تاریخ انتشار : یکشنبه 6 سپتامبر 2015 - 3:59
کد خبر : 4330

سند رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی غیر قابل تردید وانکار است.

سند رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی غیر قابل تردید وانکار است.

سعید محوری به تاکید رئیس محترم قوه قضائیه در این باره اشاره کرد و گفت: هرگونه که مصلحت را در نظر بگیریم بسیار شایسته است که نقل و انتقال اموال و املاک و تنظیم قراردادها در دفاتر اسناد رسمی صورت پذیرد و در این راه نظم و قانون استقرار یابد.

96نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد واملاک کهگیلویه وبویراحمد گفت :اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی به دلیل نظارت دولت انکار تردید آنها توسط اشخاص سودجو قابل پذیرش نیست .
سعید محوری با بیان اینکه تنظیم اسناد رسمی در قولنامه های دست نوشته عادی باعث گسترده شدن دعاوی وپیچیده تر شدن کار در محاکم قضایی می شود گفت: تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی از بروز دعوا ووقوع جرم در آینده جلوگیری خواهد کرد.
محوری در همین زمینه به بیان جمله ای دیگر از حضرت آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: بحث توجه به تنظیم اسناد رسمی در جامعه به جهت جلوگیری از منازعات مردم و کاهش پرونده‌ها در محاکم قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد به مزایای اسناد رسمی پرداخت وگفت: اسناد رسمی بین طرفین تنظیم‌کننده و جانشین قانونی آنها از قبیل ورثه معتبر است وتاریخ سند رسمی نه تنها نسبت به طرفین معامله بلکه نسبت به سایر اشخاص نیز اعتبار دارد.
محوری افزود : قولنامه های عادی در دادگاه باید ثابت شود که مورد انکار قرار گرفته و از سوی شخص منکر قبلا به امضا و مهر رسیده است در صورتیکه سند رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی غیر قابل تردید وانکار است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : بنگاههای املاک وخودرو به دلیل عدم نیازسنجی در سطح استان مازاد بر نیاز استان است و باعث گرانی اجاره بها وخودرو شده است ومشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.
محوری از دستگاههای مرتبط با صدور مجوز بنگاههای املاک وخودرو از قبیل سازمان صمعن ،معدن وتجارت واتاق اصناف خواست در این باره متناسب با نیاز استان این بنگاها را ساماندهی کنند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی