تاریخ انتشار : یکشنبه 1 فوریه 2015 - 18:35
کد خبر : 2894

مطالعات سند توسعه استان به طورجدی پیگیری می شود

مطالعات سند توسعه استان به طورجدی پیگیری می شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: برنامه آمایش استان را از بدو شروع به کار دولت تدبیر وامید که یک خواسته ونیاز بود در استان آغاز کردیم

نIMG_2843سیم دنا: معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی در رابطه با سند توسعه استان گفت: برنامه آمایش استان را از بدو شروع به کار  دولت تدبیر وامید که یک خواسته ونیاز بود در استان آغاز کردیم که بعد از رکود بسیار طولانی چند ساله  در ۱۵ مردادماه  سال جاری قرارداد دور جدید آمایش استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ،دکتر حسن نوروزی گفت: اجرای طرح آمایش سرزمین را به مناقصه گذاشتیم که در این مناقصه شرکتی برای آمایش سرزمین کهگیلویه و بویراحمد مشخص شده و تاکنون مطالعات در دو سطح در حال انجام است.

وی افزود: در یک بخش وضعیت اول این مطالعات موضوعات محیط‌زیستی، اقتصاد کلان، تحلیل سیاسی و اجتماعی استان توصیف شهرها و روستاها، ملاحظات امنیتی و دفاعی و تحلیل عناصر میزان سکونت‌گاهی جمع‌بندی شده است.

نوروزی گفت: امیدواریم طی یک ماه آینده در شورای آمایش استان گزارش را به سمع و نظر اعضا برسانیم.وی تصریح کرد: مطالعات بخش دوم از یک ماه دیگر براساس مدل سناریویی خواهد بود که افق بلند مدت استان را مورد توجه خواهد داد. وی افزود :دراین طرح هم مشاور دقت خوبی دارد وهم ما نظارت داریم تا انشالله خروجی خوبی  داشته باشد.

رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در لایحه بودجه ۹۴

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه ۹۴ خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع اعتبارات سال گذشته استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ کل اعتبارات استان منهای اعتبارات ملی ۳۱۶ میلیارد تومان بود که در پایان سال مالی تنها ۹۸ میلیارد تومان از آن محقق شد.

وی گفت: در سال‌جاری اعتبارات مصوب استان ۳۸۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۲۰۸ میلیارد تومان آن محقق شده یعنی ۶۵ درصد به استان تخصیص یافته است و این آمار نسبت به سال قبل به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

 

نوروزی در پایان عنوان داشت: اعتبارات ملی استانی در لایحه سال آینده ۷۸ میلیارد تومان و اعتبارات ملی ۱۷۸ میلیارد تومان است که جمع آن ۲۵۶ میلیارد تومان خواهد بود و این رشد ۸۵ درصدی اعتبارات عمرانی ملی استان در سال ۹۴ نسبت به اعتبارات عمرانی سال ۹۳ را نشان می‌دهد در شرایطی که اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه ۹۴ نسبت به مصوب ۹۳ فقط ۱۷ درصد در سطح کلان رشد داشته است که این نتیجه همدلی ورایزنی مدیریت ارشد استان ومجمع نمایندگان استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی