تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فوریه 2015 - 16:46
کد خبر : 3243

پولی که از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ به حساب این سازمان واریز می شود از لحاظ شرعی مشکل دارد / افزایش ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر دهدشت نگران کننده است

پولی که از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ به حساب این سازمان واریز می شود از لحاظ شرعی مشکل دارد / افزایش ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر دهدشت نگران کننده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پولی که از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ به حساب این سازمان واریز می شود از لحاظ شرعی مشکل دارد و باید از نظام مهندسی حذف شود زیرا قانون را نباید با پول معامله کرد علی صادقی در نشست اعضا نظام مهندسی شهرستان کهگیلویه با شهردار دهدشت

untitledرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پولی که از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ به حساب این سازمان واریز می شود از لحاظ شرعی مشکل دارد و باید از نظام مهندسی حذف شود زیرا قانون را نباید با پول معامله کرد

علی صادقی در نشست اعضا نظام مهندسی شهرستان کهگیلویه با شهردار دهدشت با بیان اینکه در دو ماه اخیر گزارشات متعددی در خصوص وضعیت تأسفبار ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر دهدشت به این سازمان ارجاع داده شد، افزود: تشکیل این جلسه تنها برای حل دوستانه این مشکلات و پیشگیری از وقوع عواقب آن برای برخی افراد است.

وی دخالت در حقوق مدنی جامعه را از وظایف نظام مهندسی دانست و اظهار داشت: در این راستا این سازمان تنها طبق قانون و اختیاراتش عمل می کند.

صادقی با اشاره به شیوه نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، یادآور شد: ماده چهار این شیوه نامه به صراحت اظهار می دارد که مراجع صدور پروانه یعنی شهرداری ها، دهیاری ها یا هر مرجع دیگری الزاما باید نقشه ها و خدماتی را بپذیرند که مورد تأیید نظام مهندسی استان قرار گرفته باشد.

وی با  اشاره به اینکه برخی قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ به اصلاح نیاز دارند، بیان داشت: پولی که از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ به حساب این سازمان واریز می شود از لحاظ شرعی مشکل دارد و باید از نظام مهندسی حذف شود زیرا قانون را نباید با پول معامله کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه شهردار یک شهر در خصوص عواقب ساخت و ساز های غیرقانونی در شهر مسئول است، تصریح کرد: مردم به ما اعتماد کرده اند و اگر زن یا بچه ای در طبقه ای از یک ساختمان شب را با آرامش سپری می کند به دلیل اعتمادی است که به شهرداری و سازمان نظام مهندسی دارد.

صادقی با بیان اینکه هدف نظام مهندسی و شهرداری باید تعامل با یکدیگر باشد، تأکید کرد: در صورتیکه این دو نهاد در تقابل با همدیگر باشند اولین کسی که ضرر می کند مردم و جامعه هستند.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی زمانی می تواند موفق عمل کند که سه رأس مثلث توسعه پایدار شهری در کنار هم قرار گیرند.

عدم ارجاع پرونده ساخت و سازها به نظام مهندسی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه نیز گفت: از سال ۹۲ که هیأت مدیره جدید نظام مهندسی کار خود را در شهرستان کهگیلویه شروع کرد به دلیل مراجعه کم متقاضیان به این سازمان، در ابتدا چنین احساس می شد که هیچ ساخت و سازی در سطح شهر دهدشت صورت نمی گیرد.

سعید درخشیان اضافه کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد که از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد پروانه استحکام بنا در شهر دهدشت صادر شده است که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد مربوط به ساخت و سازهای جدید هستند این در حالی است که هیچکدام از این ساخت و سازها برای تأیید به سازمان نظام مهندسی ارجاع داده نشده اند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی با مطرح کردن این موضوع قصد مچ گیری از شهرداری را ندارد، گفت: تنها هدف ما بررسی وضعیت تأسفبار شهر دهدشت و تعامل با شهرداری در راستای حل مشکلات است.

شهرداری قصد دور زدن نظام مهندسی را ندارد

شهردار دهدشت نیز با بیان اینکه مدارکی مربوط به تخلفات دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در این شهر توسط شهرداری جمع آوری شده است، گفت: این مدارک به زودی در اختیار دفتر این نمایندگی و اشخاص مرتبط قرار خواهد گرفت.

جواد تخشا با اشاره به اینکه عیب و نقص در همه سازمان ها وجود دارد و غیرقابل اجتناب است، افزود: در شهری که ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد با توجه به حجم جامعه آماری، تخلف یک مسأله طبیعی است.

وی با بیان اینکه همه ما پایبند قانون هستیم و قصد نداریم خلاف قانون کاری انجام دهیم، اظهار داشت: شهرداری قصد دور زدن نظام مهندسی را ندارد.

تخشا افزایش تعرفه های کمیسیون ماده ۱۰۰ را یک عامل بازدارنده اجتماعی و فرهنگی دانست و بیان کرد: در صورتی که این تعرفه ها افزایش یابد فردی که باید برای ساخت و ساز خود استعلام بگیرد در صورت ساخت و ساز غیرقانونی مجبور به پرداخت تعرفه ای به میزان دو یا سه برابر عوارض شهرداری و تعرفه بیمه می شود بنابراین از اینکار اجتناب می کند.

وی تأکید کرد: شهرداری بدون تأییدیه سازمان نظام مهندسی هیچ پروانه ای صادر نمی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی