تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 فوریه 2015 - 10:31
کد خبر : 2994

بی توجهی به علوم انسانی مانع از توسعه ملی کشور می‌شود

بی توجهی به علوم انسانی مانع از توسعه ملی کشور می‌شود

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه توجه به علوم انسانی در کنار علوم کاربردی و ورود علوم انسانی در علوم کاربردی می‌تواند مقدمه توسعه در محافل دانشگاهی باشد،گفت: بی توجهی به علوم انسانی مانع از توسعه ملی کشور می‌شود.

139307201311278283828383به گزارش نسیم دنا از دهدشت،سید کرامت‌الله کریمی ظهر امروز در جشن پیروزی انقلاب که در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزار شد،اظهار داشت:  یکی از شیوه‌هایی که در جامعه امروز و در دنیای عقلانیت پیشرفت در پرتو عدالت برای رسیدن به جامعه مدنی را فراهم می‌کند؛دانشگاه است.

فرماندار کهگیلویه دانشگاه را عالی‌ترین نماد بلوغ اجتماعی در یک جامعه دانست و گفت: حلقه واسط بین نظام و کلام روشنفکری که شرایط را فراتر از آن نقد می‌کند جامعه دانشگاهی است.

وی بابیان اینکه دانشجوی امروز باید ابتدا از مسیرخودانتقادی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادن مسائل را از خود شروع کند،تصریح کرد: اگر دانشگاه نتواند مسئولیت خاص خودش را به جامعه تزریق کند راهی جز خود انزوایی ندارد.

کریمی بابیان اینکه براساس گفتمان امام خمینی (ره)” دانشگاه مبدا تحولات است”،تأکید کرد: نخبگان باید برای حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند چراکه جامعه به دانشگاهیان نیازمند است.

وی بی توجه به حوزه علوم انسانی را یک سیاست نادرست در بلوغ سیاسی جامعه دانشگاهی عنوان کرد و افزود: توجه به علوم انسانی در کنار علوم کاربردی و ورود علوم انسانی در علوم کاربردی می‌تواند مقدمه توسعه در محافل  دانشگاهی باشد.

کریمی بابیان اینکه باید به دانشگاه معتقد بود،تصریح  کرد: اگر کارها براساس معیار دانشگاهی شکل بگیرد به طور قطع آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کنند.

وی از نصب سردر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده سوله دانشگاه به زودی به تجهیزات مناسب مجهز می‌شود و امیدواریم شاهد توسعه فیزیکی و عمرانی این واحد باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی