تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فوریه 2015 - 10:10
کد خبر : 2915

افتتاح ۵۱ خانه بهداشت و ۳۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در دهه مبارک فجر

افتتاح ۵۱ خانه بهداشت و ۳۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی  کمیته امداد در دهه مبارک فجر

غلامرضا متقی مهمترین عامل عقب ماندگی و عدم توسعه استان را پرداختن به مسائل قوم گرایی، طایفه گرایی و باندبازی عنوان کرد وگفت تا زمانی که این نگرشها عوض نشود توسعه وپیشرفت اتفاق نخواهد افتاد.

2015_02_02_14_55_34_78428نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان  کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت دهه فجر و تشریح برنامه های ۳۶ ساله این نهاد با خبرنگاران برگزار شد.

سیدغلامرضا متقی در نشست خبری که با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، ضمن تبریک دهه پرفروغ فجر گفت: امید است که سال به سال و روز به روز انقلاب ما قوی تر، پویاتر، سرزنده تر و اثربارتر به راه خود که خدمت به مردم و استقلال است ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در این ۳۶ سال که از عمر انقلاب می گذرد مهمترین پشتوانه این انقلاب بعد از خدا، مردم هستند و ملت ما سال به سال فشرده تر و گسترده تر از نظام انقلابی خود حمایت می کنند.

متقی به بیان گزارش عملکرد ۳۶ ساله کمیته امداد استان پرداخت و گفت: کمیته امداد یک نهاد انقلابی و مردمی و نشأت گرفته از قرآن و سیره ائمه است که ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب با هدف کمک به نیازمندان و مردم مستمند تأسیس شده و تاکنون منشأ خیرات و برکات زیادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که مزین به نام مبارک امام است و زیر نظر رهبری به مردم نیازمند خدمت رسانی می نماید، افزود: از بدو تأسیس تاکنون ۲۲ هزار و ۶۰۰ مورد طرح توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی برای جامعه هدف صورت گرفته که در این راستا تعداد ۵۰۰۰ خانوار از مددجویان به خودکفایی رسیده اند.

متقی به پرداخت ۷۵ هزار فقره وام کارگشایی از ده تا بیست میلیون ریالی به مددجویان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در راستای حل مشکلات مددجویان به افراد تحت حمایت و غیرتحت حمایت در این مدت پرداخت شده است.

وی افزود: در این مدت ۴۴ هزار مورد خدمات به مددجویان ارائه شده که از این تعداد بالغ بر سه هزار مورد احداث مسکن و مابقی تعمیرات کلی و جزئی، انشعابات آب، برق و گاز، احداث سرویس های بهداشتی و سایر خدمات عمرانی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یکی دیگر از مهمترین خدمات ارائه شده این نهاد را اهداء جهیزیه به زوج های جوان عنوان و بیان کرد: در این زمینه نیز کمیته امداد استان از بدو تأسیس تاکنون بالغ بر۴۱ هزار فقره جهیزیه به زوج های جوان در آستانه ازدواج پرداخت نموده و این نهاد اولین دستگاهی است که در رابطه با فراهم نمودن زمینه ازدواج آسان جوانان گام برداشته است.

متقی از دیگر خدمات این نهاد در این ۳۶ ساله را پرداخت مستمری ماهیانه به مددجویان (متوسط هر ماه بیست میلیارد ریال) ، کمک به سوء تغذیه کودکان، معافیت فرزندان مددجویان از خدمت سربازی ، کمک های موردی ویژه و همچنین ارائه خدمات فرهنگی به بیش از ۱۲هزار دانش آموز و دانشجو عنوان کرد.

وی به بحث مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد توسعه مشارکت های مردمی می باشد که در این راستا توسعه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد مد نظر است.

متقی افزود: هم اکنون تعداد ۱۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان دایر شده که امید است این مراکز به ۵۰ مورد برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد کمیته امدا در یک سال گذشته را تشریح نمود و گفت: کمیته امداد در این یکسال به رتبه اول کشور در زمینه اشتغال ،رتبه دوم روابط عمومی الکترونیک ورتبه برتر گزینش اشاره دست یافته که این مرهون تلاش همگانی همه امدادگران است.

وی به رتبه های برتر استانی کمیته امداد در نماز، طرح تکریم ارباب رجوع ، مبارزه با بیسوادی وروابط عمومی برگزیده اشاره کرد و گفت: در این راستا این نهاد در زمینه درآمد زکات ، صدقات و همچنی در طرح اکرام ایتام به عملکرد قابل قبولی دست یافته است.

متقی در پایان برنامه های کمیته امداد در دهه پرفروغ فجر را بیان کرد و گفت: افتتاح ۵۱ خانه بهداشت در مراکز روستایی، افتتاح ۳۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی و اهداء جهیزیه را از مهمترین برنامه های این نهاد برشمرد.

وی از اصحاب رسانه خواست با انعکاس درست اخبار و عملکرد کمیته امداد این نهاد را در ارائه خدمت به افراد نیازمند و جلب اعتماد عمومی یاری نمایند متقی در پایان  مهمترین عامل عقب ماندگی و عدم توسعه استان را پرداختن به مسائل قوم گرایی، طایفه گرایی و باندبازی عنوان کرد وگفت تا زمانی که این نگرشها عوض نشود توسعه وپیشرفت اتفاق نخواهد افتاد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی