تاریخ انتشار : جمعه 24 جولای 2015 - 6:42
کد خبر : 4284

طرح جامع امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد تهیه شد

طرح جامع امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد تهیه شد

دکتر فتاح محمدی گفت: بر اساس این طرح مسوولان شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر هر یک از نهادهای دولتی استان به طور ماهانه مصادیق معروف و منکر را تعیین و اقدام به ترویج معروف ها و کاهش منکرها در اداره مربوطه خواهند کرد.

32623_648نسیم دنا : معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع امر به معروف و نهی از منکر این استان تهیه و به تهران ارسال شده که پس از بررسی و تصویب نهایی در دستگاه های اجرایی استان اجرا خواهد شد.
دکتر فتاح محمدی در نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس این طرح مسوولان شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر هر یک از نهادهای دولتی استان به طور ماهانه مصادیق معروف و منکر را تعیین و اقدام به ترویج معروف ها و کاهش منکرها در اداره مربوطه خواهند کرد.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت قشرهای مختلف جامعه شامل ائمه جماعات، روحانیون، بسیجیان، بانوان و جوانان برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در این استان استفاده کنند.
محمدی اظهار کرد: بکارگیری افرادی با عنوان ‘یاوران معروف’ در نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد و ارایه آموزش های لازم به آنان، برگزاری مسابقات ورزشی و کارگاه های آموزشی ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی استان نیز می تواند در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در استان موثر باشد.
وی عنوان کرد: مهرماه امسال و مصادف با ماه محرم جشنواره استانی امر به معروف و نهی از منکر در یاسوج برگزار می شود و در این جشنواره افراد فعال و شوراهای برتر احیای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار می گیرند.
محمدی با بیان اینکه دامنه فرایض امر به معروف و نهی از منکر گسترده بوده و شامل موارد متعددی می شود، ابراز داشت: اعیاد، مناسبت ها و مراسم های مذهبی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید استفاده بهینه ای از آن شود.
وی خواستار فعالتر شدن شوراهای احیای امر به معروف و نهی از منکر نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر اداره ها وظایف و رسالت های مهمی بر عهده دارند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات مورد تاکید دین مبین اسلام است که موجب بقای دین و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه می شود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به کاهش انواع ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می انجامد و عمل کردن به این دو فریضه مهم دینی نیز نوعی توفیق الهی است.
وی بیان کرد: نشست های شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید به طور مستمر تشکیل و در طول سال اقدامات تبلیغی و فرهنگی لازم برای ترویج روزافزون این دو فریضه مهم دینی انجام شود.
میرمحمدی اظهار کرد: برنامه های ارایه شده از سوی نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید قابل اجرا، کاربردی و تاثیرگذار باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی