تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مارس 2015 - 3:58
کد خبر : 3374

برگزاری همایش کشوری عوامل اجتماعی ونابرابری های سلامت از ۱۲ اسفندماه در یاسوج

برگزاری همایش کشوری عوامل اجتماعی ونابرابری های سلامت از ۱۲ اسفندماه در یاسوج

دکتر رحیم استوار دبیر علمی این همایش در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را بررسی عوامل موثر بر سلامت در حوزه های مختلف برشمرد وگفت این همایش از ۱۲تا ۱۴ اسفندماه دریاسوج برگزار می شود

نسیم دنا : ردکتر استوارئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی کهگیلویه وبویراحمداز برگزاری همایش کشوری عوامل اجتماعی ونابرابری های سلامت از ۱۲تا ۱۴ اسفندماه در یاسوج خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ، استواردکتر رحیم استوار دبیر علمی این همایش در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را بررسی عوامل موثر بر سلامت در حوزه های مختلف برشمرد وگفت:طبق تحقیقات صورت گرفته قریب ۷۰درصد بخش سلامت مردم مربوط به سایر بخشهاست که به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی افزود:حدود سه سال است که مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شده ویکی از اهداف مهم آن جلب همکاریهای بین بخشی وهمکاری کلیه کسانی است که به نحوی در بخش سلامت نقش دارند.

دکتر استوار با بیان اینکه بخش سلامت به تنهایی قادر به تامین سلامت مردم نیست خاطرنشان کرد: به خاطر دخیل کردن سایر بخشها استارت برگزاری این همایش در سال گذشته با محوریت مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی وپشتیبانی رئیس محترم دانشگاه ،معاونت بهداشتی وخدمات درمانی واستانداری زده شد.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی کهگیلویه وبویراحمد افزود: بعد از تصویب برگزاری این همایش در شورای پژوهشی دانشگاه فراخوانی زده شد که ۵۰۰مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که بالای ۱۰۰۰مورد داوری صورت گرفت که ۵۳مقاله به صورت سخنرانی و۲۵۰ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.

دکتر استوار در ادامه گفت: دراین همایش ۱۲ پانل تخصصی در بخشهای مختلف مرتبط با حوزه بهداشت ودرمان پیش بینی شده است که افتتاحیه این همایش در روز ۱۲اسفند ماه با حضور استاندار محترم در سالن مرحوم دکتر کنعانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر مسئولین استانی از سخنرانان کشوری وسیاستگذار در حوزه سلامت در این همایش دعوت شده است گفت:معاون وزارت بهداشت ومسئول دبیرخانه عوامل اجتماعی ونابرابری های سلامت ،معاون بیمه سلامت کشور،کارشناسان خبره واساتید بزرگ ومسئولین مراکز تحقیقاتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در این همایش حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی کهگیلویه وبویراحمد افزود : بعد از مراسم افتتاحیه سخنرانان در روز دوم این همایش پیرامون آموزش ونابرابری های سلامت ،مدیریت نظام سلامت ونابرابری های سلامت ،فرهنگ ونابرابری های سلامت ،اقتصاد،قانون وتوسعه نابرابری های سلامت و در روز سوم این همایش به نظام ارائه خدمات ونابرابری های سلامت ،اقتصاد،اشتغال ونابرابری های سلامت ،جمعیت ونابرابری های سلامت ،حمل نقل ونابرابری های سلامت، سرمایه اجتماعی ونابرابری های سلامت ومحیط ونابرابریهای سلامت خواهند پرداخت.

دکتر استوار خاطرنشان کرد: این همایش فرصتی برای هم اندیشی و ارائه راهکارها وچالشهای پیش روی بخش سلامت در جامعه خواهد بود که وزرات بهداشت ودرمان بدون همکاری سایر بخشها که به نوعی در ارتقاء وفرهنگ سازی درحوزه سلامت مردم نقش دارند توفیقی نخواهد داشت.

وی در پایان گفت : سازمان بهداشت جهانی نیز به دنبال آن است که مراقبتهای حوزه سلامت در بخش پیشگیری انجام شود که باعث کاهش هزینه و مراجعه بیماران به مراکز درمانی خواهد بود .

poster

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی