تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 فوریه 2015 - 7:58
کد خبر : 2924

عدم تبادل فرهنگی یکی از دلایل مهاجرت در کهگیلویه است

عدم تبادل فرهنگی یکی از دلایل مهاجرت در کهگیلویه است

فرماندار کهگیلویه گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش مهاجرت از شهرستان کهگیلویه عدم تبادل فرهنگی است.

139308081958572413961063به گزارش نسیم دنا از دهدشت،سید کرامت‌الله کریمی عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش علمی منطقه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت،اظهار داشت: دانشگاه یعنی محل زایش دانش و ظهور نگاه نخبگی در این زایش یعنی جایی که در کنار این فیزیک انسانی تولید علم و دانایی است.

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه یکی از شاخص‌های مطلوب توسعه توجه به عملکرد جامعه دانشگاهی است،گفت: تولید علم به عنوان اصلی‌ترین پیوندی است که می‌تواند جامعه را به اهداف عالی برساند.

کریمی بابیان اینکه جامعه دانشگاهی دستاوردهای بی‌شماری برای کشورهای خود به ارمغان می‌آورند،تصریح کرد: علمی سبب ترقی جامعه می‌شود که تولید محور باشد.

وی بابیان اینکه میزان موفقیت جامعه دانشگاهی شهرستان کهگیلویه در زمینه تولید علم باید به جد مورد بررسی قرار گیرد،عنوان کرد: گرچه موتور محرکه در این شهرستان نگاه آرام رو به جلو دارد ولی از نظر نگاه علمی تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

کریمی بابیان اینکه به عنوان مثال دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت با دارا بودن ۴۵ عضو هیئت علمی و بیش از ۲ هزار دانشجو چرا نگاه علمی در آن تکثر ندارد؟،تأکید کرد: نیازمند یک حرکت رو به جلوهستیم و این حرکت با برپایی همایش و سمینارهای علمی محقق می‌شود.

وی بابیان اینکه حضور افراد فرهیخته در این شهرستان می‌تواند نوعی تفسیر و تبادل فرهنگی به کهگیلویه هدیه دهد، ابراز کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش مهاجرت از شهرستان کهگیلویه عدم تبادل فرهنگی است.

کریمی بابیان اینکه نبود تکثر فرهنگی در یک جامعه معضلی برای پیشرفت است،تأکید کرد: نیازمند یک سازمان یافتگی فرهنگی در این زمینه هستیم.

وی بااشاره به اینکه سایه سیاست باید از نهادهای آموزشی دور باشد،عنوان کرد: شکل گیری انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است.

کریمی از تشکیل هسته مشورتی با حوزه سیاست و دانشگاه خبر داد و گفت: این هسته پیوند بنیادی برای دانشگاه و حوزه سیاسی فراهم می‌کند. وی بابیان اینکه نهادهای آموزشی را در برپایی کنگره و همایش‌ها حمایت می‌کنیم،تصریح کرد: جامعه دانشگاهی باید به سیاسیون خط مشی دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی