تاریخ انتشار : دوشنبه 8 ژوئن 2015 - 18:50
کد خبر : 4148

تهیه نقشه کاداستر ۳۰۶۸هکتار بافت مسکونی وروستایی در کهگیلویه وبویراحمد

تهیه نقشه کاداستر ۳۰۶۸هکتار بافت مسکونی وروستایی در کهگیلویه وبویراحمد

سعید محوری گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته ۸۳۸هکتار نقشه کاداستر شهری در سال ۹۳تهیه شده است

6نسیم دنا :مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای سال گذشته ثبت اسناد واملاک استان ارائه کرد.

سعید محوری گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌های دولتی ایران است که وظیفه ثبت معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارائی‌های شخصی اتباع ایران را به عهده دارد. وی افزود: این سازمان با وظایف حقوقی و ساختار عملکرد مستقل، از نهادهای وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است که خدمات مختلفی به مردم ارائه می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان به مهمتر ین وظایف ثبت اسناد اشاره کرد وگفت: اجرای تمامی قوانین و مقررات و ضوابط مربوط به ثبت اسناد و املاک در سطح کشور و کلیۀ وظایفی که مطابق قوانین و مقررات سایر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در جهت همکاری با آنها به عهدۀ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محول گردیده است.

وی  تنظیم روابط حقوقی افراد و ختم دعاوی و استقرار مالکیت و جلوگیری از دعاوی ناشی از روابط مالی و تأمین حقوق صاحبان اموال از طریق اجرای قوانین و مقررات مربوط ، به ثبت شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری داخلی و خارجی در ایران براساس مقررات موضوعه ،  ثبت علائم تجاری و اختراعات داخلی و خارجی در ایران طبق ضوابط قانونی، حمایت از اسناد رسمی تنظیمی در قالب اجرای مفاد اسناد رسمی با توجه به مقررات و آئین نامه‌های مربوط و حل و فصل اختلافات ناشی از روابط مالی آنها با یکدیگر و اعتبار بخشیدن به عقود و اسناد رسمی تنظیمی در دفاتر و حمایت و نظارت بر امور مربوط به مشاورین املاک و خودر را ازدیگر وظایف ثبت اسناد واملاک کشور دانست.

محوری افزود:  فراهم نمودن موجبات اجرای کامل طرح تهیه نقشه‌های بزرگ مقیاس (کاداستر) و تطبیق و تکمیل نقشه‌های مذکور با مدارک ثبتی در سطح کشور به منظور افزایش دقت در تعیین حدود املاک و برقراری سیستم مرقومی به جای سیستم دستی و توصیفی، ثبت اسناد و املاک و نگهداری اطلاعات و پرونده‌های ثبتی به طریق مکانیزه با استفاده از امکانات کامپیوتری در سطح کشور،  جمع آوری و نگهداری آمار و اطلاعات مربوط به وصول و ابطال عواید و درآمدهای قانونی سازمان و فعالیت‌های مربوط به ثبت اسناد و املاک و شرکت‌ها در سطح کشور و تعداد و مبلغ معاملات و اسنادی که به مرحلۀ صدور اجرائیه رسیده است با به کارگیری روشهای مناسب و پیشرفته را ازدیگر وظایف ثبت اسناد برشمرد.

تهیه ۸۳۸هکتار نقشه کاداستر شهری در کهگیلویه وبویراحمد درسال گذشته

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد بخش دیگری از سخنانش به عملکرد وفعالیتهای تکمیل نقشه کاداستر شهری در کشور در سال ۹۳ اشاره کرد وگفت: از ابتدای شروع عملیات اجرایی تهیه نقشه کاداستر شهری تا پایان سال ۱۳۹۳ عملیات تهیه نقشه ۱۱۸۸۷۱۱هکتار در کشور به اتمام رسیده است.که عملیات اجرایی ۷۸۳۵۹هکتار معادل ۶/۶درصد آن در سال گذشته انجام شده است.

وی گفت در میان استانهای کشور بیشترین میزان نقشه کاداستر شهری در سال ۹۳ مربوط به استانهای تهران واصفهان به ترتیب با ۷۱۸۸و۷۰۵۸هکتار وکمترین متعلق به استانهای ایلام وقم می باشد.

محوری افزود : در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته ۸۳۸هکتار نقشه کاداستر شهری در سال ۹۳تهیه شده است .

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان در ادامه به تهیه نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزارعی در استان اشاره کرد وگفت : در سال گذشته نقشه کاداستر ۳۰۶۸هکتار بافت مسکونی وروستایی در کهگیلویه وبویراحمد تهیه شده است.وی گفت : درمیان استانهای کشور بیشترین میزان نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی تهیه شده در سال ۹۳ مربوط به استانهای آذرباییجان شرقی وخراسان رضوی به ترتیب با ۳۶۵۵۶ و۳۴۶۵۸هکتار وکمترین متعلق به استانهای قم وتهران بوده است.

اضافه شدن ۱۷۷۸۴ قطعه املاک به بانک اطلاعات املاک استان در سال گذشته

محوری در ادامه به تعداد قطعات املاک موجود در بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر در کشور در سال گذشته اشاره کرد وگفت: در سال ۹۳تعداد ۱۶۰۷۳۱۰قطعه به قطعات املاک موجود در بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر اضافه گردید که ۳/۸ درصد از کل قطعات موجود در بانک جامع املاک به تعداد ۱۹۳۶۴۲۹۶قطعه می باشد.   وی با اشاره به اینکه در میان استانهای کشور خراسان رضوی ومازندران به ترتیب با ۱۸۷۱۲۲و ۱۱۱۹۷۱قطعه وکمترین متعلق به استانهای زنجان وایلام بوده است گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز ۱۷۷۸۴ قطعه املاک به بانک اطلاعات املاک در سال گذشته اضافه شد.

صدور ۲۶۳۲۶سند مالکیت در سال گذشته

محوری در بخش دیگری از سخنانش به اسناد مالکیت صادره در سال گذشته اشاره کرد وگفت:در سال ۹۳ تعداد اسناد مالکیت صادره ۲۹۱۹۰۶۱فقره در کشور بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴درصد افزایش داشته است که از این تعداد ۲۹۱۷۴۴۰سند معادل ۹/۹۹درصد از کل اسناد مالکیت به صورت کاداسنتری صادر شده است . وی گفت در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته ۲۶۳۲۶سند مالکیت صادر شده است که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : کمترین شاخص درصد نسبت سند مالکیت صادره کاداستری به کل اسناد مالکیت صادره متعلق به استانهای لرستان ویزد وکمترین مربوط به استان ایلام بوده است.

فعالیت ۵۸دفتر ثبت اسناد رسمی در کهگیلویه وبویراحمد

محوری تعداد دفاتر اسناد رسمی در استان کهگیلویه وبویراحمد را ۵۸دفتر ذکر کرد وگفت:در این دفاتربه طور متوسط ۲هزار سند در سال ودر ماه ۱۶۷ سند توسط هر دفتر خانه صادر شده است.

وی اسناد وکالت صادره دراستان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته را ۶۲۱۶۴سند ذکر کرد وگفت:۱۸۱۴سند وکالت فروش وسیله نقلیه و ۶۹۲۶سند وکالت فروش اموال غیر منقول نیزدر سال ۹۳در استان صادر شده است.

ثبت ۶۹۶۷واقعه ازدواج و ۱۲۱۶واقعه طلاق در سال گذشته در استان

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه افزود: در سال گذشته در استان کهگیلویه وبویراحمد ۶۹۶۷واقعه ازدواج و۱۲۱۶ واقعه طلاق نیز ثبت شده است. وی بیشترین ازدواج ثبت شده در سال گذشته را در میان استانهای کشور مربوط به استان تهران وخراسان رضوی به ترتیب با ۹۳۷۳۳و۶۸۲۴۱ازدواج وکمترین متعلق به استانهای سمنان با ۵۳۶۳ازدواج وایلام با ۵۵۹۳ازدواج بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی