تاریخ انتشار : جمعه 4 سپتامبر 2015 - 7:34
کد خبر : 4326

بیش از ۱۶۰ پروژه راهسازی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست

بیش از ۱۶۰ پروژه راهسازی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست

مهندس فدایی کهگیلویه و بویراحمد را با ۵۶ کیلومتر بزرگراه آخرین استان در برخورداری از بزرگراه عنوان کرد و گفت: از اولویت‌های مهم کاری خود را ساخت بزرگراه تا شعاع ۳۰ کیلومتری مرکز استان و ۲۰ کیلومتری دیگر شهرها قرار دادیم.

DSC_1052نسیم دنا : مردم هر ساله در هفته دولت منتظر افتتاح وکلنگ زنی پروژه های دستگاههای اجرایی در استان هستند تا با بهره برداری از این پروژه ها توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.
دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی و کار کارشناسی فعالیت قابل توجهی را در امور زیربنایی آغاز کرده است یکی از این امور زیر بنایی و زیرساختی توسعه راهها به عنوان شریانهای حیاتی کشور هستند. مهندس حسن فدایی مدیرکل زحمتکش و دلسوز راه و شهرسازی استان در گفتگو با خبرنگار نسیم دنا گزارشی از کم وکیف پروژه های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت برای اطلاع رسانی وتنویر افکار عمومی ارائه کرد که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.
تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مسیرهای ارتباطی به کار بستیم
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد دراین گفتگو که بمناسبت هفته دولت انجام شد در ابتدا با اشاره به نقش و جایگاه رسانه در توسعه هر استان و شهرستانی اظهار کرد: بدون شک نقش رسانه‌ها با رصد مشکلات و انعکاس آن‌ها به مدیران و مسئولان و پیگیر شدن برای رفع موانع بسیار مهم و موثر است.
مهندس حسن فدایی ضمن قدردانی از همکاری و همراهی خوب اصحاب رسانه در حوزه راه و شهرسازی بیان کرد: تاکنون تعامل خوب و سازنده‌ای با اصحاب رسانه چه در استان کهگیلویه و بویراحمد و چه در دوران خدمت در استان کرمانشاه داشتم و این رویکرد را همچنان ادامه خواهم داد.
وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بینای جامعه هستند و باید در راستای رفع مشکلات گام بردارند، گفت: امیدواریم بتوان با تعامل سازنده و هم‌افزایی هرچه بیشتر با اصحاب رسانه موانع و مشکلات در حوزه راه و شهرسازی را شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها و ورود پیدا کردن مسئولان ارشد کشوری و استانی حرکت کنیم و استان را یک گام به جلو ببریم.
فدایی خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل توپوگرافی خاصی که دارد کار در حوزه راه‌سازی آن موانع و هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و هموار کردن مسیرهای ارتباطی به کار بستیم.
افتتاح ۲۴ پروژه راهسازی درهفته دولت با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پروژه های افتتاحی هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال ۲۴ پروژه راه‌سازی آماده افتتاح و بهره‌برداری است. فدایی تصریح کرد: میزان هزینه ۲۴ پروژه آماده افتتاح در هفته دولت ۶۲ میلیارد تومان با ۱۸۲ کیلومتر راه است.
وی در ادامه شاخص برخورداری استان از بزرگراه را نیم درصد عنوان کرد و گفت: استان با میانگین کشوری فاصله بسیار زیادی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های راهسازی در هفته دولت امسال ۱۸۲ کیلومتر به راه‌های آسفالته استان اضافه می‌شود. این مسئول در ادامه با اشاره به راکد ماندن ۲۰۴ پروژه راهسازی در دولت گذشته اذعان کرد: با پیگیری‌های جدی استاندار محترم و اهتمام وزارت راه و شهرسازی و مسئولان اداره راه بخش عمده‌ای از پروژه‌های راکد استان را فعال کردیم.

وی تعداد پروژه‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا را بیش از ۱۶۰ پروژه عنوان کرد و گفت: عمده پروژه‌ها در حوزه راه روستایی، فرعی و اصلی بوده که تمام تلاش خود را برای اتمام این پروژه‌ها به کار بستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه راه روستایی نیز نسبت به شاخص کشوری عقب هستیم ، عنوان کرد: در همین راستا بیش از ۹ میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های روستایی استان برآورد و ابلاغ آن گرفته شده است.
ساخت بزرگراه اولویت‌های راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد
فدایی با تاکید بر اینکه از اولویت‌های راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد ساخت بزرگراه بوده گفت: در واقع باید تا ۳۰ کیلومتر از ورودی و یا خروجی مرکز استان و ۲۰ کیلومتر دیگر شهرهای بزرگراه می‌بود که متاسفانه استان از میانگین کشوری بسیار فاصله دارد. مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد شاخص برخورداری استان از بزرگراه را نیم درصد عنوان کرد و گفت: این درحالی است که شاخص برخورداری کشور بالای ۱۰ درصد است و استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد فاصله بسیار فاحشی با کشور دارد.
وی کهگیلویه و بویراحمد را با ۵۶ کیلومتر بزرگراه آخرین استان در برخورداری از بزرگراه عنوان کرد و گفت: از اولویت‌های مهم کاری خود را ساخت بزرگراه تا شعاع ۳۰ کیلومتری مرکز استان و ۲۰ کیلومتری دیگر شهرها قرار دادیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: از دوران تصدی تا کنون با همراهی و همکاری معاونین و مدیران حوزه راهسازی اهتمام جدی برای چهار خطه کردن ورودی شهرها داریم.
چهار خطه کردن ورودی مراکز شهرستان‌ها از اولویت‌های راه و شهرسازی استان
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اولویت‌ها و نیاز ضروری استان چهار خطه کردن ورودی مراکز شهرستان‌ها از اولویت‌هار راه و شهرسازی بوده که امیدواریم بتوان با جذب اعتبارات به اهداف خود در این حوزه دست پیدا کنیم.
فدایی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پروژه های ملی، کمبود اعتباری را از مشکلات پروژه ملی از جمله پاتاوه – دهدشت ذکر و عنوان کرد: با تلاش مسئولین استان و نمایندگان مجلس اعتبارات در حال جذب می باشد .
مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه پاتاوه دهدشت بر اساس براورد امسال ۳۲۰ میلیار ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین اعتبار در کوتاهترین زمان ممکن افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
فدایی با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان تصریح کرد: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان ۸۰ درصد است و در این رابطه ۱۷۰۰ واحد مسکن مهر تاکنون واکذار شده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی