تاریخ انتشار : شنبه 20 ژوئن 2015 - 6:51
کد خبر : 4179

کاهش ۶درصدی واقعه ازدواج و رشد ۳درصدی طلاق در کشور در سال گذشته

کاهش ۶درصدی واقعه ازدواج و رشد ۳درصدی طلاق در کشور در سال گذشته

وی افزود: در سال ۱۳۹۳به ازای هرصدهزار نفر جمعیت ۹۱۶ ازداوج در کشور ثبت شده است که در میان استانهای کل کشور بیشترین ازدواج ثبت شده نسبت به جمعیت به ترتیب متعلق به استانهای کردستان با ۱۲۶۰ ازداوج واردبیل با ۱۲۴۱ازداوج وکمترین متعلق به بوشهر والبرز می باشد.

6نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با واقعه ازدواج وطلاق در سال گذشته در کشور گزارشی ارائه کرد.
سعید محوری گفت: طبق گزارش استخراج شده از سامانه ثبت ازدواج وطلاق در سال ۱۳۹۳،تعداد ۷۱۲۷۱۵ واقع ازدواج در دفاتر ازدواج در کشور به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل از آن ۶درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در سال ۱۳۹۳به ازای هرصدهزار نفر جمعیت ۹۱۶ ازداوج در کشور ثبت شده است که در میان استانهای کل کشور بیشترین ازدواج ثبت شده نسبت به جمعیت به ترتیب متعلق به استانهای کردستان با ۱۲۶۰ ازداوج واردبیل با ۱۲۴۱ازداوج وکمترین متعلق به بوشهر والبرز می باشد.
وی گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در تعداد ۶۹۶۷ازداوج در سال ۱۳۹۳ به ثبت رسیده است .
آمار طلاق در کهگیلویه وبویراحمد نگران کننده است
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با واقعه طلاق نیز گفت: طبق گزارش استخراج شده از سامانه ثبت ازدواج وطلاق در سال گذشته تعداد ۱۶۳۳۲۸طلاق در دفاتر طلاق در کل کشوربه ثبت رسیده که نسبت به سال قبل ۳درصد افزایش داشته است.
وی گفت : درمیان استانهای کشور در سال ۱۳۹۳بیشترین طلاقهای ثبت شده مربوط به استانهای تهران وخراسان رضوی به ترتیب با ۳۴۴۷۳و۱۸۳۳۲طلاق وکمترین متعلق به ایلام با ۶۲۶طلاق وخراسان جنوبی با ۱۰۱۹طلاق می باشد.
سعید محوری خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز ۱۲۱۶واقعه طلاق به ثبت رسیده که این آمار بسیار نگران کننده است .
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: نسبت ازدواج های ثبت شده به طلاق درکل کشور در سال گذشته تقریبا ۴به ۱ می باشد به بیان دیگر از هر ۴ازداوج صورت گرفته یکی منجر به طلاق شده است این درحالی است که در سال قبل این نسبت ۵به ۱ بوده واز هر ۵ازدواج صورت گرفته یکی به طلاق منجر شده است.

وی درادامه گفت: در یکساله ۱۳۹۳به ازای هر صدهزار نفر جمعیت ۲۱۰ طلاق ثبت شده است که در میان استانهای کل کشور بیشترین طلاقهای ثبت شده به ازای هر صد هزار نفر جمعیت به ترتیب متعلق به استانهای خراسان رضوی وتهران وکمترین طلاقهای ثبت شده به ازاء هر صد هزار نفر جمعیت متعلق به سیستان بلوچستان وایلام می باشد.
محوری در تحلیل وقایع ازدواج وطلاق بر حسب رده سنی در سال گذشته در کشور گفت: طبق گزارش استخراج شده از سامانه ثبت وقایع ازداوج وطلاق ،بیشترین ازدواجهای ثبت شده زوج معادل ۳۹ درصد مربوط به رده سنی ۲۵تا ۲۹ سال وبیشترین ازدواجهای ثبت شده معادل ۳۲ درصد مربوط به رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است.
وی افزود : بیشترین طلاقهای ثبت شده زوجه به میزان ۳/۲۴درصد نیز مربوط به رده سنی ۳۰تا ۳۴ سال وبیشترین طلاقهای ثیت شده زوجه در رده سنی ۲۰ تا ۴۴ سال و ۷۴ درصد طلاقهای ثبت شده زوجه در رده سنی ۲۰تا ۳۹ سال رخ داده است .
تحلیل واقعه ازدواج وطلاق بر حسب تحصیلات در کشور
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در تحلیل وقایع ازدواج وطلاق ثبت شده بر حسب تحصیلات در کشور نیز گفت: بررسی میزان ازداوج های ثبت شده از لحاظ سطح تحصیلات در سامانه ثبت وقایع ازدواج وطلاق نشان می دهد در سال ۹۳بیشترین ثبت ازدواج زوج یر حسب تحصیلات با ۶۹ درصد مربوط به تحصیلات دیپلم وزیر دیپلم و ۳۱ درصد مربوط به تحصیلات دانشگاهی و حوزوی ۲ درصد مربوط به بی سواد ونامشخص بوده است.
وی در رابطه با تحلیل وقایع طلاقهای ثبت شده بر حسب تحصیلات در کشور نیزگفت: بررسی میزان طلاقهای ثبت شده از لحاظ سطح تحصیلات در سامانه ثبت ازداوج وطلاق نشان می دهد در سال ۹۳ بیشترین ثبت طلاق زوج بر حسب تحصیلات با ۶۹ درصد مربوط به تحصیلات دیپلم وزیر دیپلم ،۱۴درصد مربوط به تحصیلات دانشگاهی وحوزوی و ۱۷ درصد مربوط به بی سواد ونامشخص بوده است.
اعتیاد به مواد مخدر ،دخالت خانواده ها وترک زندگی بارزترین علل طلاق در کشور
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به علل وعوامل موثر در واقعه طلاق در کشور اشاره کرد وگفت: بررسی علل طلاق در سامانه ثبت وقایع ازدواج وطلاق نشان می دهد بارزترین علل طلاق مربوط به مسائلی همچون دخالت خانواده ها ؛اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی ،ترک زندگی و محقق نشدن شروط ضمن عقد با سهم ۳۸درصدی از عوامل طلاق می باشد.
وی استنکاف شوهراز دادن نفقه با سهم ۵ درصدی و ضرب شتم ویا سوء رفتار مستمر با سهم ۳درصدی و فقر مالی با ۳/۱درصد نیز از دیگر عوامل موثر در واقع ازدواج در کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی