تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 مارس 2014 - 13:39
کد خبر : 305

آبشار «طسوج» آماده بازدید گردشگران نوروزی

آبشار «طسوج» آماده بازدید گردشگران نوروزی

در سردسیرترین نقطه شهرستان چرام و در۷۰ کیلومتری شهر دهدشت به طبیعت دل انگیز و آبشار «طسوج» می‌رسیم که در دامنه کوه “ساورز” قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا این منطقه زیبا دارای باغات سیب‌، گردو و درختان کهنسالی است که زندگی کوچ نشینی ایلات و عشایر در این طبیعت‌، زیبایی آن

در سردسیرترین نقطه شهرستان چرام و در۷۰ کیلومتری شهر دهدشت به طبیعت دل انگیز و آبشار «طسوج» می‌رسیم که در دامنه کوه “ساورز” قرار دارد.

8388

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا این منطقه زیبا دارای باغات سیب‌، گردو و درختان کهنسالی است که زندگی کوچ نشینی ایلات و عشایر در این طبیعت‌، زیبایی آن را دو چندان کرده است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این منطقه در روزگار قاجاریه مرکز حکومت احتشام‌الدوله در فصول بهار و تابستان بوده که بقایای عمارت هشت و سنگ کتیبه‌ای که به فاصله ۳۰ متری از آبشار و خط ثلث و تاریخ ۱۲۹۶ ه – ق به یادگار مانده گواه بر این مطلب است.

محمود باقری افزود: وجود باغ‌های زیبا ودرختان قد برافراشته بلوط همراه با آب گوارای آبشار که در کنار سایه سار دلنشین چنار و سکوهای نشیمن می‌گذرد، حال و هوای هر بیننده‌ای را دگرگون می‌کند و دل هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌دارد. وی اظهار کرد: وجود درختان کهن سال گردو، بلوط، و چنار موج‌های بلندقامت در کنار رودخانه پرآب که از میان دو دره با صدای گوش نوازی، موسیقی ملایمی را برای هر رهگذری به ارمغان می‌آورد. گستردگی دره “طسوج” و تنوع اکولوژیکی آن بر میزان جاذبه‌های زیست محیطی و اکوتوریستی منطقه افزوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رودخانه «طسوج» و آبراهه‌های متعدد آن و رویش لاله‌های واژگون در کناره‌های دره طسوج و جنگل‌های پوشیده از بلوط در سطح منطقه و تنوع چشم اندازهای طبیعی و ناهمواری‌های موجود، منطقه را به عنوان یک مکان زیبا و جذاب جهت بازدید گردشگران نوروزی قرار داده است.

8389

باقری تصریح کرد: آبشار و چشمه «طسوج» به همراه منطقه زیبای شراب گرو که در فاصله ۱۰ کیلومتری آن قرار دارد، می‌توانند مکانی چشم نواز برای گردشگران نوروزی باشد. وی عنوان کرد: آبشار فصلی طسوج نیز یکی دیگر از آبشارهای زیبای منطقه به حساب می آید. آبشار و غار تسوج در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب یاسوج و در میان قلل بلند زاگرس مکانی بس دیدنی و قابل توجه است.مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آبشار زیبای «طسوج»منطقه‌ای زیبا و بکر آماده بازدید گردشگران نوروزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی