تاریخ انتشار : شنبه 21 فوریه 2015 - 12:59
کد خبر : 3167

حکم قصاص محیط بان دنا نقض شد

حکم قصاص محیط بان دنا نقض شد

دیوان عالی کشور حکم قصاص محیط بان؛ غلامحسین خالدی را که سه بار از سوی شعبه اول دادگاه کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد تایید شده بود را نقض و رسیدگی به پرونده را به شعبه دادگاه دیگری ارجاع کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان

81513841-6288273دیوان عالی کشور حکم قصاص محیط بان؛ غلامحسین خالدی را که سه بار از سوی شعبه اول دادگاه کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد تایید شده بود را نقض و رسیدگی به پرونده را به شعبه دادگاه دیگری ارجاع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر، گفت: با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست حکم قصاص یکی از محیط بانان استان کهکیلویه و بویر احمد از سوی شعبه قم دیوان عالی کشور نقض و به استان ابلاغ شد.

سید محمد مجابی افزود: بدیهی است که پس از ابلاغ حکم به استان، این پرونده مراحل بعدی رسیگی خود را طی خواهد کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در این مدت همچون گذشته در پی گرفتن رضایت اولیا دم خواهیم بود.

در رای صادره توسط شعبه بیست و هفتم دیوان عالی کشور که پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران منتشر کرده آمده است:

‘با توجه به اینکه حسب محتویات پرونده متهم مامور دولت و درحال انجام وظیفه بوده و مطابق مقررات قانونی اصل برخورد با متخلفین، از حمایت قانونگذار برخوردار می باشد و بر اساس آخرین نظریه هیئت کارشناسان تیراندازی، (استفاده از سلاح توسط متهم) با رعایت مقررات و موازین قانونی بوده و قصد هدف قرار دادن نقطه اصابت مورد تردید می باشد و مطابق ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ هرگاه وقوع جرم یا برخی از شرایط آن مورد شبهه یا تردید باشد و دلیلی بر نفی آن یافت نشود، حسب مورد جرم یا شرایط مذکور ثابت نمی باشد لذا دادنامه تجدیدنظر خواسته صادره از شعبه اول دادگاه کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد قابل تایید نبوده و مستندا به بند دال ماده ۲۶ قانون آئین دادرسی کیفری نقض و رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع می گردد’.

غلامحسین خالدی؛ محیط بان ۳۸ساله منطقه حفاظت شده دنا در سال ۱۳۸۹ به اتهام قتل یک شکارچی، دستگیر و سپس در سال ۱۳۹۱ به اعدام محکوم شده بود.

 در درگیری تیرماه سال ۸۹، که بین غلام حسین خالدی و چند شکارچی مسلح در کوه های دنا رخ داد، گلوله شلیک شده از اسلحه او به قتل یکی از شکارچیان منجر شده بود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی