تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مارس 2015 - 19:25
کد خبر : 3384

تحصن فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به وضعیت معیشتی و رفاهی

تحصن فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به وضعیت معیشتی و رفاهی

جمعی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باحضور در مقابل اداره کل اموزش و پرورش این استان نسبت به وضعیت نامناسب معیشت، حقوق و مزایا، اعمال نشدن طرح رتبه بندی مشاغل و… دست به اعتراض مسالمت آمیز زدند.

frhngin_moaalman-7نسیم دنا:جمعی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باحضور در مقابل اداره کل اموزش و پرورش این استان نسبت به وضعیت نامناسب معیشت، حقوق و مزایا، اعمال نشدن طرح رتبه بندی مشاغل و… دست به اعتراض مسالمت آمیز زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ، فرهنگیان حاضر در این اجتماع با تاکید بر اینکه همانند گذشته پشتیبان انقلاب و ارزشهای آن بوده و تا آخر نیز پای نظام مقدس جمهوری اسلامی می مانند، تجمع امروز را کاملا بی ربط با مسائل سیاسی دانسته و تنها هدف خود را رسیدگی مسئولان به وضعیت ناهنجار اقتصادی و معیشتی فرهنگیان عنوان کردند.
پایین بودن درصد افزایش حقوق معلمان نسبت به نهادها و ادارات دیگر در بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش علت این اعتراض اعلام شده و معلمان بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند.
 یکی از این فرهنگیان معترض اظهار کرد: فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد به دعوت کانون فرهنگیان کشور و با دریافت مجوز لازم از دستگاه های مربوطه یک تجمع مسالمت آمیز را امروز ۱۰ اسفند از ساعت ۹ صبح همزمان با سراسر کشور برگزار کرده اند.  این فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی ادامه داد: تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان در یاسوج مرکز استان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش و در شهرستان های این استان مقابل اداره های آموزش و پرورش انجام می شود.  وی دلیل این اعتراض گسترده را مواردی شامل حدف رتبه بندی مشاغل، وضعیت بد معیشتی معلمان، افزایش نیافتن حقوق فرهنگیان، عدم تخصیص مزایای جانبی به فرهنگیان،رسیدگی نشدن  به وضع پژوهشگاه ها، استخدام های بی حساب و کتاب، رسیدگی نکردن به وضعیت خانه معلمان، اعطا نکردن وام کم بهره، رسیدگی نشدن به وضعیت مدارس، برگزار نکردن کلاس های ضمن خدمت و .. بیان کرد.

 این تعداد فرهنگی با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان ” نه چپ  نه راستیم فقط معلم هستیم”  و ” ما معلمین معیشت معیشت”  و ” معلم نان را چه زیبا تدریس می کند درحالی که سفره نان خانواده اش خالی است” اعتراض خود را اعلام کردند.   جمع آوری پول از سوی معلمان معترض برای خرید بلندگو و سخنرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل اموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر روی سقف یک دستگاه پراید از حاشیه های این اعتصاب بود.

حضور نماینده معلمان معترض بر روی اتوبانک  مستقر در میدان معلم یاسوج از دیگر حاشیه های این تجمع اعتراض آمیز بود.  نماینده معلمان معترض گفت: درصورتی که خواسته فرهنگیان در مجلس به صورت قانونی تصویب شود تحصن را ادامه نخواهیم داد و در غیر اینصورت تارسیدگی به مشکلات اعتصاب ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیشنهادو تصویب قانون نیازمندصرف زمان است و از معترضان خواست تا فرصت ۱۰ روزه ای برای رسیدگی به مشکلات به مسوولان داده شود. تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار شده است.

 اعتصاب فرهنگیان کشور و کهگیلویه و بویراحمد در سوم اسفند سال جاری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچنان به عنوان یک خبر مهم انتشار و رد و بدل می شد.  این در حالی است در هفته های اخیر نیز پیام های مربوط به دعوت فرهنگیان برای اعتصاب در سطح شبکه های فضای مجازی به صورت گسترده انتشار یافته است.

لحاظ نشدن خواسته های معلمان در بودجه ۹۴ دلیل نارضایتی آنان است / پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات فرهنگیان

مدیرکل آموزشdsc00991 و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع معلمان معترض با بیان اینکه لحاظ نشدن خواسته های معلمان در بودجه سال ۹۴ موجب نارضایتی آنها شد،گفت: پیشنهاداتی از سوی وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکلات معلمان مطرح شده است.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز ظهر امروز با حضور در میان معترضان گفت: تمام خواسته های  فرهنگیان استان از طریق نمایندگان آنها به مسوولان منعکس شده و در آخرین نشست مدیران کل آموزش و پرورش کشور از طرف وزیر آموزش و پرورش دو پیشنهاد  برای رفع مشکلات مطرح شده است.

هادی زارع پور افزود: یک پیشنهاد این است براساس تشکیل نظام معلمین همانند نظام مهندسین و پرستاران برای حمایت از حقوق این قشر تشکیل شود و پیشنهاد دیگر تشکیل یک سازمان رفاهی یا صندوق رفاهی فرهنگیان برای خدمات رسانی به آنها مدنظر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در بودجه امسال  توقعات و انتظارات فرهنگیان لحاظ نشده است که این وضعیت موجب نارضایتی قشر فرهنگی در سراسر کشور شده است.
جمعی از معلمان کهگیلویه و بویراحمدی صبح امروز با حضور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اعتراض خود را نسبت به حدف رتبه بندی مشاغل، وضعیت بد معیشتی معلمان، افزایش نیافتن حقوق فرهنگیان، عدم تخصیص مزایای جانبی به فرهنگیان،رسیدگی نشدن  به وضع پژوهشگاه ها، استخدام های بی حساب و کتاب، رسیدگی نکردن به وضعیت خانه معلمان، اعطا نکردن وام کم بهره، رسیدگی نشدن به وضعیت مدارس، برگزار نکردن کلاس های ضمن خدمت و .. اعلام کردند.

 خواسته های معلمان معترض استان پیگیری می شود

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع معلمان معترض این استان با بیان اینکه خواسته ها و دغدغه های فرهنگیان به حق و قابل پیگیری است گفت: مطمئنا صدای شما به گوش مسوولان نظام رسیده و ما به عنوان نماینده دولت در استان قول می دهیم با تمام تلاش مشکلات شما را پیگیری کنیم.

فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در جمع معلمان معترض یاسوجی افزود: شرایط استخدامی و حقوقی تمام سازمان ها را می دانیم و ضمن اینکه شما هماهنگ و همراه با فرهنگیان سراسر کشور اعتراض خود را اعلام کردید باید فرصتی فراهم شود تا براساس نیازهای شما قانون گذاری شده و فاصله تبعیض ها کمتر شود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش پایه و اساس کشور بوده و وظیفه دولت رسیدگی به دغدغه های معیشتی و رفاهی این قشر فرهیخته است.
محمدی با اشاره به اینکه با ادامه این تحصن حقوق دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمدی ضایع خواهد شد، ابراز داشت: با این تجمع خواسته های شما به گوش مسولان رسیده و باید با مشخص کردن چند نماینده برای پیگیری مشکلات خود از طریق اداره کل و استانداری اقدام شود.
جمعی از معلمان کهگیلویه و بویراحمدی صبح امروز با حضور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اعتراض خود را نسبت به حدف رتبه بندی مشاغل، وضعیت بد معیشتی معلمان، افزایش نیافتن حقوق فرهنگیان، عدم تخصیص مزایای جانبی به فرهنگیان، رسیدگی نشدن  به وضع پژوهشگاه ها، استخدام های بی حساب و کتاب، رسیدگی نکردن به وضعیت خانه معلمان، اعطا نکردن وام کم بهره، رسیدگی نشدن به وضعیت مدارس، برگزار نکردن کلاس های ضمن خدمت و .. اعلام کردند.
این تجمع اعتراض آمیز در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش کهگیلویه انجام شد و تعداد ۳۰۰ معلم معترض با این حضور خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

گفتنی است استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ هزار معلم دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی