تاریخ انتشار : یکشنبه 4 ژانویه 2015 - 12:01
کد خبر : 2759

ضرورت عایق بندی کنتور ولوله های آب برای جلوگیری از ترکیدگی در فصل سرما

ضرورت عایق بندی کنتور ولوله های آب برای جلوگیری از ترکیدگی در فصل سرما

مصطفی مصطفی پورگفت: شهروندان در زمان بروز یخبندان مواردی از قبیل ریختن آب جوش بر روی کنتور روشن کردن آتش در حوضچه کنتور، باز گذاشتن شیرآب جهت رفع یخ زدگی کنتور و لوله های آب جدا خودداری کنند.

12مدیر آب فاضلاب شهری یاسوج با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما ویخبندان از مردم خواست به عایق بندی کنتورولوله های آب واحدهای مسکونی خود اقدام کنند تا شاهد شکستگی وترکیدگی لوله های آب وهدر روی آن نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ،مصطفی مصطفی پور اظهار داشت: ادامه کاهش دما منجر به مشکلاتی برای شهروندان خواهد شد و عایق کردن دور کنتور و لوله های آب در فضای باز با پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی مهمترین اقدام برای برون رفت از این مشکل است.

مدیر آبفای شهری یاسوج خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان بروز یخبندان مواردی از قبیل ریختن آب جوش بر روی کنتور روشن کردن آتش در حوضچه کنتور، باز گذاشتن شیرآب جهت رفع یخ زدگی کنتور و لوله های آب جدا خودداری کنند.

وی افزود: به جای این موارد که صدمات جبران ناپذیری به سیستم لوله کشی و واحدهای مسکونی می زند بهترین شیوه عایق بندی لوله هاست.

مصطفی پور با اشاره به قوانین و مقررات موجود تصریح کرد: در صورت بروز هر‌گونه مشکل ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی یاد شده از جمله عایق بندی و حفاظت لوله ها، اتصالات و کنتور در برابر هوای آزاد، نامناسب بودن محل کنتور و لوله‌کشی ساختمان، هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت آب و فاضلاب نخواهد بود.

ضرورت استفاده از تانکرهای ذخیره در پشت بام خانه ها

مدیر آبفای شهری یاسوج در ادمه افزود :بدون تردید آب در زندگی بشر اهمیت بنیادی دارد. از اینرو آب را مایه حیات نامیده اند.

مصطفی پور خاطرنشان کرد:استفاده از تانکرهای ذخیره در پشت بام خانه ها از ضروریات کاهش تاثیرات قطعی آب در مواقع وقوع حوادثی ازجمله شکستگی ها ،سوختن پمپ ،قطعی برق و….می باشدکه برای هر خانوار یک مخزن ۱۰۰۰لیتری توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد :اگر فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب در سطح جامعه خصوصا توسط همشهریان مورد توجه قرار بگیرد ما با مشکلات کم آبی و یا قطع مکرر آب مواجه نخواهیم شد.

مصطفی پور تصریح کرد: تا زمانی که همکاری متقابل توسط مردم با شرکتهای آب و فاضلاب نباشد امکان ارائه خدمات مطلوب وجود نخواهد داشت .وی زنان خانواده را بیشترین کسانی مورد خطاب قرارداد که بطور روزانه با این مایه حیاتی سرو کار دارند و مخاطبان اصلی ما در مصارف آب شرب هستند .

موضوع کم آبی باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود تا تغییر نگاه نسبت به مصرف آب در مردم ایجاد شود

مدیر آبفای شهری یاسوج از همکاری ومشارکت مردم در رعایت الگوی مصرف وپشت سر نهادن تنش آبی در فصل تابستان تشکر وقدردانی کرد .

مصطفی پور با بیان اینکه بحران آینده جهان بحران آب خواهد بود گفت :موضوع کم آبی در کشور باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود تا یک تغییر نگاه نسبت به مصرف آب برای مردم ایجاد شود تا فرهنگ صحیح مصرف آب درجامعه نهادینه شود.وی شهر یاسوج را شهری مهاجر پذیرذکر کرد واظهار داشت : آهنگ رشد توسعه و ساخت و سازهای شهری و افزایش جمعیت در مناطق مختلف این شهر باعث مشکلات خدمات رسانی در حوزه آب و فاضلاب شده ومشکلاتی ایجاد کرده که در تلاش هستیم با تدبیر ودور اندیشی در قالب برنامه ریزی مدون واصولی برای آینده چاره اندیشی کنیم .مصطفی پورافزود: تامین آب شهر یاسوج از طریق ۲۱ حلقه چاه عمیق و سه دهنه چشمه تامین می شود که با توجه به سرانه بالای مصرف تولید بیش از سطح استاندارد است که امروز نیازمند همکاری ومشارکت مردم بیش از هرزمان دیگر هستیم.

برخورد قانونی با انشعابات غیر مجاز

مدیر آبفای شهری یاسوج در بخش دیگری از سخنانش، تشکیل پلیس آب در شهر یاسوج و جمع آوری انشعابات غیر مجاز و نگهداری از تاسیسات آبرسانی را از مهمترین برنامه های کاری برشمرد وگفت : انشعاب غیر مجاز هم خلاف شرع وهم خلاف قانون است وانتظار داریم مردم شریف این دیارکه دارای انشعاب غیر مجاز می باشند قبل از برخورد قانونی به شکل کاملا داوطلبانه این انشعابات را جمع آوری نمایند .وی گفت : ماموران آبفای شهری یاسوج با متخلفین دارای انشعابات غیر مجاز برخورد قانونی خواهند کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی