تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 ژوئن 2015 - 11:09
کد خبر : 4157

افزایش ۵۰ درصدی تلفات تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۵۰ درصدی تلفات تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۵۰ درصدی تلفات در تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در دو ماهه اول سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه خبر داد.

indexبه گزارش نسیم دنا از یاسوج، علی خوان‌پایه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش ۲۳/۵ درصدی تلفات در تصادفات رانندگی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۲ خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته ۱۵۴ نفر در تصادفات رانندگی برون شهری در کهگیلویه و بویراحمد کشته شدند در حالی که در سال ۱۳۹۲ تلفاتحوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری استان، ۱۲۵ نفر بود.

 

وی افزود: در دوماهه اول سالجاری ۲۷ نفر در تصادفات رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست داده‌اند که در مدت مشابه سال قبل این تعداد ۱۸ نفر بوده اند که افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از بالا بودن این آمار و با بیان اینکه تردد در سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه ۱۷ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در دوماهه اول سال ۱۳۹۴ میزان تردد در جاده های برون شهری استان ۳۰ درصد افزایش یافتهاست و در این مدت ۵۴ درصد تلفات مربوط به ۲۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان بوده است.

 

خوان‌پایه تصریح کرد: در دوماهه اول سالجاری ۵۱/۹ درصد تلفات رانندگی در محور یاسوج به سمیرم افزایش یافته است و میانگین سنی متوفیان در حوادث رانندگی در این مدت ۲۳/۳ سال بوده است که نشان می دهد اغلب جوانان جان خود را در تصادفات سال ۱۳۹۴ از دست داده‌اند.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد ۶۶/۷ درصد تلفات رانندگی در دو ماهه اول سالجاری را مربوط به خودروهای سواری و ۷/۴ درصد را مربوط به وانت‌بارها اعلام و بیان کرد: ۱۸/۵ درصد متوفیان در تصادفات رانندگی برون شهری استان در دو ماهه اول سال ۱۳۹۴ مربوط به عابران پیاده است که آماری نگران کننده در این زمینه است و همچنین ۷/۴ درصد متوفیان تصادفات رانندگی در این دو ماه را موتور سواران تشکیل می‌دهند.

 

خوان پایه با بیان اینکه در مدت این دو ماه ۲۷ نفر در دو ماهه سال ۹۴ کشته شده‌اند، تصریح کرد: ۴۸/۱درصد از این متوفیان مرد، ۵۱/۹درصد متاهل و ۸۵ درصد با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم بوده اند و خودروی سواری پژو ۴۰۵ با ۲۶ درصد بیشترین سهم را در تلفات تصادفات این دوماه دارد.

 

وی چهار محور استان را دارای بیشترین تصادفات منجر به فوت خواند و گفت: در سال گذشته ۶۲/۸ متوفیان تصادفات استان در چهار محور بهبهان-گچساران، گچساران- بابامیدان، یاسوج – بابا میدان، و یاسوج – سمیرم بوده است.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته در محور یاسوج به بابا میدان به ازاء هر یک کیلومتر ۱/۱ نفر کشته شده است، افزود: بیشتر تلفات در همه محورهای استان بین ساعات ۱۰ تا ۱۲ و۱۶ تا ۲۱ با مجموع ۴۱ درصد اتفاق افتاده است.

 

خوان پایه در ادامه به ماه‌های پر حادثه در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد تلفات تصادفات در سال گذشته مربوط به ماه‌های خرداد، مرداد، شهریور و محور بوده است.

 

وی سهم استان از تلفات تصادفات برون شهری در کشور را ۱/۲۶ درصد خواند و عنوان کرد: در کشور به ازای هر یکصد هزار نفر حدود ۱۵/۸۵ نفر فوتی تصادفات بوده است که اگر جمعیت استان را ۱ درصد از جمعیت کشور به حساب بیاوریم، به ازای هر صد هزار نفر، حدود ۲۰ نفر در تصادفات رانندگی سال گذشته در استان جان خود را از دست داده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: ۲۱ درصد از متوفیان تصادفات سال گذشته استان در سرجمع مربوط به خودروی پراید بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی