تاریخ انتشار : یکشنبه 4 ژانویه 2015 - 11:18
کد خبر : 2757

سند مالکیت تک برگ کلید ورود به توسعه اقتصادی ،اجتماعی ونظم حقوقی است

سند مالکیت تک برگ کلید ورود به توسعه اقتصادی ،اجتماعی ونظم حقوقی است

سعید محوری سه شاخصه اصلی واحدهای ثبتی استان را تثبیت حق ،قانون محوری وخدمات صادقانه اعلام کرد واظهار داشت:براساس اهداف وبرنامه های پیش بینی شده در سال ۹۳در بخشهای مختلف ثبتی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم وبا گذشت نه ماه از سال بیش از تعهدات پیش بینی شده عمل کرده ایم.

م6دیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز سند رسمی و سردفتر در گفتگو با خبرنگاران بخشی از اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۳ توسط دفاتر اسناد رسمی در استان راتشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ،سعید محوری با تبریک ششم دیماه روز سند رسمی و سردفتر به همه سردفتران و دفتریاران گفت: سردفتر همانهائی هستند که قرآن از آنها بعنوان کاتبین بالعدل یاد کرده است.

فعالیت۵۸ دفتر اسناد رسمی درکهگیلویه وبویراحمد

محوری در خصوص سوابق دفاتر اسناد رسمی گفت :دفاتر اسناد رسمی با بیش از هشتاد سال سابقه اولین بخش خصوصی است که با وظایف و صلاحیتهای مهم حاکمیتی ایفاء نقش می نماید دفاتر اسناد رسمی در طول سابقه فعالیت درخشان خود در انجام تکالیف قانونی خود همواره مورد اعتماد حاکمیت و مردم بوده اند زیرا وظایف محوله را در نهایت صداقت ،امانتداری و قانون مداری انجام داده اند .

محوری در خصوص تعداد دفاتر اسناد رسمی در استان اظهار داشت: در سطح استان تعداد ۵۸ دفتر اسناد رسمی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد یک دفتر در شهر سی سخت و ۱۷ دفتر در شهر دوگنبدان و ۱۶ دفتر در شهر دهدشت و ۲۴ دفتر در شهر یاسوج در حال انجام وظیفه هستند.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان آذر ماه تعداد ۱۰۹۶۵۷ سند در دفاتر یاد شده تحریر گردیده است که از این تعداد سند ۳۴۹۶ سند مربوط به دفتر اسناد رسمی سی سخت و ۳۱۰۱۱ سند در دفاتر دوگنبدان و ۲۶۷۰۸ سند در دفاتر دهدشت و ۴۸۴۴۲ سند دردفاتر اسنادرسمی یاسوج تنظیم گردیده است که جمع درآمد حاصله از تنظیم اسناد مذکور مبلغ ۱۷۳۰۳۰۸۶۰۵۰ ریال بوده است که مبالغ متعلق به حق الثبت به حساب درآمد عمومی و حق التحریر به حساب کانون سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی اعم از سردفتر و دفتریار و کارمندان واریز می گردد .

فعالیت ۳۷ دفتر ازدواج و طلاق در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان در خصوص تعداد دفاتر ازدواج و طلاق در استان گفت :تعداد۲۶ دفتر ازدواج و ۱۱ دفتر طلاق در استان فعال هستند که از این تعداد یک دفتر ازدواج در شهرستان دنا و پنج دفتر ازدواج و چهار دفتر طلاق در شهرستان دوگندان و ۹ دفتر ازدواج و چهار دفتر طلاق در شهرستان دهدشت و ۱۱ دفتر ازدواج و سه دفتر طلاق در شهرستان یاسوج فعالیت می کنند که در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۳ تعداد ۵۲۱۱ واقعه ازدواج و ۹۴۱ واقعه طلاق در سطح استان به ثبت رسیده است که از تعداد وقایع ازدواج به ثبت رسیده ۲۱۵۶ واقعه مربوط به دفاتر شهرستان یاسوج و ۱۵۳۶ واقعه مربوط به دفاتر ازدواج دهدشت و ۱۴۵۵ واقعه در دفاتر ازدواج دوگنبدان و ۶۴ واقعه در دفتر ازدواج دنا به ثبت رسیده است همچنین تعداد ۳۸۶ واقعه طلاق در دفاتر طلاق یاسوج و ۲۶۰ واقعه طلاق در دفاتر طلاق دهدشت و ۲۹۵ واقعه طلاق در دفاتر طلاق دهدشت به ثبت رسیده اند .

کاهش ۱۶درصدی واقعه ازداواج در ۹ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه

محوری  به تعداد وقایع ازدواج و طلاق در ۹ ماهه سال ۱۳۹۳ و مقایسه آن با مدت مشابه در سال ۱۳۹۲ گفت :میزان وقایع ازدواج در سال ۱۳۹۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۲ از کاهش ۱۶ درصدی بر خوردار بوده است در صورتی که این آمار در خصوص طلاق از افزایش ۰۸در صدی برخوردار بوده است .

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش میانگین درصد پیشرفت برنامه عملیاتی ثبت اسناد واملاک استان در سال ۹۳را۸۲درصد ذکر کرد وگفت: همه این اقدامات با تلاش کارکنان ثبت واسناد در استان انجام گرفته که از همه توان و ظرفیت خویش برای حل مشکلات مردم استفاده می کنند.

سعید محوری گفت : ثبت اسناد یکی از قدیمی ترین دوایر دولتی است که بیش از صدسال از زمان آغاز فعالیت آن سپری شده و طی این مدت خدمات زیادی رابه مردم ارائه و موجب آرامش روانی جامعه شده است

وی با اشاره به اهمیت سند مالکیت گفت: سند به عنوان یک پایگاه آرام بخش نقش مهمی در روابط اقتصادی ،اجتماعی ،حقوقی ،فرهنگی و سیاسی بین افراد حقیقی و حقوقی ایفا می نماید و از این حیث دارای ارزش فراوانی است .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد افزود: از بین مدارک و دلایل قابل استناد در مراجع ذیصلاح بر اساس ماده ۱۲۵۸ قانون مدنی اسناد کتبی از سایر اسناد معتبرتر و برای اثبات حق و جلوگیری از تعدی وتجاوز به حقوق دیگران به صورتی گسترده تر مورد توجه قرار می گیرد.

رشد ۴۱درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی ملی 

سعید محوری سه شاخصه اصلی واحدهای ثبتی استان را تثبیت حق ،قانون محوری وخدمات صادقانه اعلام کرد واظهار داشت:براساس اهداف وبرنامه های پیش بینی شده در سال ۹۳در بخشهای مختلف ثبتی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم وبا گذشت نه ماه از سال بیش از تعهدات پیش بینی شده عمل کرده ایم.

وی گفت در سال ۹۳ تاکنون ۶۱۰هکتار از نقشه های وضع موجود مناطق شهری بروز رسانی شده که نسبت به هدف برنامه رشد ۷۵درصدی داشته است.

محوری افزود:در سال جاری ۹۵۲۲۳قطعه زمین در لایه عرصه در مناطق شهری ،زراعی وروستایی تثبیت شده که نسبت به برنامه که ۷۰۰۰قطعه است رشد ۱۳۶درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت :در نه ماهه سال ۹۳ صدور اسناد مالکیت اراضی ملی وموات ۲۰۳۰هکتار بوده که نسبت به تعهدات برنامه رشد ۴۱درصدی داشته ایم.

وی پیگیری وصدور ۱۲۰سندمالکیت کاداستری شهرهای جدید ومسکن مهر ، صدور ۱۷۵سند مالکیت دولتی ،صدور۱۶سند ومالکیت موقوفات بلا معارض که صحت وقف آنها محرز شده،تثبیت ۶۳۲۲هکتارقطعه در لایه منابع طبیعی وپلاک گذاری ۳۸۰۶۴۴هکتار قطعه در لایه منابع طبیعی را بخش دیگری از اقدامات ثبت اسناد واملاک استان ذکر کرد که نسبت به برنامه پیش بینی شده رشد چشمگیری را نشان می دهد.

محوری از اضافه نمودن ۱۰۱۱هکتار از محدوده بافت مسکونی روستاها به کاداستر تا آذرماه امسال خبر داد وگفت در این زمینه نسبت به تعهدات در برنامه رشد ۵۸ درصدی داشته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد از رشد ۱۷درصدی اسکن وانتقال نقشه های ثبتی قدیمی به بانک جامع خبر داد وگفت : ۴۰۷۳۱۷هکتار جانمایی نقشه دریافتی از سازمان جنگلها داشته ایم که رشد ۱۴۵درصدی نسبت به برنامه بوده است .

محوری از رشد ۵۳درصدی داده آمایی اطلاعات نقشه ثبتی قدیمی واسکن آنها خبر داد وگفت:در زمینه دریافت نقشه های اراضی وحریم بستر رودخانه ها رشد ۱۰۰درصدی نیز داشته ایم.

محوری میانگین درصد پیشرفت برنامه عملیاتی ثبت اسناد واملاک استان در سال ۹۳را۸۲درصد ذکر کرد وگفت: همه این اقدامات با تلاش کارکنان ثبت واسناد در استان انجام گرفته که از همه توان و ظرفیت خویش برای حل مشکلات مردم استفاده می کنند .

ثبت اسناد واملاک دروازه ورود به اقتصاد جهانی است

وی ثبت اسناد واملاک را دروازه ورود به اقتصاد جهانی دانست و در پاسخ به سوالی به مزایای سند مالکیت کاداستری گفت: استفاده از نرم افزار یک پارچه ،نصب هولوگرام امنیت ،کاهش زمان صدور سند مالکیت ،چاپ رایانه ای ،چاپ نقشه کاداستر موقعیت ملک وارتقاء وافزایش ضریب امنیت اسناد از مزایای این نوع سند است.

محوری افزود: درحال حاضرفرآیند تعیین نام در ثبت شرکتها به صورت روزانه وآنی صورت می گیرد ولذا متقاضیان به محض به محض ارائه درخواست نسبت به تعیین نام شرکت مورد نظر اقدام لازم صورت می گیرد.

ناکافی بودن اعتبارات ثبت اسناد در جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم

مدیرکل ثبت واسناد استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان از ناکافی بودن اعتبارات ثبت اسناد در جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم خبر داد وگفت : در این زمینه مکاتبات متعددی با مسئولین استانی داشته ایم که تاکنون نتیجه نداشته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این اداره کل جوابگوی حجم بالای خدمات ثبت به مردم نیست گفت از استاندار محترم استان انتظار داریم که برای خدمت رسانی بهتر به مردم درزمینه اعتبارات مارا یاری کنند.

تکریم و رضایت ارباب رجوع سرلوحه کار کارکنان ثبت واسناد

مدیر کل ثبت اسناد وا ملاک با بیان اینکه سازمان ثبت اسنادو املاک استان اولویت را به بحث مکانیزه و سیستمی کردن برنامه ها معطوف ساخته و باید کلیه امورات و خدمات ثبتی بصورت مکانیزه انجام و چنانچه مشکلی در حوزه کاری وجود داشته باشد باید با تلاش تمامی همکاران مرتفع گردد اظهار داشت خدمات در جهت خدمت به ارباب ر وجوع و تسهیل در امورات آنان باشد و تلاش همکاران باید به نحوی صورت بگیرد که حقوق مردم و دولت تضییع نشود و تکریم ارباب رجوع سرلوحه کار همکاران قرار گیردسعید محوری افزود: تکریم و رضایت ارباب رجوع در سرلوحه کار کارکنان ثبت واسناد استان قرار دارد.

ایشان با بیان این که در چند سال اخیر با توجه به سیاست های مقام عالی سازمان ثبت اسناد در راستای برنامه پنج ساله به سوی استفاده از فن آوری نوین ، ارتقاء سرعت و دقت در ارائه خدمات ، کاهش مراجعه مردم ، ارتقاء سلامت اداری و نظارت و کنترل قدم برداشته ادامه داد: نمونه بارز آن صدور سند کاداستر با قید مختصات هندسی است و در آینده نزدیک اسناد مالکیت به صورت کارت الکترونیکی ارائه خواهد شد. وی در پایان اهمیت سند مالکیت را یاداور شد وگفت:سند مالکیت تک برگ کلید ورود به توسعه اقتصادی ،اجتماعی ونظم حقوقی است

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی