تاریخ انتشار : جمعه 27 فوریه 2015 - 14:22
کد خبر : 3286

کویر اینجاست در کهگیلویه!

کویر اینجاست در کهگیلویه!

روز یکشنبه دهم اسفندماه ساعت ده صبح نمایشگاه عکسی تحت عنوان چشم سوم در دو بخش توانمندی ها و محرومیت های استان کهگیلویه وبویراحمد با همکاری انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس واداره کل میراث فرهنگی ٬صنایع دستی وگردشگری استان در گالری خانه ملت مجلس شورای اسلامی برپا می شود. حسن غفاری عکاس برجسته هم‌استانی با

روز یکشنبه دهم اسفندماه ساعت ده صبح نمایشگاه عکسی تحت عنوان چشم سوم در دو بخش توانمندی ها و محرومیت های استان کهگیلویه وبویراحمد با همکاری انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس واداره کل میراث فرهنگی ٬صنایع دستی وگردشگری استان در گالری خانه ملت مجلس شورای اسلامی برپا می شود.

حسن غفاری عکاس برجسته هم‌استانی با ارسال یادداشتی به همراه چند عکس از نقاط مختلف استان به استقبال این نمایشگاه رفته است:

کویر اینجاست. در کهگیلویه!
کویر درست همینجاست, در بویراحمد٬در گچساران ٬در استان کهگیلویه وبویراحمد !

فریب این چند دار و درخت باقیمانده را اگر نخوریم, کویر همینجاست. در این سرزمین لم یزرع تا چشم کار می کند, آثار به جا مانده از قنات های خشک و نیمه کاره و فرو ریخته ای را می توان دید که به امید آوردن نانی و آبی از اینجا تا چشمه های کم برکت پایتخت کشیده شده و بی حاصل مانده اند.
گاهی وقتها به خودمان می گوییم شاید همه اش به خاطر بلندی این کوه هاست! آری! همین کوه های بلند که نفت و گاز با فشار از میانشان به سوی دشت های از ما بهتران سرازیر می شوند اما پول آنها توان بالا آمدن از گردنه های بین راه را ندارد. از دور به این سرزمین که نگاه می کنی بهشت به نظر می آید, اما اینطور نیست. این کوه ها که مال مردم نیست. این جنگل ها که بودنشان به راهی و کاری نمی خورد, مال مردم نیست. این رودها که به دهان هر کدامشان افساری زده اند, مال این مردم نیست. این زیبایی ها که فایده ای به حال هیچکس ندارد به چه کار این مردم می آید؟ همان بهتر که با خود یکرو باشیم و اقرار کنیم که کویر است این سرزمین و شگفتا که مردم کهگیلویه و بویراحمد از کویر خود دو چیز را بیش از همه به ارث برده اند. سراب را و فقر را! سرابی که با نشان دادن رویایی از نفت و گاز و معادن و دار و درخت ها و ثروت های طبیعی امیدوارشان می کند تا با پاهای سست و لاغر خود قدمی بردارند و فقر که با دهانی باز و چشمانی بسته پشت سر این مردم بی رمق افتاده است به جان تپه ها و رودها و همینطور یکی یکی می بلعدشان و پیش می رود. فقری که اگرچه مردم این سرزمین دوست ندارند به دیگران نشانش بدهند, اما از سر و رویشان می بارد. هر وجدان بیداری با دیدن آنچه که اکنون در این خاک هست و با تصور آنچه که می توانست در چنین سرزمینی باشد, در می یابد که در حق این آب و خاک بی انصافی روا داشته اند. به امید سرزمینی آباد.
روز یکشنبه دهم اسفندماه ساعت ده صبح نمایشگاه عکسی تحت عنوان چشم سوم در دو بخش توانمندی ها و محرومیت های استان کهگیلویه وبویراحمد با همکاری انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس واداره کل میراث فرهنگی ٬صنایع دستی وگردشگری استان در گالری خانه ملت مجلس شورای اسلامی برپا می شود. عکس های مناطق محروم توسط عکاسان حرفه ای این انجمن در پاییز امسال با حمایت وهمکاری استانداری وفرمانداری های شهرستانهای استان تهیه شده است این نمایشگاه سعی براین دارد نشان دهنده سرزمینی ثروتمند ولی گرسنه باشد.
واز این طریق وجدان عمومی قانون گذاران مجلس را متوجه شرایط موجود کند . جناب آقای خادمی٬استاندارمحترم ونمایندگان محترم استان ٬آقایان زارعی٬تاجگردون و بزرگواری٬ مدیریت محترم اداره کل میراث فرهنگی ٬صنایع دستی وگردشگری جناب آقای باقری در شکل گیری این نمایشگاه حضور فعال وپیگیری داشته اند . امید آنکه این حرکت آنسان دوستانه موجب آگاهی بخشی در تصمیم های محرومیت زدایی استان شود.

unnamed-51

 

unnamed-61

 

unnamed-21

unnamed-31

unnamed-41
unnamed1

unnamed-91

 

 

unnamed-15

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی