تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژوئن 2015 - 13:00
کد خبر : 4192

مهمترین مشکل آبرسانی در روستاها رعایت نکردن الگوی مصرف و صرفه جویی درمصرف آب است

مهمترین مشکل آبرسانی در روستاها رعایت نکردن الگوی مصرف و صرفه جویی درمصرف آب است

فیض الله پاسره با تاکید بر اینکه در زمینه تامین آب شرب روستاها در تابستان امسال روزهای سختی را در پیش رو داریم، گفت: ۱۷۰ روستای این استان باید با تانکر آبرسانی سیار شوند.

6666666666نسیم دنا : مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین مشکل آب‌رسانی در روستاها رعایت نکردن الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب و همچنین انشعابات غیر مجاز که متاسفانه بخش عمده آبی که به منظور تامین آب شرب است برای آبیاری باغات و ساخت و سازهای غیر قانونی در محیط روستا استفاده می‌کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا : فیض‌الله پاسره در نشست مدیران شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد با استاندار، گفت: با هماهنگی دستگاه‌های قضایی اقدام به شناسایی متخلفان آب شرب و استفاده کنندگان غیرمجاز کرده‌ایم و طبق قانون, انشعابات غیرمجاز قطع و خسارات وارده به تاسیسات و هزینه های مرتبط از این متخلفین دریافت می شود

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ مورد سوختگی پمپ آب داریم در حالی در سال ۹۳ تنها ۳۰ مورد گزارش شد.

فیض‌الله پاسره با اشاره به اینکه به دلیل افت فشار آب با توجه به خشکسالی‌های اخیر ۸۵ روستا هم اکنون به طور سیار آبرسانی می‌شوند، افزود: ۶۵ روستای دیگر نیز از طریق چشمه‌ها تامین آب می‌شوند که این روستاها نیز به جمع روستاهای هدف آبرسانی سیار قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد شبکه آب روستایی این استان فرسوده است، عنوان کرد: شبکه های آبرسانی روستایی کهگیلویه و بویراحمد از اول انقلاب توسط نهادهای مختلف از جمله جهاد سازندگی، بهداشت محیط و آب و فاضلاب روستایی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از شبکه‌های آبرسانی روستایی کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است افزود: عمر برخی از این شبکه‌ها به اتمام رسیده و فرسوده شده‌اند و برخی نیز به علت رعایت مردم و دستگاه‌های اجرائی آسیب دیده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرائی نیز که پروژه های عمرانی اجرا کرده‌اند، به علت عدم رعایت ضوابط اصولی به شبکه‌های آبرسانی روستایی در استان آسیب رسانده‌اند.

پاسره اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را اولویت شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان خواند و بیان کرد: تلاش ما بر این است که اعتبارات را به سمت اصلاح و بازسازی شبکه‌هایی که در گذشته اجرا شده‌اند ببریم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود، اظهار کرد: برای آبرسانی سیار به این روستاها در سالجاری با توجه به تجربیات گذشته و خشکسالی ها در استان برنامه‌ریزی شده است.

پاسره‌ با تاکید بر اینکه طور حتم روستائیان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تامین آب شرب، تابستان سختی را پیش رو دارند، اظهار داشت: اولین مسئله اساسی در روستاها یکی رعایت نکردن الگوی مصرف و مشکل توپوگرافی است که مشکلات زیادی را به بار آورده که نتوانیم آب را به درستی توزیع و مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین امسال تابستان سختی را در پیش رو داریم و به طور حتم اگر به صورت قانون مند رعایت نکنند در تعداد وسیعی از روستاها مجبور به جیره بندی آب می شویم ولی اگر درست مصرف کنند و صرفه جویی داشته باشند مشکلی پیش نمی‌آید.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ما در شرکت آب و فاضلاب آزمایشگاه کنترل کیفی داریم که به طور مرتب و دوره‌ای, آبی را که بین مردم توزیع می‌شود نمونه برداری و آزمایش می‌کنند که اگر موردی مشاهده شود به دنبال رفع نقص آن می‌گردیم و تا به حال مشکلی یا موردی که آب آنها آلوده باشد نداشتیم.

پاسره گفت: مشکلی که برای تامین آب روستاها وجود دارد این است که شرکت یک منبع تامین آب خاصی مثل چاه یا چشمه را در اختیار دارد ولی گاها مشاهده می شود که اهالی روستا به طور خود سرانه و بدون هماهنگی با شرکت علاوه بر منبع تامین آبی که در کنترل شرکت می باشد از منبع دیگری استفاده می کنند.

وی افزود: به متخلفان این موضوع هشدار می دهیم که از این کار خودداری کنند و از شورای اسلامی و دهیاری روستاها می‌خواهیم که در این مورد با ما نهایت همکاری را داشته باشند تا کیفیت آب مخدوش نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی