تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فوریه 2015 - 16:57
کد خبر : 3125

بی توجهی مسئولان مهم‌ترین چالش سینمای کهگیلویه و بویراحمد است

بی توجهی مسئولان مهم‌ترین چالش سینمای کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش نسیم دنا از دهدشت،امشب فیلم داستانی “گاوگا “در شهر دهدشت با حضور و استقبال پرشور مردم هنر دوست این شهرستان در محل سینما دهناد اکران شد. کارگردان فیلم داستانی “گاوگا” در حاشیه اکران این فیلم در جمع خبرنگاران،اظهار داشت: باید زیرساخت‌های سینما در شهرستان کهگیلویه فراهم شود تا مردم از این هنر استقبال بیشتری کنند.

13098t.jpgبه گزارش نسیم دنا از دهدشت،امشب فیلم داستانی “گاوگا “در شهر دهدشت با حضور و استقبال پرشور مردم هنر دوست این شهرستان در محل سینما دهناد اکران شد.

کارگردان فیلم داستانی “گاوگا” در حاشیه اکران این فیلم در جمع خبرنگاران،اظهار داشت: باید زیرساخت‌های سینما در شهرستان کهگیلویه فراهم شود تا مردم از این هنر استقبال بیشتری کنند.

سعید یکتا گفت: متأسفانه سینمای شهر دهدشت حتی از داشتن یک نیروی فنی و آپاراتچی نیز محروم است.

وی بابیان اینکه موضوع این فیلم ازدواج سنتی است،گفت: این فیلم در سال ۹۱ کلیک خورد و در منطقه سرفاریاب و روستای بیل کنی از توابع خیرآباد فیلمبرداری شد.

یکتا علت عدم حضور در جشنواره‌ها را  عدم دریافت مجوز در بخش فیلم کوتاه عنوان کرد و افزود:  زمان این فیلم ۳۵ دقیقه است و در سال ۹۲ کار تصویبرداری به اتمام رسید.

وی انگیزه خود برای ساخت این فیلم را خاطرات تلخی که در کودکی داشت یادآور کرد و گفت: ۱۵ سال پیش در همسایگی ما خانواده‌ای زندگی می‌کردند که به علت اختلافات و جدایی آنها دو خانواده و ۱۳ نفر آواره شدند.

یکتا عنوان کرد:  در این نوع ازدواج‌ها خواهر و برادری از یک خانواده با  خواهر و برادری از یک خانواده دیگر ازدواج می‌کنند و این شیوه معامله در ازدواج را دارد که اگر یکی از بین زوجین اختلافی پیش بیاید خود به خود در ازدواج زوجین دومی هم تاثیر می‌گذارد.

وی بابیان اینکه هیچ مسئولی او را در ساخت این فیلم یاری نکرد،ابراز کرد: بیش از ۲۰۰میلیون ریال برای ساخت فیلم هزینه کرد.

یکتا بابیان اینکه متأسفانه هنوز این آداب و رسوم اشتباه در برخی از روستاها وجود دارد،بیان کرد: هدف از ساخت این فیلم نشان دادن گوشه‌ای از آلام و مصیبت‌های این ازدواج و عمل نادرست بود تا برخی از انسان‌ها ازخواب غفلت و جهل بیدار شوند.

وی بابیان اینکه تا کنون در سریال‌ها و فیلم‌های متفاوتی بازیگری کرده است،اظهار داشت: فیلم داستانی “گاوگا” نخستین تجربه کارگردانی او است.

یکتا بابیان اینکه تمامی کادر اجرایی این فیلم فرزندان بومی استان هستند،بیان کرد: جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای زیادی برای حضور و نقش آفرینی بهتری در عرصه هنر هفتم دارند ولی بیش از گذشته نیازمند همکاری و حمایت مسئولان هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی