تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مارس 2015 - 19:32
کد خبر : 3509

بزرگترین رویداد فرهنگی آموزش و پرورش از ۲۰ اسفندماه در شهرستان باشت

بزرگترین رویداد فرهنگی آموزش و پرورش از ۲۰ اسفندماه در شهرستان باشت

سید بهاالدین ملک حسینی در جمع خبرنگاران از برگزاری مسابقات استانی قرآن نماز و عترت با حضور ۱۴۵۰ نفر دانش آموز در شهرستان باشت خبرداد:

ن29136_642سیم دنا : معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری مسابقات استانی قرآن نماز و عترت با حضور ۱۴۵۰ نفر دانش آموز در شهرستان باشت خبرداد:

سید بهاالدین ملک حسینی در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات از ۲۰ تا ۲۵ اسفندماه در دو بخش پسران و دختران اجرا میشود.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری اعزام میشوند، تصریح کرد: این مسابقات با ۹ رشته برای پسران و هفت رشته برای دختران برگزار میشود.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان خاطرنشان کرد:این مسابقات با حضور ۶۵۰ نفر از دانش آموزان دختر در ۷رشته احکام ،انشاء نماز،قرائت قرآن ،حفظ قرآن،تفسیر قرآن ،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه وبا حضور ۸۰۰دانش آموز پسر در ۹ رشته فوق الذکر بعلاوه اذان ومداحی برگزار خواهد شد.

ملک حسینی از حضور احتمالی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل قرآن نماز وعتر ت این و.زارتخانه در این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت : این مسابقات با پیام نماینده ولی فقیه در استان آغاز بکار خواهد کرد .

وی افزود : در این مسابقات نفرات اول تا سوم در همه رشته ها انتخاب می شوند و پیش از اعزام به مرحله کشوری در یک پیش اردوی ۱۰ روزه شرکت می کنند که از میان همین نفرات اول تا سوم با حضور اساتید کشوری در بین آنها ازمون برگزار خواهد شد ونفر اول برگزیده هر رشته به مرحله کشوری که در تیرماه سال آینده در استان خراسان جنوبی وفارس برگزار خواهد شد راه می یابند.

برای نهادینه شدن فرهنگ قرانی در جامعه

باید همه دستگاههای فرهنگی نگاهی فرابخشی داشته باشند.

سید بهاالدین ملک حسینی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت عمل وتوجه به قرآن وسر لوحه قرار دادن آن باید در همه عرصه های زندگی انسانها ساری وجاری باشد و تلاوت وآموزش وفرا گرفتن قران ومفاهیم آن نباید محدود به زمان ومکان خاصی باشد بلکه بسط وتوسعه فرهنگ قرانی همیشه ودر همه جا بر ما فرض است .

وی راه نجات بشر امروز از فروپاشی های اخلاقی واجتماعی مبتلا به آن را حاکم شدن فرهنگ قران ونهادینه شدن این فرهنگ وعمل به آن عنوان کرد وگفت: در هر جامعه ای که فرهنگ قرانی، فرهنگ غالب وحاکم آن باشد خطر انحطاط های اخلاقی واجتماعی از بین می رود وجامعه ای که جوانان ونیروی انسانی اش از این خطرات رهایی یابد، فرصت اندیشیدن، کار وتلاش مضاعفی خواهد داشت وراه توسعه وپیشرفت را با سرعت بیشتری خواهند پیمود.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان افزود: برای نهادینه شدن وعمیق ترشدن فرهنگ قرانی وباورهای دینی در افراد جامعه باید همه دستگاههای فرهنگی نگاهی فرابخشی وکل نگر به مسئله داشته باشند.

وی در ادامه گفت: باید از سنین کودکی وبا آموزش های صحیح نسل نوجوان وجوان را با مفاهیم عمیق قران آشنا ساخت که آموزش وپرورش در این میان نقش ویژه ای دارد و در سالیان گذشته با عنایت به سند تحول بنیادین که بخش های مهمی از آن به توسعه فرهنگ دینی وقرانی اختصاص یافته است تلاشهای خوبی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان صورت گرفته است .

هدف آموزش عمومی قرآن دستیابی دانش‌آموزان به حیات طیبه است

ملک حسینی افزود: قرآن کتاب هدایت و زندگی است و هدف از تلاوت قرآن، رسیدن به انسان‌شناسی، هستی‌شناسی وخداشناسی است. وی با اشاره به اینکه هدف آموزش عمومی قرآن در آموزش و پرورش، دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است تا بتوانند ضمن شناسایی جایگاه خود در هستی، به شناخت دین و پروردگار متعال نیز دست یابند، گفت: در سند تحول بنیادین، هدف تربیت قرآنی دستیابی به حیات طیبه با رویکرد شکوفایی فطرت در ۴ عرصه ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت در ۱۱ حوزه یادگیری عنوان شده است.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: این معاونت برنامه ریزی های مناسبی در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین انجام داده است که برگزاری مسابقات قرانی در رشته ها و سطوح مختلف یکی از مهمترین آنها می باشد .

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان درپایان از حمایتها وهمراهی های مدیرکل محترم آموزش وپرورش استان ،معاونین وهمه مربیان ودانش آموزان برای برگزاری باشکوه این مسابقات در شهرستان باشت تشکر وقدردانی کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی