تاریخ انتشار : یکشنبه 10 می 2015 - 13:32
کد خبر : 3984

وصول ۴هزارمیلیارد تومان از معوقات بانکی در سال

وصول ۴هزارمیلیارد تومان از معوقات بانکی در سال

احمد تویسرکانی در خصوص اقدامات این سازمان درمبارزه با زمین خواری نیز گفت: زمین خواری پدیده شومی است که به دلیل کم‌کاری و سهل‌انگاری دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه اقدام کنند.

13920627000555_PhotoA نسیم دنا : رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص وصول معوقات بانکی در سال گذشته به «حمایت» گفت: متعاقب ممنوع‌الخروجی بیش از ۱۱ هزار نفر به دلیل بدهکاری به خصوص بدهکاری بانکی و برای شناسایی اموال بانکی و پرداخت معوقات در سال ۹۳ در مجموع ۴هزارمیلیارد ریال از معوقات بانکی از محل فروش اموال بدهکاران وصول و به بانک‌ها بازگردانده شد.

به گزارش نسیم دنا به نقل از پورتال خبری این سازمان «احمد تویسرکانی» در نشست با اصحاب رسانه‌ها با یادآوری رقم بازگردانده شده به بانک‌ها، اظهار کرد: این میزان وصول معوقات بانکی در مقایسه با سال ۹۲ با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است. وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد پرداخت وام‌های بدون وثیقه مناسب و بدون احتساب اموال فرد هستیم تصریح کرد: اگر بانک‌ها با شکایت به مراجع قضایی خواهان شناسایی اموال بدهکاران باشند سازمان ثبت می‌تواند در زمینه اقدام کند. ما می‌توانیم برای رسیدگی و وصول معوقات، به موضوع ورود کرده و با توقیف اموال و فروش در مناقصه‌ها میزان بدهی را به بانک‌ها بازگردانیم. وی در پاسخ به سوال دیگر «حمایت» مبنی بر اینکه آیا طبق قانون تمام بانک‌ها ( خصوصی و دولتی) شامل این مساله می‌شوند یا خیر؟ هم گفت: ما به همه بانک‌ها این موضوع را اعلام کرده‌ایم.

ارائه بیش از ۵۷ میلیون خدمت به مردم در سال ۹۳

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در ادامه نشست خبری خود به آمار خدمات سازمان ثبت اسناد به مردم اشاره و اعلام کرد: ۵۷ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۸۱ مورد خدمت به مردم از سوی این سازمان در سال ۹۳ ارائه شده است. وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده از سوی این سازمان ۲۷ درصد نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است، تصریح کرد: ۸۵ درصد از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت الکترونیکی انجام شده است.تویسرکانی همچنین با اشاره به اینکه این سازمان در سال ۹۳ از جهت تحول اداری، استفاده از فناوری‌ها و نوسازی بخش‌ها بین دستگاه‌های کشور پیشتاز بوده است، اظهارکرد: این سازمان، یک سازمان قدیمی با فعالیت بیش از ۱۰۰ ساله است که به سمت ساده‌سازی و تسهیل در ارائه خدمت به مردم حرکت می‌کند. معاون قوه قضاییه ساماندهی سوابق فعالیت ده‌ها ساله در همه بخش‌های سازمان ثبت در قالب بانک‌های مجازی را از جمله اقدامات سال ۹۳ که بخش عمده آن نیز اجرا شده است، برشمرد و ادامه داد: این بانک‌های مجازی موجب شده که گردش کاغذ و همچنین مراجعات مردم به شدت کاهش یابد.

 ازدواج ۶ درصد کاهش و طلاق حدود ۳ درصد افزایش داشته است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سخنانش گفت: تعداد ازدواج طی سال ۹۳ در مقایسه با سال ماقبل آن ۶ درصد کاهش و طلاق نیز ۹/۲درصد افزایش یافته است. تویسرکانی افزود: طی سال گذشته، ۷۱۲ هزار و ۸۷۵ واقعه ازدواج و ۱۶۳ هزار و ۲۲۸ مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است. وی یادآور شد: آهنگ رشد طلاق به رغم رشد آن در سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است، چون طلاق در سال‌های گذشته با بیش از ۷ درصد رشد، ثبت شده بود . تویسرکانی ادامه داد: بیشترین میزان ازدواج در میان مردان در رده سنی بین ۲۵ تا ۲۹ سال ثبت شده است که ۳۹ درصد مردان در این سنین در سال ۹۳ ازدواج کرده‌اند. این در حالی است که رقم ازدواج در بین زنان ۳۲ درصد بوده است . همچنین بیشترین طلاق‌های ثبت شده در میان مردان یعنی ۲۴ درصد آن، مربوط به رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و در میان زنان یعنی ۲۳ درصد طلاق‌ها در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال رقم خورده است. وی ۶۹ درصد ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۳ را مربوط به تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و ۳۰ درصد را مربوط به تحصیلات دانشگاهی برای مردان عنوان کرد. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: بیشترین ثبت ازدواج زنان یعنی ۶۷ درصد به سطح تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم اختصاص داشته است. تویسرکانی دخالت خانواده، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، ترک زندگی یکی از زوجین و عدم تحقق شروط ضمن عقد را از مهم ترین دلایل طلاق سال ۹۳ برشمرد. وی همچنین از ثبت ۲۱۵ مورد ازدواج موقت در سال ۹۳ خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ماقبل آن ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 تشکیل یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده برای اراضی بدون سند

معاون قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تعیین تکلیف اراضی بدون سند، تصریح کرد: یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۹۵ پرونده در خصوص اجرای تعیین تکلیف اراضی بدون سند رسمی تشکیل شده که از این تعداد ۲۹۴ هزار و ۲۹۹ پرونده رسیدگی و رأی برای آن صادر شده است. وی ادامه داد: همچنین ۱۹۰ هزار و ۵۰۸ رأی صادره مثبت و ۱۰۴ هزار و ۴۹۱ رأی منفی بوده است. تویسرکانی بیان کرد: در سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری‌ها و سازمان راه و شهرسازی داشتیم که براساس آن هیات‌های رسیدگی‌کننده به دو برابر افزایش یافت تا عمده تقاضاها در سال ۹۴ رسیدگی و مرتفع شود.

صدور ۳ میلیون سند کاداستری در سال گذشته

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۱ سند مالکیت در حوزه کاداستر برای مردم در سال ۹۳ صادر شده است، گفت: بیشترین این اسناد مربوط به تهران با ۶۳۰ هزار و ۲۶۲ سند مالکیت و کمترین مربوط به استان ایلام با ۲۰ هزارو ۳۴۱ سند بوده است.به گفته وی، صدور سند مالکیت نسبت به سال ۹۲، در حدود۱۴ درصد رشد داشته است. تویسرکانی در خصوص سند کاداستری در حوزه‌های عمومی و ملی نیز اظهار کرد: ۷ هزار و ۵۸۰ سند در حوزه اراضی کشاورزی، ۱۲ هزار و ۸۴ سند در حوزه اراضی موقوفه، ۸ هزار و ۴۸۷ سند در حوزه اراضی ملی و مراتع و ۳۱۵ سند در حوزه اراضی موات صادر شده است که در حوزه اراضی ملی و مرتع و اراضی موات به ترتیب رشد ۳۳ و ۵ درصدی را در مقایسه با سال ۹۲ شاهد بودیم. به گفته وی، ۹ هزار و ۱۶۰ سند مالکیت شرکت‌های دولتی و ۱۷ هزار و ۲۲۵ سند نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها و ۴۲ هزار و ۷۴۶ سند مربوط به وزارتخانه‌ها در سال ۹۳ به صادر شده است.

صدور بیش از ۱۶ میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی

تویسرکانی با بیان اینکه صدور اسناد در دفاتر اسناد رسمی در سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲، ۱۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ۱۶ میلیون و ۹۱ هزار و ۴۶۰ سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی در سال ۹۳ صادر و به مردم تحویل داده شد . وی یادآورشد: استعلام و کارهای مربوطه ۷۶درصد اسناد رسمی در دفاتر اسناد رسمی در کمتر از یک روز انجام و سند صادر شده است.به گفته تویسرکانی، بیشترین اسناد رسمی صادرشده مربوط به سند وکالت با ۴۷ درصد و بیع با ۲۷ درصد بوده است. وی اسناد رهنی را نیز بخش قابل توجهی از اسناد صادر شده عنوان کرد و ادامه داد: ۹۲ درصد اسناد رهنی به اسناد رهنی بانک‌ها اختصاص داشته است. معاون قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یک طرف معامله ۱۷ درصد کل اسناد صادره شخص حقوقی بوده و ۴۲ هزار و ۶۷۷ سند برای اتباع خارجی نیز در سال ۹۳ صادر شده است. وی بیان کرد: درسال گذشته ۵۶ هزار و ۱۵۵ شرکت ثبت شد و تعداد اختراعات نیز در این سال ۲ هزار و ۸۴۱ اختراع بود.همچنین ۱۶ هزار و ۴۰۶ برند و علائم تجاری نیز به ثبت رسیده و ۳ هزار و ۲۸ برند هم ثبت بین‌المللی شده است. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۲۴ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۴۵ پیامک به متقاضیان ارائه خدمت هم ارسال شده است، گفت: متوسط روزانه ارسال بیش از ۶۷ هزار پیامک بوده است.

امضای تفاهم‌نامه با وزیر نیرو در خصوص مبارزه با زمین‌خواری

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اقدامات این سازمان درمبارزه با زمین خواری نیز گفت: زمین خواری پدیده شومی است که به دلیل کم‌کاری و سهل‌انگاری دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه اقدام کنند. وی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و قانونگذار برای هر بخش از اراضی متولی درنظر گرفته که آنها خود رسیدگی کنند؛ در خصوص اراضی شهرها شهرسازی و در راستای حریم‌ها سازمان راه‌ها و در خصوص مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست باید اقدام کند. تویسرکانی اضافه کرد: ما نیز آمادگی خود را اعلام کردیم و خواستیم دولت محدوده‌اش را اعلام کند تا برای صدور سند مالکیت شاهد اقدامات خوبی باشیم. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کرده‎ایم که درسال ۹۴، حدود ۲ میلیون سند برای بخش دولتی صادر کنیم تا اموال عمومی در هر بخش مشخص و از تجاوز به زمین‌های دولت و زمین‌خواری جلوگیری شود.

 بازنگری در تعرفه حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی هر چهار سال یکبار

وی در ادامه سخنانش به تعرفه دفاتر اسناد رسمی هم اشاره و تصریح کرد: طبق قانون هر چهارسال تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی بازنگری می‌شود وامسال چهارسال به پایان می‌رسد .بنابراین به زودی تعرفه جدید را بازنگری خواهیم کرد. تویسرکانی ادامه داد: در نیمه سال تعرفه‌های جدید را اعلام خواهیم کرد و البته این تعرفه‌ها به شکلی خواهد بود که به مردم فشار نیاید و میزان آن منطبق بر موازین باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی