تاریخ انتشار : جمعه 27 فوریه 2015 - 15:07
کد خبر : 3314

پرسپولیس رو رها نکن!

پرسپولیس رو رها نکن!

در اولین ثانیه ها پس از سوت پایان بازی پرسپولیس و لخویا و حتی بین دو نیمه فضای رسانه ای به شدت تحت تاثیر بازی پرسپولیس قرار گرفت. از طرفی درخشان به شدت طی هفته های اخیر سطح توقعات را پایین آورده بود و از طرفی لخویا به عنوان یک غول بی شاخ و دم

در اولین ثانیه ها پس از سوت پایان بازی پرسپولیس و لخویا و حتی بین دو نیمه فضای رسانه ای به شدت تحت تاثیر بازی پرسپولیس قرار گرفت. از طرفی درخشان به شدت طی هفته های اخیر سطح توقعات را پایین آورده بود و از طرفی لخویا به عنوان یک غول بی شاخ و دم مهارنشدنی بیرحم معرفی شده بود و ملاک این شخصیت بخشی به تیم لادروپ به لیست خریدهای این تیم و البته ستون قیمت این بازیکنان مربوط می شد.

در اینکه پرسپولیس خاطره یک تیم دوست داشتنی تهاجمی و با تعصب دهه شصت و بخشی از دهه هفتاد را زنده کرد شکی نیست. در اینکه این تیم بدون مدیرعامل با نیمکتی متزلزل و بازیکنانی که از امکانات تیمهای صنعتی فوتبال ایران برخوردار نیستند در برابر لخویا کاری کرد کارستان هم هیچ شکی وارد نیست اما این نوع چرخش چشمگیر صاحبنظران در خصوص پرسپولیس نکته کلیدی این مطلب است!

اول اینکه شان پرسپولیس بسیار بالاتر از این است که بردن تیمی که سابقه چند ساله در لیگ قهرمانان دارد را به حماسه تشبیه کنیم که نمونه این تصویرسازی را در سایت منتسب به شبکه سوم شاهد بودیم که شاید سی خبر آخر این سایت در نیمه دوم بازی روز سه شنبه به تیترهای باشکوه به رنگ حماسه اختصاص داشت.

از طرفی حمید درخشان بعد از آن همه باخت، بعد از اینکه با هزاران امید برای هواداران جانشین علی دایی شد و جام حذفی را هم از دست داد و در لیگ به لطف امتیازگیری بی سابقه تیمهای نیمه بالایی از تیمهای نیمه پایینی به قعر جدول تکیه نزد یک شبه به فرمانده فاتح مبدل گشت  و این تغییر موضع احساسی بیشتر رسانه ها و حتی هواداران پرسپولیس توقعات را از درخشان آنقدر بالا برده که در بازی هفته آینده در برابر نماینده ازبک شاید بخشی از واقعیات مربوط به این تیم وارونه جلوه داده شده و در صورت عدم نتیجه گیری دلخواه درخشان این کاخ باشکوه یک شبه ، یک شبه هم ویران شود.

اینکه لخویا چرا اینقدر دست و پا بسته بود هم باید به دقت مورد ارزیابی کادر فنی پرسپولیس قرار بگیرد. آیا برنامه ریزان این باشگاه فکر هوای سرد تهران را نکرده بودندتا چند روز زودتر برای آداپته شدن بدن بازیکنان به تهران سفر کنند؟ آیا لادروپ فریب جایگاه پرسپولیس و اخبار مربوط به اوضاع بحرانی این تیم را خورده است؟ آیا اصلا فیلم بازی های پرسپولیس را دیده اند و نقطه قوت پرسپولیس یعنی ارسال های بلند و ضربات سر را مورد آنالیز قرار داده اند؟ اگر اینطور است چطور پنج مدافع لخویا ، بنگر را که در این سالها گلهای مشابه این چنینی از او دیده ایم را به حال خود رها کردند؟ مشکل ضعف بدنی بازیکنان لخویا از کجا ناشی شده بود که دو سه مورد بدون توپ روی زمین افتادند و یک مورد سر صحنه گل دوم پرسپولیس یک بازیکن به صورت خودجوش مصدوم شد و توقع بازی جوانمردانه داشت و از بازی بیرون کشیده شد و دقایقی بعد همین مشکل برای جانشین او بوجود آمد! اینکه بازیکنان این تیم بارها و بارها نبردهای تک به تک را باختند و مثل بازیکنان تیمهای محلی دریبل خوردند، اینکه اینقدر عصبانی و بی حوصله بودند… همه این موارد باید مورد تحلیل کادر فنی پرسپولیس قرار بگیرد تا برای بازی برگشت و دیگر رقابتهای این تیم در لیگ قهرمانان تصوری معقول نزد درخشان و همکارانش از پتانسیل واقعی تیمشان ایجاد گردد.

به هر حال فعلا درخشان مثل روزهای بعد از فتح دربی روی ابرهاست و تا چند بازی شعار حیا کن و رها کن را نمی شنود و هواداران این تیم بعد از مدتها لا اقل تا هفته آینده و بازی با بنیادکار با این پیروزی، با این پاس فراآسیایی طارمی و با این سرعت جادویی نیمه دوم تیمشان عشق می کنند! و امیدوارند به روزهای خوب آسیایی به خصوص که کی روش این فصل برنامه بازیهای لیگ را ننوشته و پرسپولیس به نسبت نمایندگان آسیایی فصل گذشته فرصت دارد دو برابر استراحت کند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی