تاریخ انتشار : یکشنبه 6 سپتامبر 2015 - 11:40
کد خبر : 4349

کهگیلویه و بویراحمد از توان بالقوه‌ای برای تشکیل تعاونی‌ها برخوردار است

کهگیلویه و بویراحمد از توان بالقوه‌ای برای تشکیل تعاونی‌ها برخوردار است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعاونی‌ها می‌توانند تعاملات گسترده و بین شبکه‌ای مانند موسسات بانکی و مالی ایجاد کرده و در راستای گسترش و توسعه تشکل‌های تعاونی گام بردارند.

3607_670نسیم دنا :مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ تعاونی با سرمایه ۷۲۰ میلیارد ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که از این تعداد یک‌هزار و ۹۸۰ تعاونی فعال است.
صابر مظاهری با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از توان بالقوه‌ای برای تشکیل تعاونی‌ها برخوردار است، افزود: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی، دامداری، گردشگری، آب و خاک و … دارای استعداد مناسبی برای ایجاد موسسات تعاونی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۴۰۰ تعاونی با سرمایه‌ای افزون بر ۷۲۰ میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این تعداد تعاونی دارای ۱۲۲ هزار نفر عضو بوده که ۳۸ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد کرده است.مظاهری یادآور شد: از ۳ هزار و ۴۰۰ تعاونی ثبت‌ شده در کهگیلویه و بویراحمد یک‌هزار و ۹۸۰ تعاونی فعال بوده که این تعداد تعاونی نیز دارای ۸۲ هزار نفر عضو است.

تعاونی‌های فعال استان دارای ۲۰ هزار فرصت شغلی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحم سرمایه کنونی تعاونی‌های فعال استان  را ۶۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تعاونی‌های فعال استان دارای ۲۰ هزار فرصت شغلی است.

مظاهری عنوان کرد: با توجه به این امر ظرفیت بزرگی در خصوص ایجاد موسسات تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید به نحو مطلوب از آن بهره‌برداری کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند تعاملات گسترده و بین شبکه‌ای مانند موسسات بانکی و مالی ایجاد کرده و در راستای گسترش و توسعه تشکل‌های تعاونی گام بردارند.

مظاهری یادآور شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و نگاه ‌دولت به بحث تعاونی همچنین ورود آقای ربیعی به وزارتخانه، نگاه‌ها به سمت و سوی اهمیت به تعاونی متمرکز شده است.
وی عنوان کرد: در راستای توجه و گسترش تعاونی‌ها تفاهم‌نامه با برخی دستگاهها از جمله وزارت کشور، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و همچنین دانشگاه‌ها بسته شده است.
مظاهری ادامه داد: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه خارج کردن تعاونی‌ها از تشکیلات و سبک خانوادگی و بردن به سمت و سوی تعاونی‌های بزرگ و فراگیر بوده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی