تاریخ انتشار : یکشنبه 6 سپتامبر 2015 - 4:23
کد خبر : 4339

دفاتر املاک و خودرو مازاد بر نیاز استان است

دفاتر املاک و خودرو مازاد بر نیاز استان است

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی با بیان اینکه دفاتر املاک و خودرو مازاد بر نیاز استان است گفت: بعضی از مسئولین در استان صدور مجوز بنگاهای املاک و خودرو را اشتغال زایی می نامند، اما در واقع همین اشتغال زایی باعث کلاهبرداری زیادی شده است.

38985_823نسیم دنا : رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتر یاران استان با بیان اینکه دفاتر املاک و خودرو مازاد بر نیاز استان است، تصریح کرد: بعضی از مسئولین در استان صدور مجوز بنگاهای املاک و خودرو را اشتغال زایی می نامند، اما در واقع همین اشتغال زایی باعث کلاهبرداری زیادی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی خاطرنشان کرد: بنگاههای املاک و خودرو در کهگیلویه وبویراحمد باید نظام مند شوند. وی در همین زمینه خطاب به سردفتران گفت: سردفتران با فرهنگ سازی می توانند حاشیه امن کلاهبرداران را ازبین ببرند و با پیشگیری غیر کیفری از وقوع جرایم نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه بنگاههای املاک و خودرو باید نظام مند شوند، گفت: بیشتر اختلافات در معامله، به دلیل رعایت نکردن تنظیمات سند ثبتی است و برخی از پرونده هایی که در محاکم مطرح می­شوند به سبب همین نبود آشنایی مردم با قوانین ثبت است.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی گفت ، اظهار کرد: دفاتر اسناد رسمی محرم اسرار مردم اند و دستگاه قضایی نیز از این گذرگاه، پرونده­ها را رسیدگی کرده و موجبات امنیت روانی طرفین دعوا را آماده می کند.
رییس شورای قضایی استان در ادامه با بیان به اینکه شغل سردفتری جایگاه معتبری دارد افزود: مسئولان دفاتر با دید مالی به مراجعه کنندگان نگاه نکنند زیرا آثار مخربی برای وضعیت اجتماعی خواهد داشت.
مردم از مزایای خوب استفاده از سند رسمی آگاه شوند
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی به عنوان یک معضل فرهنگی یاد کرده و اظهار داشت : باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که مردم از مزایای خوب استفاده از سند رسمی آگاه شوند، تا از آسیب هایی که تا کنون بنگاه ها به جامعه زدند دور شوند.
حجت الاسلام مزارعی از سردفتران و دفتریاران به عنوان یکی از بازوهای دستگاه قضایی یاد کرده و گفت: تنظیم قانونی اسناد، موجب می شود تا جامعه نسبت به حضور در دفاتر اسناد رسمی ترغیب و به آنها مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی