تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مارس 2015 - 15:28
کد خبر : 3483

موفقیت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست/ تدوین سند ۴ ساله آموزش وپرورش

موفقیت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست/ تدوین سند ۴ ساله آموزش وپرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین سند ۴ ساله آموزش و پرورش و موفقیت ها وبرنامه های آموزش وپرورش استان گفت: موفقیت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و برای اولین بار آموزش و پرورش استان و ۷۶ رتبه برتر کشوری در حوزه پرورشی کسب شد و دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در زمینه‌های مختلف ۳۷ رتبه اول بدست آورند

نuntitledسیم دنا: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین سند ۴ ساله آموزش و پرورش و موفقیت ها وبرنامه های آموزش وپرورش استان گفت: موفقیت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و برای اولین بار آموزش و پرورش استان و ۷۶ رتبه برتر کشوری در حوزه پرورشی کسب شد و دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در زمینه‌های مختلف ۳۷ رتبه اول بدست آورند

به گزارش نسیم دنا، هادی‌ زارع‌پور در نشست با خبرنگاران استان که با محوریت سوادآموزی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام‌ فاطمیه(س)، به کارکردهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی مهم دارای سه کارکرد اساسی از قبیل انتقال مواریث فرهنگی به نسل های آینده، تربیت نسل در تمام زمینه ها و پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص است.

ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و پالایش ارزش‌های نامقبول از کارکردهای رسانه است

وی فرهنگ سازی را فصل مشترک رسانه ها وآموزش وپرورش دانست و گفت:آموزش، تصمیم و یکپارچه‌سازی، توضیحی، پالایش و فرهنگ‌پذیری از مهمترین کارکردهای فرهنگی رسانه‌ها است. و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و پالایش ارزش‌های نامقبول که در جامعه قابل پذیریش نیست در کارکردهای رسانه تعریف می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: رسانه‌ها ابزاری مؤثر در فرهنگ جامعه محسوب می‌شوند و عمومیت دادن به فعالیت‌ها و ارزش‌های فرهنگی و تبدیل کردن بخشی از این ارزش‌ها به عنوان فرهنگ جامعه نیز از وظایف رسانه‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم‌ترین نقش های رسانه آموزش و فرهنگ‌سازی است و با اجرای آن انسجام فرهنگی ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که رسانه‌ها با کارکرد خود می‌توانند هویت فرهنگی جامعه را شکل دهند، گفت: فرهنگیان نقش اساسی در روند فرهنگ‌پذیری و جامعه‌پذیری دارند.

شش سیاست اصلی و محوری آموزش و پرورش در دولت یازدهم

وی به گستردگی حوزه فعالیت آموزش و پرورش و بزرگی رسالت این عرصه اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود مستلزم مشارکت و همراهی و تعامل با رسانه‌ها است.

زارع‌پور گفت: مشارکت مردمی در بخش‌های فکری، مالی و استفاده از تخصص‌های افراد به‌ویژه بخش انجمن اولیاء و مربیان یک ضرورت است.

وی عنوان کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی و بودجه‌ریزی عملیاتی در ۱۰ مدرسه استان به‌صورت آزمایش از سیاست‌های کاری آموزش و پرورش است.

زارع پور گفت: با آغاز فعالیت دولت یازدهم پیگیری و اجرای شش سیاست اصلی و محوری از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص و در دستور کار اداره های کل آموزش و پرورش ۳۱ استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت. وی بیان کرد: این شش سیاست شامل توسعه مشارکت های مردمی، تقویت مدارس هیات امنایی، ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، بودجه ریزی عملیاتی و تمرکززدایی است. وی عنوان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش تربیت دینی نسل جدید است.

موفقیت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست / تدوین سند ۴ ساله آموزش وپرورش

زارع‌پور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی را از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هفت معاونت دارد که برنامه سالانه در تمام معاونت های اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده و پیشبرد مطلوبتر امور تدوین شده است.

وی افزود: همچنین برنامه چهار ساله آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تدوین شده است که برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره‌کل بر اساس این سند چهار ساله انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش استان بر اساس شاخص‌ها و ارزیابی وزارتخانه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد موفقیت‌های چشم‌گیر و درخشانی را کسب کرده است و این موفقیت‌ها نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

کسب۷۶ رتبه برتر کشوری حوزه پرورشی آموزش و پرورش استان برای اولین بار

/ ۳۷ رتبه اول دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در زمینه‌های مختلف

زارع‌پور اظهار داشت: برای اولین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه پرورشی در سطح کشوری ۷۶ رتبه برتر کسب کرد ودر مسابقات ۹ گانه قرآن، عترت و نماز در حوزه‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشاء و احکام نماز و سایر موارد رتبه‌‌‌های زیادی در جایگاه اول، دوم و سوم کسب کردیم.

این مسئول ارشد آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷ رتبه اول دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در زمینه‌های مختلف دیگر اشاره کرد و افزود: ۴۱۱ نفر از فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه پژوهش رتبه برتر کسب کردند.

بدهی ۴۸ میلیارد تومانی از گذشته در آموزش و پرورش / پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها

زارع‌پور از پرداخت پاداش مناطق محروم به صورت یک‌جا در سال ۹۲ خبر داد و گفت: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ۴۸ میلیارد تومان از سال‌های گذشته بدهی داشت که ۳۰ میلیارد تومان آن را در شرایط بد مالی تأمین اعتبار و پرداخت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به خدمات رفاهی فرهنگیان گریزی زد و گفت: ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان به فرهنگیان تسهیلات پنج میلیون تومانی پرداخت شد، ۲۸۰ خودرو در بین فرهنگیان در سال ۹۳ توزیع شد و صندوق رفاه فرهنگیان وام‌های ۱۰ میلیون به این قشر از جامعه پرداخت می‌کند.

وی گفت : پرداخت ۳۵ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان مناطق محروم از سال ۷۳ تا ۸۴ یکی از بزرگترین کارهای بود که با توجه به شرایط مالی کشور در این دولت انجام گرفت.

راه اندازی اتوماسیون اداری در ۹ منطقه

زارع‌پور افزود: در گذشته آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد اتوماسیون اداری بود که این اتوماسیون در نه منطقه آموزش و پرورش راه‌اندازی و چهار منطقه دیگر ظرف ۴ ماه آینده به اتوماسیون اداری در راستای دولت الکترونیک متصل خواهند شد.

وی به رتبه‌های برتر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بحث حقوق شهروندی، اقامه نماز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ارباب رجوع در بین سایر دستگاه‌های دولتی خبر داد و افزود: این رتبه‌ها بر اساس شاخص‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد به دست آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ سوادآموزی دارد، از رونمایی محتوای الکترونیکی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: در این بسته نرم‌افزاری مطالبی از مهارت‌های ۹ گانه IDSL، آشنایی با قطعات کامپیوتری نیاز هوشمندسازی مدارس و سایر دانش‌های دیگر برای استفاده فرهنگیان و دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

آماده کردن بیش ۱۷۰۰ کلاس درس برای اسکان مهمانان نوروزی

زارع‌پور گریزی به اسکان مسافران نوروزی زد و گفت: ۲۲۲ مدرسه با هزار و ۷۰۸ کلاس درس برای اسکان مهمانان نورزی آماده شده است و ثبت‌نام برای حضور در این محل‌های اسکان به شکل اینترنتی صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه از تشکیل ۱۲ ستاد ویژه میهمانان نوروزی درمناطق مختلف استان با نظارت ستاد مرکزی این اداره کل خبر داد و افزود : پذیرش گردشگران در این مدارس از طریق اینترنت انجام می شود و ۱۵ درصد مدارس نیز برای موارد اضطراری پیش بینی شده اند .

بزرگترین رویداد فرهنگی قرآنی آموزش و پرورش

این مسئول در ادامه اظهار داشت: مسابقات نماز و عترت بعنوان بزرگترین رویداد فرهنگی قرآنی آموزش و پرورش استان که با حضور ۴۵۰ دانش‌آموز در شهرستان باشت برگزار خواهد شد که این مسابقات از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه در دو بخش پسران و دختران اجرا می‌شود.

زارع‌پور با بیان این‌که برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری اعزام می‌شوند، تصریح کرد: این مسابقات با ۹ رشته برای پسران و هفت رشته برای دختران برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از حضور احتمالی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت : این مسابقات با پیام نماینده ولی فقیه در استان آغاز بکار خواهد کرد .

هادی زارع‌پور گفت: با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی بیش از ۳ هزار معلم دوره ابتدایی در دوره آموزشی قرآن شرکت می‌کنند.

موفقیت ۴۱ فرهنگی در حوزه آموزش و الگوهای برتر تدریس

این مسئول گفت: کسب موفقیت ۴۱ همکار فرهنگی در حوزه آموزش و الگوهای برتر تدریس و ۳۷ رتبه علمی تخصصی فرهنگیان و کسب رتبه المپیاد بین‌المللی پایا از دیگر موفقیت‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان استان است.

زارع‌پور بیان داشت: در بخش اداری نیز در بخش‌های امور شاهد و ایثارگران، ستاد اقامه نماز و فعالیت‌های بسیج فرهنگیان رتبه برتر کشور و حجاب دستگاه برتر استان معرفی و تجلیل شد.

۱۵ هزار و ۱۲۰ اولیای بی سواد دانش آموزان تا پایان برنامه پنجم توسعه باسواد می شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح سوادآموزی اشاره کرد و افزود: در استان‌ کهگیلویه و بویراحمد گام‌های بلندی برای مقابله با بی‌سوادی برداشته شده است و باید جمعیت ۱۵ هزار و ۱۲۰ نفری اولیای بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال دانش آموزان این استان تا پایان برنامه پنجم توسعه باسواد می شوند.

هادی زارع‌پور نیز اظهار کرد: تحقق این امر مهم جزو سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان است و به طور جدی نیز دنبال خواهد شد. کار جذب و شناسایی افراد بی‌سواد با همکاری مدیران مدارس، دهیاران و شوراهای اسلامی انجام می‌شود.

زارع‌پور افزود: با ۳۲ دستگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای سوادآموزی تفاهم‌نامه منعقد کردیم که فعالیت‌های سوادآموزی در بخش‌های آموزش نخستین، کلاس‌های دوره انتقال و دوره تحکیم انجام می‌شود و آموزش و پرورش استان در این خصوص حرف برای گفتن دارد.

زارع پور از تدوین برنامه راهبردی سوادآموزی استان خبرداد و گفت: فعالیتها براساس این برنامه انجام خواهد شد و طبق این برنامه بخشی از فعالیتهای سوادآموزی به وسیله تشکل های مردم نهاد انجام می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی