تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مارس 2015 - 15:42
کد خبر : 3488

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سوادآموزی جزو چهار استان برتر کشور است

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سوادآموزی جزو چهار استان برتر کشور است

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سوادآموزی جزو چهار استان برتر کشور است و هم اکنون ۵۵۲ بازمانده از تحصیل زیر پوشش دوره های آموزشی قرار گرفته اند و ۵ هزار و ۷۲۰ نفر زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی می باشند

مسعود ارجمندنسیم دنا: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگارن گفت:کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سوادآموزی جزو چهار استان برتر کشور است و هم اکنون در استان ۵۵۲ بازمانده از تحصیل زیر پوشش دوره های آموزشی قرار گرفته اند و ۵ هزار و ۷۲۰ نفر زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی می باشند

وی گفت:طرح هرمدرسه یک کلاس سواد آموزی با هدف انسداد مبادی بی سوادی و باسواد کردن اولیاء بی سواد دانش آموزان درسال تحصیلی جدید در تمام مدارس این استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه طرح پوشش تحصیلی جوانان و نوجوانان بازمانده ازتحصیل ۱۰ تا ۲۰ ساله نیز اجرا می شود، افزود: طرح شناسایی و جذب اولیاء بی‌سواد دانش آموزان برای باسواد شدن از طریق شوراهای اسلامی، مدیران مدارس و دانش آموزان اجرا شد.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمدافزود: اجرای طرح های باسوادی اولیاء بی سواد۱۰تا۴۹سال دانش آموزان و باسوادی گروه سنی ۱۰تا۲۰سال از اولویت های مهم امسال حوزه سوادآموزی آموزش وپرورش این استان است.

ارجمند اظهار کرد: استفاده از امکانات، تجهیزات، فضاها و نیروهای اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای باسواد کردن افراد بی سواد یا کم سواد این استان در دستور کار است

۹۱۴ آموزشیار سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند

وی عنوان کرد: ۹۱۴ آموزشیار سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند که به منظور ارتقای کیفیت تدریس به طور مستمر دوره های آموزشی برای آنان برگزار می شود.

ارجمند ابراز داشت: هزینه پرداختی به هر آموزش دهنده سواد به افراد بی سواد یا کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم به ترتیب شش میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۹۰۰ هزار ریال است.

وی عنوان کرد: براساس اطلاعات اسمی موجود پالایش شده دربانک سامانه سوادآموزی ۶ هزار و ۵۵۲ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از اولیای دانش آموزان ازنعمت سوادخواندن ونوشتن محروم هستند که بر اساس سند راهبردی سوادآموزی تا پایان سال ۹۴ نباید هیچ فرد بی سواد از این گروه سنی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد.

وی گفت: ۱۲ برنامه برای باسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان استان از سوی کارشناسان این معاونت تدوین شده است.

۵۵۲ بازمانده از تحصیل زیر پوشش دوره های آموزشی

ارجمند به طرح باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال اشاره کرد و گفت:بانک اطلاعات اسمی این گروه سنی بر روی سیستم سامانه سوادآموزی تمام شهرستانها ومناطق نصب شده است وبی سوادان دراین گروه سنی قابل رؤیت در این سامانه هستند و تاکنون ۵۵۲ بازمانده از تحصیل این گروه سنی شناسایی و از طریق مدارس یا کلاس های سوادآموزی زیر پوشش دوره های آموزشی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۵۵ میزان باسوادی در این استان ۳۱ درصد بود که با فعالیت‌های انجام شده این میزان هم‌اکنون به ۹۶ درصد رسیده است. و بر اساس سرشماری سال ۹۰ میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد ۹۰٫۴۷ درصد بود که این میزان پس از گذشت حدود سه سال هم اکنون به ۹۶ درصد رسیده است.

۵ هزار و ۷۲۰ نفر زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی

ارجمند با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ هزار و ۷۲۰ نفر در این استان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی هستند، افزود: با اجرای فرمان امام خمینی(ره) در موضوع سوادآموزی میزان باسوادی در این استان ۶۴درصد رشد یافته است و کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سوادآموزی جزو چهار استان برتر کشور است.

وی از جشن باسوادی تمامی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال بی سواد استان کهگیلویه وبویراحمد تا پایان برنامه پنجم خبر داد و گفت: طرح‌های آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان، آموزش جوانان و نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال با مشارکت ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی ادامه دارد.

رسانه ها مسوولان سوادآموزی در ریشه کنی معضل بی سوادی یاری کنند

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی با ادارات، نهادها ودستگاه های اجرایی واجرای طرح فرد به فرد از مهمترین برنامه های سوادآموزی است.

ارجمند اظهار داشت: عدم استقبال بی سوادان به کلاس‌های سوادآموزی، عدم انسداد کامل ورودی بی سوادی از طرف آموزش وپرورش، جلوگیری نکردن از ترک تحصیل دانش آموزان درسطح استان برخی از چالش های سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

ارجمند گفت: از رسانه های ارتباط جمعی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود در حد توان مسوولان معاونت سوادآموزی اداره کل اموزش و پرورش استان را در امر ریشه کنی معضل بی سوادی یاری دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی