تاریخ انتشار : شنبه 31 ژانویه 2015 - 19:48
کد خبر : 2880

انشعاب غیرمجاز آب خلاف شرع و قانون است/برخورد قانونی با انشعابات غیر مجاز

انشعاب غیرمجاز آب خلاف شرع و قانون است/برخورد قانونی با انشعابات غیر مجاز

مدیر آبفای شهری یاسوج گفت: با مشترکانی که به صورت غیرمجاز از آب شرب استفاده می‌کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

12مدیر آبفای شهری یاسوج گفت: با مشترکانی که به صورت غیرمجاز از آب شرب استفاده می‌کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش نسیم دنا مصطفی مصطفی پور با بیان اینکه انشعاب غیرمجاز آب تبعاتی در پی دارد ،گفت: با توجه به مشکلاتی که این گونه انشعابات برای شرکت و سایر مشترکان ایجاد می کند تلاش می‌کنیم با مشترکانی که به صورت غیرمجاز از آب شرب استفاده می‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: افرادی که بدون اطلاع و هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب و به صورت مخفیانه اقدام به نصب انشعاب آب کرده‌اند، برداشت و مصرف آب آنان غیرمجاز و از نظر شرعی اشکال دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به استفتاء مراجع تقلید مصرف آب مشترکینی که در قبال آب مصرفی نسبت به پرداخت آب بها مصرفی اجتناب می‌کنند حرام است.

مصطفی‌پور اظهارداشت: تشکیل پلیس آب، جمع‌اوری انشعابات غیر مجاز و نگهداری از تاسیسات آبرسانی از جمله مهمترین برنامه‌های در دستور کار آبفای شهری یاشوج است.

وی با اشاره به اینکه انشعاب غیرمجاز آب خلاف شرع و قانون است، بیان داشت: انتظار می‌رود این مشترکان به طور داوطلبانه این انشعاب‌ها را جمع‌آوری کنند تا شاهد کاهش مشکلات موجود در این زمینه باشیم.

مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: ماموران آبفای شهری یاسوج بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفان دارای انشعاب غیر مجاز برخورد و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

مدیر آبفای شهری یاسوج افزود: آب شهر یاسوج از طریق ۲۱ حلقه چاه عمیق و ۳ دهنه چشمه تامین می‌شود که با توجه به سرانه بالای مصرف تولید بیش از سطح استاندارد است

مدیر آبفای شهری یاسوج خاطرنشان کرد: مشترکانی که از آب غیرمجاز استفاده می‌کنند می‌توانند جهت مجاز ساختن انشعابات غیر مجاز خود به دفتر مشترکین آب و فاضلاب شهری یاسوج مراجعه کنند.

وی آب را نخستین نیاز زندگی بشر دانست وگفت: متاسفانه الگوی مصرف آب در بین مردم ما مناسب نبوده که ضرورت صرفه جویی دراستفاده صحیح از آب باید مد نظر قرار بگیرد.

مصطفی پور اظهار داشت: مردم شریف ما نباید نسبت به موضوع آب بی تفاوت باشند بلکه باید بکوشند که همواره در مصرف آب به صورت اساسی صرفه جویی کنند چرا که فرهنگ ما در زمینه مصرف آب یک فرهنگ غلط است و باید نگرش ما تغییر پیدا کند.

مدیر آبفای شهری یاسوج یکی از چالش های جهان امروز را بحران کم آبی دانست وگفت: برای حل این مشکل کشورهای مختلف باید منابع آبی خود را به بهترین نحو مدیریت کنند. وی در پایان گفت: رشد جمعیت ،بحران کم آبی را تشدید می کندو بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از ۲/۱ میلیارد نفر معادل ۲۰ درصد جمعیت کره زمین از دستیابی به آب کافی سالم محروم هستند و این رقم تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۳ میلیارد نفر خواهد رسید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی