تاریخ انتشار : جمعه 20 فوریه 2015 - 11:07
کد خبر : 3130

مدیران از همه اختیارات قانونی خود در راستای تحقق برنامه ها استفاده کنند

مدیران از همه اختیارات قانونی خود در راستای تحقق برنامه ها استفاده کنند

محمد‌حسین مقیمی گفت :مدیران دولت یازدهم موظف به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید هستند و باید از اختیارات قانونی خود برای رسیدن به اهداف استفاده کنند.

showimage.aspxنسیم دنا : قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وظیفه دولت عملی شدن وعده های رئیس جمهور به مردم در ایام انتخابات و همچنین برآورده کردن انتظارات مردم است و عزم دولت بر رفع مشکلات کشور است.
محمد‌حسین مقیمی در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در شرایطی خاص آغاز به کار کرد و از ابتدای کار با مشکلات متعدد داخلی و خارجی مواجه بوده است با این حال رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری وعده هایی به مردم داده که می بایست عملی شوند.
وی، با بیان اینکه در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی دولت‌ها با رای مردم سر کار می‌آیند و رئیس دولت با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند که به مدت چهار تا هشت سال مسئولیت اداره کشور را به عهده می گیرد، افزود: دولت ها در واقع در طی مدت زمامداری خود وقت و سرمایه مردم را برای عملی شدن انتظارات مردم در اختیار دارند.
مقیمی، افزود: دولت ها بر اساس سند چشم انداز نظام، قانون اساسی و برنامه های توسعه که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده اند و در آنها مسئولیت ها و تکالیف کاملا مشخص است عمل می کنند و در این میان مجلس نیز بر عملکرد دولت نظارت و در صورت نیاز وزرا را استیضاح ‌می‌کند.
وی، با بیان اینکه رئیس جمهور در یک سیکل وزرای خود را انتخاب کرده و به مجلس معرفی می‌کند و مجلس هم به وظیفه نظارتی خود در برابر مسئولان با تذکر استیضاح عمل می‌کند، اظهار داشت: کسی که رئیس جمهور می‌شود قول و قرارهایی به مردم می‌دهد که باید عملی شود و امروز ما کارگزارانی هستیم که وظایفی را در قبال مردم داریم که باید در چارچوب سند چشم‌انداز و قوانین کشور آن‌ها را انجام دهیم.
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: مدیران دولت یازدهم موظف به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید هستند و باید از اختیارات قانونی خود برای رسیدن به اهداف استفاده کنند.
مقیمی گفت: از طرف دیگر دولت باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد و از همه مهمتر باید پاسخگوی مردم باشد.
معاون سیاسی وزیر کشور، به مشکلات دولت از جمله فشارهای بیرونی و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: در خصوص سیاست خارجی دولت وظایف خود را بر اساس مصالح نظام انجام می‌دهد و دیپلمات‌های ما بر اساس اصول و ارزش‌های نظام و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری مقتدرانه در جلسات مذاکره شرکت و از منافع کشور و ملت ایران دفاع می‌کنند.
این مسئول گفت: اقتصاد موضوعات فرهنگی و حل چالش‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های مسئولان کشور قرار دارد.
مقیمی، ادامه داد: اختیاراتی که دولت به استانداران و مدیران کل داده به نحوی است که اگر شوراهای مصوب به موقع، منظم، کارشناسی شده و با طرح و برنامه تشکیل شوند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
وی، با بیان اینکه سازوکار های لازم برای رفع مشکلات و توسعه کشور وجود دارد اظهار داشت: بهره برداری از توانمندی ها و پتانسیل های استان ها به ویژه نیروی انسانی مستعد یکی از این راهکارهاست.
مقیمی، اظهار داشت: باید ببینیم در استان ها چه توانمندی ها و امکاناتی وجود دارد و چه اقداماتی در راستای بهره برداری از این امکانات در راستای پیشبرد کشور وجود دارد.

قائم مقام وزیر کشور، کاهش قیمت نفت را فرصتی برای پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: اگر امروز قیمت نفت را پایین آورده‌اند باید از این فرصت در راستای کاهش وابستگی به نفت و جداسازی اقتصاد از نفت استفاده کنیم .
مقیمی، افزود: مطابق با برنامه های توسعه کشور سالانه می بایست ۲۰ درصد از درآمد نفت را به صندوق توسعه ملی اختصاص می داد و این کاهش قیمت نفت فرصتی برای تحقق این برنامه است.
این مسئول با بیان اینکه دولت با اقتصاد رشد منفی و تورم ۴۰ درصد مواجه بود که باید در سطح دولت‌ و استان‌ها برای کاهش این میزان تورم برنامه‌ریزی می کرد و افزود: مسئولیت ما برطرف نمودن همه مشکلات و کنترل تورم است که در این خصوص تا کنون موفق عمل کرده ایم
معاون سیاسی وزیر کشور، با تأکید بر اینکه با برنامه ریزی مناسب نباید اجازه رکود در رونق اقتصادی را دهیم، اظهار داشت: دولت می بایست از همه ظرفیت‌های علمی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند.
وی افزود: دولتی که از یکسو در مقابل مجلس و مردم پاسخگوست و از سوی دیگر پذیرفته‌ در شرایط سخت سکان امور را به دست گیرد، قطعا از همه ی توان خود استفاده می کند و با هدف رفع مشکلات، تحقق رشد اقتصادی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری با حفظ وحدت و انسجام و پرهیز از حواشی عمل می نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی