تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مارس 2015 - 4:34
کد خبر : 3535
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اولین پیام قانون شکنان به فرمانده جدید ناجا/ شعار دست راست احمدی نژاد در دولت روحانی/ اولین شکست آقازاده ها در دولت یازدهم/ دولت بسته اهدایی بسیج را پس فرستاد/ دعوت استاندار به خرید رای در انتخابات/ وزیر خارجه ایتالیا:مگر دلتان برای احمدی نژاد تنگ شده است؟! بسته هستند

اولین پیام قانون شکنان به فرمانده جدید ناجا/ شعار دست راست احمدی نژاد در دولت روحانی/ اولین شکست آقازاده ها در دولت یازدهم/ دولت بسته اهدایی بسیج را پس فرستاد/ دعوت استاندار به خرید رای در انتخابات/ وزیر خارجه ایتالیا:مگر دلتان برای احمدی نژاد تنگ شده است؟!

اولین پیام قانون شکنان به فرمانده جدید ناجا/ شعار دست راست احمدی نژاد در دولت روحانی/ اولین شکست آقازاده ها در دولت یازدهم/ دولت بسته اهدایی بسیج را پس فرستاد/ دعوت استاندار به خرید رای در انتخابات/ وزیر خارجه ایتالیا:مگر دلتان برای احمدی نژاد تنگ شده است؟!

نسیم دنا: تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن

Special%20Newsنسیم دنا: تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هشدار سعیدی در مورد واقعه‌ای بدتر از عاشورا

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه و جماعات استان کرمانشاه گفته: قاطبه روحانیت با نظام و رهبری همراه و همسو هستند عده ای ناچیز و کمی هم در مقابل امام(ره) و آرمان های ایشان ایستادند و برخی هم در این میان حد وسط را برگزیدند، عده ای می خواهند دو طرف را داشته باشند؛ به خواص منفعل اعتماد نکنیم که بیشترین ضربه ها را خواهیم خورد.

وی تأکید کرده: اگر محافظ و پاسدار نظام اسلامی نباشیم شکست می خوریم و مطمئن باشید واقعه ای بدتر از عاشورا بر سرمان می آید؛ ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است.

ادعایی در باره چرایی تمایل رضازاده به استعفا

یک سایت خبری مدعی شده است که حسین رضازاده عضو شورای شهر تهران شخصی را برای تصدی ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران به قالی باف پیشنهاد کرده و شهردار تهران اگرچه با انتصاب وی موافقت کرده اما این انتصاب را بلاتکلیف گذاشته است. در صورت استعفای حسین رضازاده از شورای شهر، افشین حبیب‌زاده به عنوان نفر اول از لیست فعلی اعضای علی البدل وراد شورای شهر شده و توازن اعضا را به نفع اصلاح طلبان خواهد کرد.

وزیر خارجه ایتالیا: مگر دلتان برای احمدی نژاد تنگ شده است؟!

پائولو جنتیلونی در مصاحبه با روزنامه لاستمپا با اشاره به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات هسته‌ای غرب و ایران و سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت: معتقدم حق با باراک اوباما است و باید بر روی دولت حسن روحانی و ادامه مذاکرات هسته‌ای، شرط‌بندی کرد. جنتیلونی با تاکید بر اینکه ادامه مذاکرات با دولت حسن روحانی و آن بخشی که در ایران در حال کار در خصوص مذاکرات هسته‌ای است، به نفع غرب می‌باشد، افزود: آیا دلمان برای محمود احمدی‌نژاد تنگ شده است. من نگرانی و دلایل نتانیاهو و اسرائیلی‌ها را دقیقا درک می‌کنم، اما عقیده دارم که حق با باراک اوباما است.

روایت یک روزنامه از روند به تعطیلی کشاندن مطبوعات!

پس از اتفاقات پیش آمده برای روزنامه قانون، این روزنامه در شماره روز سه‌شنبه خود نوشته: روز گذشته هیات نظارت به خاطر آنچه بررسی روند محتوایی روزنامه قانون دانسته بود مجددا به این روزنامه تذکر داد.تذکری که رسانه‌های اصولگرا آن‌را به درج طنزی در باره ازدواج تعبیرکرده‌اند. اینکه هیات نظارت معتقد است به وظایف قانونی خود عمل می‌کند، حرفی نیست اما واقعیت این است که شروع هر موضوعی اینچنینی به فضاسازی‌هایی مربوط می شود که قبل از آن برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌های تندرو هر از گاهی از باب تنگ‌کردن عرصه اطلاع‌رسانی و به عبارتی دقیق‌تر، انتقام‌گیری از دولت وجامعه ایجاد می‌کنند. شانتا‌‌‍‌ژ‌های محفلی علیه مطبوعات مستقل و اصلاح طلب متاسفانه اکنون به رویه‌ای ثابت و البته دردناک مبدل شده است.به این ترتیب که ابتدا سایت و خبرگزاری خاص علیه نوشته‌های یک روزنامه موضع می‌گیرد و سپس با تعداد مشخصی از نمایندگان خاصی از مجلس گفت‌و‌‌گو می‌کند. همان ترکیب از نمایندگان که با ادبیات مشابهی مطلب آن روزنامه را توهین به مقدسات تلقی می‌کنند و بعد متاسفانه پرونده آن روزنامه به همان مسیری هدایت می‌شود که آنان آرزو کرده‌اند.

نظرات هاشمی رفسنجانی درباره پرونده مهدی هاشمی

گفت و گوی روز دوشنبه روزنامه شرق با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حاوی نکات مهمی در باره آینده مجلس خبرگان، انتخابات ریاست جمهوری ۸۴، پرونده مهدی هاشمی و تاثیر احتمالی آن بر آینده سیاسی ایشان است. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی در باره احتمال تاثیر پرونده فرزندش بر نقش وی در مجلس خبرگان گفته: فرض کنید من رفتم و رئیس هم شدم، آن‌ها باز هم کار خود را می‌کنند. اگر رئیس نشوم هم کار خودشان را می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند این کار را بکنند و همین الان هم می‌کنند. مطلب این است که یک گروه با اهداف تخریبی هرچه دلشان می‌خواهد، می‌گویند. مهدی مجموعه کارهای آن‌ها را جمع کرده که در سایت‌ها، تریبون‌ها و روزنامه‌ها گفته و نوشته‌اند. این فشار‌ها روی قاضی خیلی اثر می‌گذارد. نمایندگان مجلس آن‌گونه حرف می‌زنند. یک نماینده مجلس موضوعی را که سه بار در مجلس رد شده، تکرار می‌کند و دروغ هم می‌گوید. با این وضع قاضی باید خیلی شجاع باشد که در این فضا رای بدهد. من نمی‌خواهم دخالت کنم. من از اول به رهبری و رئیس قوه‌قضاییه و همه گفته‌ام. قاضی را نمی‌شناسم و هیچ وقت ندیده‌ام. به این‌ها گفتم اگر مهدی جرمی کرده باشد، ترجیح من این است در دنیا جزایش را ببیند و به آخرت نیفتد. چون آخرت خیلی سخت است و اگر جرمی نکرده، این در شأن جمهوری اسلامی نیست که انسانی را که جرم ندارد، به دلیل مسائل سیاسی، متهم یا محکومش کنند. من باید از جمهوری اسلامی دفاع کنم. نظر من این است. بنابراین در دادگاه هیچ دخالتی نکردم. با اینکه قاضی روحانی است، من اصلا ندیده‌ام و نخواسته‌ام ببینم. الان دادگاه تمام شده و مهدی و وکلایش آخرین دفاعشان را به‌صورت لایحه نوشتند که نزدیک دوهزار صفحه و خیلی‌خواندنی است و بعد‌ها می‌تواند یک کتاب شود. ما هم نمی‌خواهیم در کار قوه‌قضاییه دخالت کنیم. حرف من با همه این‌ها این است که از بالا دستور ندهید و اگر از بالا دستور دادید، خلاف موازین قضایی و شرع است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در‌باره شکستن سکوت در برابر محکومیت احتمالی مهدی هاشمی گفته است که اعتراض می‌کنم، دعوا نمی‌کنم. اگر قاضی به حکم برسد، هیچ حرفی ندارم، چون قانون است و اگر قاضی نرسد و دستور بدهند، طبعا هرکس هم باشد، اعتراض می‌کند. 

نظرسنجی پر امید خبرگزاری دولت برای دولت

نتایج نظر سنجی ایرنا از مردم ایران در سال ۹۳ نشان داد که ۶۳٫۴ درصد از مردم نسبت به آینده و برنامه های دولت یازدهم ،امیدوار و خوشبین هستند.این نظرسنجی توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در چهار مرحله از ابتدای سال ۹۳ خورشیدی و با فاصله زمانی ۳ ماهه (پایان هر فصل ) در تهران و ۳۰ مرکز استان، انجام شده است .مطابق این نظرسنجی ۶۵ درصد مردم معتقدند ارزش ها توسط دولت یازدهم حفظ و رعایت شده و ۵۶٫۴ درصد هم اعلام کرده اند که انتظارات آنان توسط دولت براورده شده است .همچنین ۵۴٫۵ درصد مردم اعتقاد دارد دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور موفق بوده است .


هاشمی شاهرودی به‌نفع چه کسانی انصراف داد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از اینکه آیات یزدی و مؤمن اعلام کاندیداتوری کردند، آیت‌الله هاشمی شاهرودی انصراف دادند چون تعدد کاندیدا را صلاح نمی‌دانستند. لذا به‌خلاف آنچه برخی شایعه کرده‌اند، ایشان به‌نفع هاشمی انصراف نداده‌اند.آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انصراف آیت‌الله هاشمی شاهرودی از کاندیداتوری ریاست خبرگان، گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی بنا به تکلیف شرعی و به‌درخواست جمع قابل توجهی از اعضای خبرگان و با وجود محتمل بودن کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی، کاندیدای ریاست خبرگان شدند و تصمیم داشتند تا آخر هم بمانند.وی افزود: بعد از اینکه آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مؤمن اعلام کاندیداتوری کردند، آیت‌الله هاشمی شاهرودی انصراف دادند چون تعدد کاندیدا را صلاح نمی‌دانستند؛ لذا به‌خلاف آنچه برخی شایعه کرده‌اند، آیت‌الله هاشمی شاهرودی قطعاً و به هیچ عنوان به‌نفع آقای هاشمی انصراف نداده‌اند.

شعار دست راست احمدی نژاد در دولت روحانی

روزنامه اعتماد به نقل از دستیار اقوام و مذاهب رئیس جمهور روحانی گزارش داد که وی در بخشی از یک همایش گفته است: هر چیز وارد ایران شده، زوایدش حذف شده و بهترینش وارد ایران شده است. اسلام هم که آمد، ایران سعی کرد آن را از عربیت جدا کند…ایران اسلام ناب را گرفت. امروز دنیای اسلام و منطقه بیش از هر زمانی به تمدن اسلامی و فرهنگ ایرانی و فرهنگ اهل بیت(ع) احتیاج دارد.یونسی تصریح کرده است:«ما باید تلاش کنیم بار دیگر پرچم محبت و صلح اسلام ایرانی در منطقه گسترش بیابد و باید ایران این مسئولیت را به عهده بگیرد که گرفته است»


واردات مواد‌غذایی از آمریکا به ایران آزاد شد

مدیرکل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از واردات کالاهای فرآوری‌شده غذایی از آمریکا به ایران خبر داد. هدایت حسینی درخصوص واردات فرآورده‌های غذایی از کشور‌هایی مانند آمریکا اظهار کرد: واردات کالاهای فرآوری‌شده غذایی در گروه ١٠ قرار گرفته بود و برای مدتی واردات ماده گروه ١٠ ممنوع بود بنابراین وارداتی انجام نمی‌شد، اما چند‌ماهی می‌شود که منع قانونی واردات محصولات گروه ١٠ هم از بین رفته و با ارز آزاد واردات آنها انجام می‌شود. مدیرکل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر به‌جز یکی، دو‌کشور که به دلیل ملاحظات سیاسی، واردات از آنجا ممنوع است، می‌توان گفت مواد غذایی از تمامی کشورها به ایران وارد می‌شود، از کشورهایی مانند آمریکا نیز اگرچه کم است ولی مواردی داریم که انجام می‌شود.

برگزاری کنسرت در استان خراسان ممنوع شد!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران، دوهفته پس از لغو کنسرت «علیرضا قربانی» درباره این موضوع مصاحبه ای انجام داده و تاکید کرده که برگزاری کنسرت طبق دستوراتی که ما گرفته ایم فعلا به طور کل در استان خراسان منتفی است.«مجید اشراق» دادستان عمومی «چناران» دراین باره گفت: «بحث‌هایی که تاکنون رسانه‌ها درباره این موضوع داشته‌اند بیشتر حالت غیرحقوقی داشته و عمدتا به قصد شانتاژ رسانه‌های ضد انقلاب صورت گرفته است. به‌خاطر همین چندان از نظر من اهمیت پاسخ‌گویی ندارد.بی‌بی‌سی» و «دویچه وله» با بازتاب این اتفاقات تنها در پی مقاصد غیرفرهنگی خود هستند و از سوی دیگر نیز برخی رسانه‌ها با شیطنت‌هایی سعی کردند موضوع را به سمتی پیش ببرند که این اتفاق را اتفاقی غیرقانونی جلوه بدهند. مگر «بی‌بی‌سی» متولی فرهنگی اتفاقات داخل کشور است که تا این حد سعی در غیرقانونی جلوه دادن ایین تصمیم دارند؟ در حالی که این موضوع با نامه‌هایی رسمی صورت گرفته است» «اشراق» همچنین درپاسخ به سوالی مبنی براین‌که این کنسرت دارای مجوزهای رسمی وزارت ارشاد بوده توضیح داد: «ما در نامه‌ای که در اختیار ارشاد مشهد قرار دادیم و ظاهرا به صورت همگانی هم منتشر شده، توضیح داده‌ایم که موضوع برگزاری این قبیل برنامه‌ها فعلا دراین استان به طور کل منتفی است و ما دستوراتی را دریافت کرده‌ایم که براساس آن‌ها تصمیم گرفته‌ایم. حالا اگر قرار باشد این موضوع دستخوش تغییرات جدید شود، باید منتظر دستورات جدیدی باشیم که به صورت قانونی به ما می‌رسد.»

همچنین حمیدرضا نوربخش،‌ مدیرعامل خانه موسیقی ایران، از منع حضور زنان خواننده و نوازنده «در نزدیک به ۱۲ استان» ایران خبر داده و گفت: «مگر می‌شود در یک مملکت، اجازه تحصیل موسیقی به بانوان داده شود، اما اجازه اجرای موسیقی داده نشود؟»

شکست عجیب دولتی ها و باخت آقازاده ها

با برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران چهره های تازه وارد به پارلمان بخش خصوصی مشخص شدند.مهم ترین اتفاق روز گذشته انتخابات اتاق تهران راه نیافتن محمد رضا بهزادیان رئیس اسبق اتاق تهران، علاء میر محمد صادقی عضو هیئت موسس اتاق تهران و ایران و علینقی خاموشی رئیس  اسبق اتاق ایران بود.سابقه درگیری بهزادیان و خاموشی در دوران اصلاحات و جنجال کارت بازرگانی بهزادیان که منجر به برکناری او از ریاست اتاق تهران شد، هنوز از اذهان بخش خصوصی پاک نشده است، بهزادیان اینبار با توپ پر آمد، ولی یک شکست تمام عیار را متحمل شد. خاموشی نیز که در دوره گذشته با آراء پایینی به اتاق راه یافته بود، اینبار اما مورد اعتماد اعضای اتاق قرار نگرفت. میر محمد صادقی نیز که از اولین دوره اتاق در این نهاد حضور داشته است، دیگر جایی در این مکان نخواهد داشت.اگر بخواهیم بر اساس لیست ها به انتخابات نگاه کنیم، باید گفت مجمع فعالان توسعه در این دوره تعداد بسیار ناچیزی دارد. محمدرضا بهرامن، مسعود دانشمند، ابراهیم جمیلی، شاهرخ ظهیری، مهدی راسخ، روغنی، ایرج حسابی، محمدرضا نجفی‌منش، محسن نهاوندیان، سید رضا نورانی و غیره ناکامان این گروه در انتخابات اتاق بازرگانی تهران بودند.اما گروه خواستاران تحول نزدیک به اصلاح طلبان نیز در این دوره تجربه تلخی داشت و تقریبا به جز دو نفر از این گروه فرد دیگری به اتاق راه نیامده است. فاطمه دانشور و محسن مهرعلیزاده تنها بازمانده‌های گروه خواستاران تحول در اتاق تهران هستند. محمدرضا بهزادیان، سید حمید حسینی، جمشید عدالتیان شهریاری، پرویز شهپر، توقیق مجدپور ، مرسل صدیق، عباس وطن‌پرور و حمیدرضا عارف هیچ کدام موفق به کسب آرا لازم نشدند.اما علاوه بر این افراد چهره‌های شناخته شده دیگری نیز در اتاق بودند که در این دوره موفق به کسب صندلی در هیات نمایندگان نشدند. محسن حاجی بابا، مجید رضا حریری، محمد مهدی رئیس‌زاده و ابوالحسن خلیلی افرادی هستند که در این دوره از گروه پیشگامان وفاق به اتاق نیامدند.هرچند علی نقی خاموشی و علاء میر محمد صادقی که هر دو با حکم امام خمینی (ره) به اتاق آمدند در این دوره موفق به کسب آرای لازم نشدند اما اسدالله عسگر اولادی از گروه پیشگامان وفاق همچنان منتخب بخش خصوصی شد.در این دوره حتی آقازاده‌ها نیز نتوانستند به اتاق بیایند، فقط مهدی جهانگیری توانست از نزدیکان دولت به اتاق راه پیدا کند و بقیه از جمله پسر محمد نهاوندیان، داماد شریعتمداری، پسر محمد رضا عارف وبرادر سعید حجاریان موفق به حضور در اتاق نشدند.
علاوه بر این محمد صدر هاشمی، عضو هیات مدیره بانک اقتصاد نوین هم موفق به ورود هیات نمایندگان به اتاق تهران نشد.این گزارش حاکیست، برنده اصلی انتخابات اتاق تهران ائتلاف برای فردا است که از ۴۰ کرسی ۳۵ صندلی را به خود اختصاص داد.یحیی آل اسحاق رئیس فعلی اتاق تهران بیشترین رای را به خود اختصاص داد و به نوعی ریاست خود را برای چهار سال دیگر تمدید کرد.

دولت بسته اهدایی بسیج را پس فرستاد

سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص راهکارهای قطع وابستگی به نفت اظهار داشت:ما ۶۶ میلیارد دلار واردات رسمی داریم که با ۲۰میلیارد دلار قاچاق کالا روی هم ۸۶ میلیارد دلار می شود اگر نصف چیزهای بی فایده ای که نیاز به واردات آنها نیست را حذف کنیم همین کار بخش زیادی از نیاز ما به ارز را از بین می برد.وی ادامه داد:هزینه های زائد فراوانی در دستگاه ها داریم که اگر همین ها را جمع و جور کنیم و در هزینه های تشریفاتی صرفه جویی کنیم بخشی از نیازهای ما به پول نفت برطرف می شود. وی در پاسخ به این سوال که نتیجه بسته پیشنهادی اقتصاد مقاومتی بسیج به دولت چه شد اظهار داشت:از طرف دولت استقبالی نشد.

چمدان پول کثیف در راه شهرستان هاست

احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری می گوید:
در اکثر شهرستان‌ها عده‌ای از ماه‌ها قبل از انتخابات با صرف هزینه‌های هنگفت شروع به تبلیغ می‌کنند. بدون اینکه به جایی پاسخگو باشند وقتی شما چند صد میلیون تومان ویا یک یا چند میلیارد برای ورود به مجلس هزینه می‌کند بی‌تردید هدف شما خیر نیست. این نشان می‌دهند نظام انتخاباتی در ایران ضعیف است. این آمار‌ها واقعیت دارد کسانی بوده‌اند و هستند که با چند میلیارد تومان خرج می‌خواهند وارد مجلس شوند. در تهران چون لیست‌های انتخاباتی وافراد شناخته شده وجود دارند مشکل کمتر است اما در شهرستان‌ها این وضعیت اسفناک است.
جریان‌های شناخته شده اصلاح طلبی واصول گرایی باید تقویت شوند فساد پول کثیف، نمایندگان شهرستانی را می‌بلعد به همین دلیل در شهرستان‌ها وضعیت اسفناک است. همه می‌دانند که پایه و اساس انتخابات در شهرستان‌ها است. فعالین انتخاباتی و افراد با تجربه به درستی می‌دانند که جریانی و به تعبیری بهتر جناحی که در انتخابات، صندوق شهرستان را از دست بدهد بی‌تردید شکست خورده و بازنده است.


استاندار گفت شما هم بخر!

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس وجود پول های کثیف در انتخابات را واقعیتی تلخ می داند که نیازمند اجرای دقیق تر قانون و حضور فعال تر دستگاه های نظارتی برای برخورد با این پدیده است.مصطفی افضلی‌فرد با بیان اینکه نظارت در این زمینه بسیار ضعیف است، گفت:من خودم در یکی ازاستانها به استاندار گفتم آقا خرید و فروش رای در حال انجام است، وی به من گفت شما هم اگر می توانید این کار را انجام دهید زیرا موضوعی فراگیر است. گفتن این حرف آنهم از طرف یک مسئول بسیار بد است، این یعنی رسمیت بخشیدن به تخلفات پولی غیرقانونی در انتخاباتی که بسیار در سرنوشت مردم تاثیر گذاراست. این عضو کمیسیون اصل نود گفت: اینکه این پولها در کدام انتخاباتها زیادتر است بررسی میدانی صورت گیرد اما در هر انتخاباتی چه شوراها و چه ریاست جمهوری این پولها وجود دارند اما ممکن است با توجه به منطقه ای بودن و محله ای بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در این دو انتخاباتها بیشتر یا کمتر شود.

۴ مردی که نبض عملیات آزادسازی تکریت را در دست دارند

پس از گذشت ۸ ماه از حمله داعش به عراق، اکنون نیروهای عراقی با همکاری و همراهی مشاوران و فرماندهان ایرانی وعراقی از سه محور عملیات آزاد سازی تکریت و استان صلاح الدین عراق را آغاز کردند.پیش از آغاز این حمله، نام سردار سلیمانی، بیش از گذشته بر سر زبان ها افتاد و رسانه های منطقه ای و غربی به تحلیل حضور وی در این عملیات پرداختند.

در کنار سردار سلیمانی دیگر فرماندهان برجسته عراقی نیز حضور دارند

هادی العامری؛ مرد سیاستمدار میدان جنگ

وی یکی از شخصیت‌های سیاسی شیعه که فرماندهی سازمان بدر عراق را برعهده دارد.
عامری سال ها در دوران ریاست جمهوری صدام حسین در ایران و در تبعید به سر می‌برد. عامری که به راحتی فارسی صحبت می‌کند پس از حمله داعش به عراق وارد عملیات‌های میدانی نظامی در عراق شد.

جمال جعفر؛ فرمانده محبوب رهبر ایران

جمال جعفر، یک چهره جنجالی است که با عنوان «مهندس ابومهدی» شناخته می شود و آمریکایی ها وی را به انفجار سفارت آمریکا و فرانسه در کویت در سال ۱۹۸۳ متهم می کنند.

وبه گفته نزدیکان وی، جمال جعفر از نزدیکان به رهبری جمهوری اسلامی ایران آیت الله علی خامنه ای به شمار می رود و از روابط نزدیکی با فرماندهان نظامی ایرانی از جمله سلیمانی برخوردار است.

قیس الخزعلی

رهبر «عصائب اهل حق» از گروه های برجسته شیعه به شمار می رود. نام وی پس از ربوده شدن پیتر مور، کارشناس اطلاعاتی بریتانیا و چهار نفر از محافظانش در سال ۲۰۰۷ بر سر زبان ها افتاد. وی پس از آن به مدت یک سال و نیم آزاد شد.

رفع توقیف سریع نشریه منتقد دولت
حسن روزی طلب  روزی طلب ضمن تأیید خبر رفع توقیف نشریه «رمز عبور» اظهار داشت: توقیف این نشریه از سوی دادستانی بوده و امروز نیز حکم رفع توقیف از سوی شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه به وزارت ارشاد و دفتر این نشریه ابلاغ شد. نشریه «رمز عبور» از شنبه ۲۳ اسفند انتشارش را از سر گرفته و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

پدیده «پشت‌ بام‌ نشینی» در تهران
مجید روستا دکترای برنامه‌ریزی شهری و عضو هیات‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، در گفت‌وگویی به تعریف فقر شهری پرداخته و در بخشی از این گفت و گو عنوان کرده است: در خود شهر تهران اساسا مساله اسکان غیررسمی مانند مشهد حاد نیست، اما پدیده پشت‌بام‌نشینی اتفاق می‌افتد که یک‌نوع اسکان غیررسمی و توسعه فضایی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در بافت‌های فرسوده است. در تهران در‌هم‌تنیدگی میان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده صورت گرفته است که بیشتر در منطقه چهار، دو و دره‌فرحزاد و اوین و زیر آتی‌ساز، منطقه شیان، هشت، پیکان‌شهر، بخشی از جنوب منطقه١۶، ١٨، ١٩ است.

استعفای جمعی گروهی از اساتید دانشگاه شیراز
سیزده تن از چهره‌های ماندگار، دانشمندان جهان اسلام و اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در اعتراض به آنچه تعدی برنامه ریزی شده به اراضی این دانشگاه خوانده شده، به صورت جمعی از سمت خود استعفاء دادند.

به گزارش ایلنا، در بخشی از نامه‌ای که این سیزده تن خطاب به رییس جمهور نوشته‌اند آمده است: «این روز‌ها بر ما بسیار سخت می‌گذرد و عالمان دارالعلم شیراز، خانه خود را بیت الااحزان می‌بینند، تلاش برای واگذاری اراضی دانشگاه شیراز به شیوه‌ای غیر اصولی، غیر کارشناسی و با نادیده گرفتن ۱۰سال مطالعات برای اجرای طرح جامع دانشگاه و بابرباددادن هزینه‌های انجام شده میلیاردی، همه ما را از کار علمی بازداشته است…»

اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شیراز نیز ظهر امروز با ارسال نامه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استعفای جمعی خود را اعلام کردند. در نامه این اعضا خطاب به دکتر فرهادی آمده است: «اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شیراز، در اعتراض به تعدی برنامه ریزی شده به اراضی این دانشگاه، ادامه کار را در شرایط فعلی میسر نمی‌بینند و مراتب استعفای خود را تقدیم می‌دارند». اختلاف بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر بر سر۴۰۰ هکتار از اراضی منتسب به دانشگاه شیراز از هفته گذشته تاکنون حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشته است.

یک نماینده دیگر هم رواج پول‌های کثیف در انتخابات را تایید کرد
مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان وزیر کشور در رابطه با وجود پولهای کثیف در انتخابات به خبرنگار نامه نیوز گفت: وزیر کشور به نکته بسیار خوبی اشاره کردند و این یک نکته واقعی و واقعیت تلخی است که وجود دارد. متاسفانه مقادیر این پولهای کثیف هرچه  بیشتر شود به همان میزان می‌تواند آثار مخرب و زیانباری را به جامعه تحمیل کند و در نتایج انتخابات نیز تاثیرگذار باشد . وی با بیان اینکه نظارت در این زمینه بسیار ضعیف است، گفت:من خودم در یکی ازاستانها به استاندار گفتم آقا خرید و فروش رای در حال انجام است، وی به من گفت شما هم اگر می توانید این کار را انجام دهید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی