپرده شد و آن گونه که باید از ظرفیت‌های آن استفاده نشد.

وی با اشاره به وجود زمین های کشاورزی فراوان برای اشتغال در این شهرستان گفت: یکی دیگر از ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان جهت جلوگیری از مهاجرت بحث کشاورزی است که با احداث یک سد در بالا دست و یا ایجاد ایستگاه های پمپاژ برای طرح تامین آب اراضی دهدشت غربی باعث رونق کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.

پوزش عنوان کرد: هرچند مطالعه و احداث سد فرآیند طولانی دارد اما اگر این اتفاق بیفتد روند مهاجرت ها برعکس خواهد شد.

وی جذب سرمایه‌گزاران بخش خصوصی توسط مسئولان و خیرین، راه اندازی کارگاه های کوچک، تامین آب جهت رونق کشاورزی و ایجاد راه های ارتباطی مناسب را از عوامل مهم در جلوگیری و کاهش مهاجرت مردم از کهگیلویه عنوان کرد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه مهاجرت از این شهرستان را پدیده ای خطرناک دانست و خواستار همکاری و تعامل مسئولان جهت ایجاد جاذبه‌های شهری برای ماندگاری مردم در شهرستان کهگیلویه شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی