تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 می 2015 - 14:33
کد خبر : 4047

کاهش ازدواج وافزایش طلاق در استان نگران کننده است

کاهش ازدواج وافزایش طلاق در استان نگران کننده است

سعید محوری گفت: آمار و ارقام ثبت شده در سطح استان در سال ۹۳تعداد ۶۷۹۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است در حالیکه در سال ۹۲ تعدا ۷۴۴۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که حدود ۹ درصد کاهش ازدواج وجود داشته است.
وی گفت: میزان طلاقهای به ثبت رسیده در استان در سال ۹۳ تعداد۱۱۹۶ واقعه بوده که این تعداد در سال ۹۲ میزان ۱۱۳۹ واقعه بوده است که حدود ۵درصد افزایش داشته است .

56نسیم دنا : مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهکیلویه و بویر احمد وضعیت ازدواج و طلاق در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد را نگران کننده توصیف کرد ودر این زمینه راهکارهایی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سعید محوری گفت: ازدواج یا پیوند زناشوئی پیوندی آئینی است که طی احکام یا رسومی خاص بین زن و مرد در مذاهب و کشور های مختلف برقرار میشود تا به تشکیل خانواده منجر گردد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهکیلویه و بویر احمد افزود: ازدواج نهادی است که زندگی افراد به شیوه های گوناگون عاطفی و اقتصادی به هم پیوند میزند و در بین اقدام و ادیان و مذاهب و آئین ها و کشور ها به طرق گوناگون انجام میگیرد .
وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام ماهیت ازدواج یک قراداد و پیمان با شرایطی ویژه است اظهارداشت : ازدواج بسیار پسندیده و مطلوب و از نظر فقه اسلامی مستحب و چه بسا مستحب موکد و در برخی موارد واجب شمرده میشود .
سعید محوری خاطرنشان کرد: اسلام با تشریع ازدواج سیر رسیدن به عفت و حیاء را هموار میسازد بدین صورت که ازدواج را بهترین و طبیعی ترین راه تامین نیاز های جنسی معرفی میکنند .
وی با اشاره به اینکه آمار اختلافات خانوادگی زناشوئی در کشور و بخصوص در سطح استان که در نهایت منجر به جدائی می گردد و به دغدغه ای برای مسئولین تبدیل شده است گفت : آماری که گاهی ناشی از انتخاب نامناسب شریک زندگی توسط زوج ها نشات می گیرد .شریکی که در ابتدا متعهد بر یک زندگی بادوام و مادام العمر همراه با تفاهم و تعامل و یار و یاورشریک دیگر در سختیها و مشکلات بود اما متناسب نبودن سطح زندگی در زمینه های فرهنگ ،اقتصاد ،اعتقادات و چگونگی برخودها و آداب و معاشرتهاادامه راه را بر خلاف آنچه که مد نظر آنها بود رقم میزند که نتیجه آن امار و ارقامی است که سالیانه از سوی نهادها و سازمانهای مسئول اعلام میشود .
وی افزود: بالابودن میزان زندگی مجردی و رشد منفی ازدواج و نیز افزایش میزان طلاق آنهم در شرایطی که درصد بالایی از آمار طلاق در سالهای نخست زندگی مشترک روی میدهد از جمله مقولاتی است که نمیتوان به سادگی از آنها عبور کرد .

عدم آگاهی زوجین نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی مهمترین دلایل افزایش  طلاق 

وی در بیان افزایش طلاق گفت: از مهمترین دلایل افزایش این معظل اجتماعی یعنی طلاق میتوان به عدم آگاهی زوجین نسبت به مسائل اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی یکدیگر و یا آشنائیهای اینترنتی و خیابانی و انتخاب نامناسب شریک زندگی و نبود آموزشهای لازم در اوایل زندگی مشترک اشاره کرد که درنهایت به ازدیاد اختلافات زناشوئی و در ادامه به جدائی دامن میزند .
وی افزود: اعتقاد و باور عامه مردم این است که به جهت جلوگیری از کاهش آسیب اجتماعی میتوان نسبت به تشکیل و افزایش تعداد مراکز مداخله در این خصوص با استفاده از نظریات مشاورین و کارشناسان با تجربه اقدام نمود .که میبایست این مراکز مورد حمایت جدی مسئولین و سیاستگذاران قرار گرفته و از افراد کاردان و آشنا به کار در زمینه های مختلف حقوقی ، روان شناسی ،اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی استفاده نمود .و حتی این اقدامات در صورتی میتواند موفق باشد که سایر بخشها و نهادها نیز همکاریهای لازم را با نهادهای متولی اصلی چنین برنامه هایی داشته باشند .
محوری خاطرشنان کرد: از مهمترین نهادهائی که میتواند بیشترین همکاری و تاثیر را در این زمینه داشته باشد میتوان به قوه قضائیه اشاره کرد که با تعامل و همکاری آنان زندگی هایی را که به مرز بحران و جدائی رسیده اند را دوباره به ساحل آرامش رساند تا زندگی مشترک را با خیالی آسوده و بدون تنش و بدلخواه خود ادامه دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی