تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 فوریه 2015 - 3:51
کد خبر : 3041

رشد ۱۲۲درصدی بودجه عمرانی در سال ۹۴ نوید بخش توسعه استان

رشد ۱۲۲درصدی بودجه عمرانی  در سال ۹۴ نوید بخش توسعه استان

دکنرخادمی از معاون پارلمانی رییس جمهوری خواستار فراهم نمودن مقدمات سفررییس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد و کمک به توسعه استان شد.

81503234-6270105نسیم دنا:  استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر از حضور پرشور مردم این استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: برغم خدمات گسترده نظام این استان از محرومیت رنج می برد.

سید موسی خادمی  در نشست شورای اداری استان باحضور معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: این وضعیت درحالی است که این استان یک درصد جمعت و ۲۵درصد تولید نفت کشور را در اختیار دارد.وی تصریح کرد: وجود ۸۰درصد وسعت استان از عرصه جنگلی ومرتعی و پوشش غنی گونه های جنگلی کشور از بسترخوبی برای توسعه برخوردار است.

خادمی بیان کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و در مجاورت بودن با اصفهان، خورستان ،فارس و چهارمحال وبختیاری، مقصد خوبی برای گردشگری استانهای مجاور است.

وی با بیان اینکه قرارگرفتن کهگیلویه وبویراحمددر کریدور شمال جنوب کشور موقیت ویژه ای به آن داده است گفت: این استان درکنار توانمندیهای اقتصادی از نیروهای انسانی خوبی برای توسعه به برکت انقلاب اسلامی برخوردار است.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد علت اصلی عدم جذب سرمایه گذاری را نبود زیرساخت ها دانست وافزود: این امر جذب سرمایه گذاری را دچارمشکل کرده است.

خادمی با بیان اینکه به برکت انقلاب کارهای خوبی انجام گرفته و کارهای خوبی برای چهارخطه کردن راههای استان در دست اجراست اضافه کرد: اما اکنون تنها کمتر ا ز۸۰کیلومتر بزرگراه در استان وجوددارد باوجودی که تنها در ورودی شهرهای استان به ساخت بیش از ۷۰۰کیومتر بزرگراه نیاز است.

وی اظهارکرد :باندفرودگاه یاسوج مطلوب نیست واین امر زیان های زیادی به استان وارد کرد که برای برون رفت ازاین وضعیت توسعه حمل ونقل زمینی و توسعه باندفرودگاه یاسوج ضروری کرده است.

خادمی گفت: راه آهن یاسوج -اقلید سال آینده کلنگ زنی می شود و در سایر مباحث از جمله مهار آبها و سدهای بزرگ اتفاقات مطلوبی رخ نداده است که این امر جذب سرمایه گذاری را درچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه مردم به دلیل محرومیت وپایین بودن درآمد برای سرمایه گذاری تمکن لازم را ندارد بیان کرد: برون رفت ازاین وضعیت نیازمند جذب سرمایه گذاری بیرون از استان از سوی بخش خصوصی و دولت است.

خادمی به تلاش یک سال گذشته دولت تدبیروامید برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق بنگاه های عمومی غیردولتی اشاره کرد وگفت: امید است نتیجه بخش شدن این طرحها مورد حمایت بخش دولتی وبانکها واقع شود.

وی رشد ۱۲۲درصدی بودجه عمرانی استان در سال ۹۴ را نوید بخش توسعه استان دانست.خادمی از معاون پارلمانی رییس جمهوری خواستار فراهم نمودن مقدمات سفررییس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد و کمک به توسعه استان شد.

منبع:ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی