تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فوریه 2015 - 6:51
کد خبر : 3259

کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آسیب را از این وضعیت اقتصادی می ببیند

کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آسیب را از این وضعیت اقتصادی می ببیند

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آسیب می ببیند هادی زارع‌پور در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام با اشاره به وضعیت کشور و با بیان اینکه مشکلات مالی عدیده‌ای گریبان‌گیر کشور هست، گفت: استان کهگیلویه

13930819000628_PhotoAمدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آسیب می ببیند

هادی زارع‌پور در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام با اشاره به وضعیت کشور و با بیان اینکه مشکلات مالی عدیده‌ای گریبان‌گیر کشور هست، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آسیب را از این وضعیت اقتصادی می ببیند چراکه ما منابع درون استانی نداشته و تمام اتکا ما به منابع کشوری و منابع متمرکزی که از دولت به استان تخصیص می‌شود، است.

هادی زارع‌پور اظهار کرد: وضعیت شهرستان چرام به نسبت سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت رضایت‌بخش و مطلوب‌تری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه وضعیت استان در سال‌های قبل در سطح کشور، رضایت‌بخش نبود، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های مختلف تدوین شده در سطح استان و پیگیری‌های جدی و میدانی که انجام گرفت، سال قبل حوزه آموزشی ما تغییر کرد.

زارع‌پور با متذکر شدن این مطلب که آثار روحیه نشاط، امید، انگیزه و پویایی در سطح آموزش و پرورش مشاهده می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تلاش و کوشش این نشاط را مضاعف کرده و آموزش و پرورش را از وضعیت سال‌های قبل تاکنون نجات داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات شهرستان چرام، عنوان داشت: در خصوص تخصصی ساختن دروس ریاضی و تجربی از سال گذشته این تلاش انجام شده، اما به دلیل نیاز شدید در دوره ابتدایی و ایجاد مشکلاتی در خصوص نیروی انسانی طرح‌های ارائه شده ابتدایی، طرح تخصص‌سازی انجام نشد.

این مسئول به مشکل فضای آموزشی و کمبود تجهیزات در چرام نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این موضوع یک مشکل کلی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد است که امسال بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شد.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکلات مالی مدارس شبانه‌روزی نیز چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت مشارکت‌های مردمی برویم، ابراز کرد: گرچه مشکلات مالی فشارهای زیادی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد اما مشارکت‌های مردمی به نحو مطلوبی نهادینه شده و آموزش و پرورش در این راستا حمایت می‌شود.

زارع‌پور در خصوص بدهکاری‌های حامل انرژی نیز، گفت: طبق محاسبه دقیقی که انجام شد، بیش از یک‌میلیارد تومان از سال‌های گذشته بدهی قبوض آب و برق و گاز داشته‌ایم که بیش از ۲۳۵ میلیون تومان آن گاز بود و خوشبختانه با همکاری مدیرکل شرکت گاز و از طریق مجاری قانونی به صفر رسید و هیچ مدرسه‌ای نباید پول گاز بدهکار باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی