تاریخ انتشار : شنبه 24 ژانویه 2015 - 21:04
کد خبر : 2803

بنیاد نخبگان کهگیلویه وبویراحمد از نفس افتاده

بنیاد نخبگان کهگیلویه وبویراحمد از نفس افتاده

امیدوارم که مسئولان بیش از هرزمان دیگری به اهمیت توجه به مسائل نخبگان بیندیشند و بنیاد نخبگان در دولت تدبیر امید از نفس نیفتد و با داشتن برنامه ای مدون نفس تازه ای بگیرد که نشاط وشادابی وسر زندگی را برای نخبگان این سامان به ارمغان بیاورد.

11

سید ولی موسوی ،مدیر مسئول نسیم دنا //بنیاد ملی نخبگان با تأکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری در مهر ماه ۱۳۸۳ تشکیل شد.

هدف از تأسیس این بنیاد عبارت است از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای شناسایی، ‌هدایت،‌ حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و بکارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم‌انداز کشور در افق ۱۴۰۴.

پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان ، شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان به منظور ارتقاء تولید علم در کشور، کشف، جذب و پرورش استعدادها و حمایت از شخصیت‌های جامع‌الشرایط علمی، حمایت از نخبگان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی، ایجاد هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با نخبگان و نظارت بر فعالیت‌های مربوط به آنان در جهت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب، کمک به فراهم نمودن تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌های جدید به کشور در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن کشور،کمک به فراهم نمودن تسهیلات و امکانات لازم برای حضور نخبگان در همایش‌های علمی در داخل و خارج کشو و تشکیل شبکه جهانی ویژه نخبگان ایرانی در داخل و خارج کشوراز سیاستگذاریهای مهم این بنیاد در اساسنامه آن بوده است.

 واما تشکیل بنیاد نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۰ شکل گرفت، که متاسفانه با گذشت چند سال از تشکیل این بنیاد در استان به علت ضعف مدیریتی تا کنون عملکرد قابل قبولی نداشته است بطوری که مدیر این بنیاد همیشه در جمع خبرنگاران از تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان استان سخن می گوید که در جدید ترین نشست وی نیز وعده سال ۹۴ را جهت راه اندازی این بانک داده است که اطلاعات آن هنوز تکمیل نشده است.

علی مرادی در یکم اسفند سال ۱۳۹۰ در نشست مشترک با نیکزاد استاندار وقت می گوید: در بعضی از استانها اتاق فکر برای نخبگان تشکیل شد که جزو کارهای خوب برای شناساندن بنیاد نخبگان به مسئولان استانی بوده است.اما چرا در استان کهگیلویه وبویراحمد خبری از تشکیل آن نیست.

مرادی در ادامه می گوید :از جمله کارهای اساسی که باید توسط بنیاد نخبگان انجام شود ، برقراری ارتباط بین نخبگان استان با مدیران ،مسئولان ، بخش صنعت و تحقیقات است که امروز آیا این تعامل وارتباط در کهگیلویه وبویراحمد برقرار شده است.

نخبگان به عنوان سرمایه های انسانی هر کشوری که نقش مهمی در تعالی وتوسعه همه جانبه دارند باید امروز بیش از هرزمان دیگری مورد توجه قرار بگیرند نداشتن یک بانک اطلاعاتی از نخبگان استان در زمینه ها ورشته های گوناگون یک ضعف اساسی در مدیریت این بنیاد در استان است که به نظر می رسد از نفس افتاده است، وگرنه امروز این بنیاد باید با نشاط تر از دیروز در حال تکمیل بانک اطلاعاتی باشد وبه مردم گزارش دهد چه تعداد نخبه داریم چه امکاناتی برای آنها مهیا کرده ایم ،چه تسهیلاتی به آنها داده ایم ،برای جذب آنها چکار کرده ایم ،شرایط نخبگی را تبیین کنیم تا جوانان خوش ذوق وبااستعداد این دیار پرگهر در این وادی حرکت کنند، نه اینکه بگوید تا سال ۹۴ بانک اطلاعاتی نخبگان کهگیلویه وبویراحمد تکمیل می شود.

 مدیر بنیاد نخبگان استان کهگیلویه وبویراحمد تا کنون چه برنامه ای برای پیشبرد اهداف این بنیاد در استان داشته است که از برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت وبلند مدت سخن گفته است.اگر هم برنامه ای داشته است چرا اطلاع رسانی نکرده است .تشکیل جلسات ودیدار های رسمی چه سودی به حال نخبگان ما دارد. نخبگان ما امروز باید در عمل ونه در شعار حمایت شوند . تا چه اندازه از نظر نخبگان در برنامه های توسعه ای استان استفاده شده است به نظر می رسد داشتن برنامه منسجم وهدفمند برای شناسایی وهدایت نخبگان بیش از هر مسئله ای دیگر باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد .امروز نخبگان ما به آن درجه از معرفت واز شعور رسیده اند که نیازی به حرفهای تکرای وبی محتوا ی مطرح شده در جلسات ندارند ونیازمند حمایت عملی مسئولان هستند. به عنوان یک رسانه ای این نکته برایم تاسف آور بود که بنیاد ملی نخبگان استان کهگیلویه وبویراحمد که یک درصد وسعت وجمعیت کشور را دارد هنوز بانک اطلاعاتی از نخبگا نش ندارد .

در دنیای متلاطم امروز دیگر وقت آن فرا رسیده است که قدر سرمایه های ارزشمند نیروی انسانی خود را بدانیم وبرای حل مشکلات وفتح قله های علمی از نظرات آنها بخوبی بهره جوییم.

امیدوارم که مسئولان بیش از هرزمان دیگری به اهمیت توجه به مسائل نخبگان بیندیشند وبا بهره گیری از نظرات نخبگان زمینه پسشرفت وآبادانی کشور عزیزمان ایران را فراهم آورند و بنیاد نخبگان در دولت تدبیر امید از نفس نیفتد و با داشتن برنامه ای مدون نفس تازه ای بگیرد که نشاط وشادابی وسر زندگی را برای نخبگان این سامان به ارمغان بیاورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی