تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 دسامبر 2014 - 18:47
کد خبر : 2728

فرصتهای سرمایه گذاری استان با معیارهای توجیه اقتصادی و ویژگی های بومی ارایه شوند

فرصتهای سرمایه گذاری استان با معیارهای توجیه اقتصادی و ویژگی های بومی ارایه شوند

سید موسی خادمی، جمع برخی از عوامل و رفع برخی موانع را در راستای صورت گرفتن یک سرمایه گذاری، لازم دانست و گفت: ستاد سرمایه گذاری استان متولی فراهم نمودن شرایط سرمایه گذاری و رفع نمودن برخی دیگر از موانع سرمایه گذار است.

ا7673ستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:فرصتهای سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری با توجه به معیارهای بومی و پتانسیلهای استان، پیش بینی و ارایه شود.

به گزارش نسیم دنا ،سید موسی خادمی با بیان این مطلب در نشست سرمایه گذاری استان، تأکید کرد: فرصتهای سرمایه گذاری استان که توسط دستگاه های اجرایی استان پیشنهاد و توسط شرکتهای مشاوره ای سرمایه گذاری کارشناسی شده اند، در نشست تخصصی به صورت جزئی و با در نظر گرفتن ویژگی های بومی و منطقی ارزیابی شوند.

وی، اظهار داشت: در تشخیص و ارزیابی فرصتهای سرمایه گذاری می بایست سه عنصر بازار، فنی و مالی و تکنولوژی مورد نیاز به همراه توجیه اقتصادی فرصتها رعایت شوند و طرح توجیهی فرصتهای نهایی شده منطقی و کامل برای ارایه به سرمایه گذاران تهیه شود.

خادمی، جمع برخی از عوامل و رفع برخی موانع را در راستای صورت گرفتن یک سرمایه گذاری، لازم دانست و گفت: ستاد سرمایه گذاری استان متولی فراهم نمودن شرایط سرمایه گذاری و رفع نمودن برخی دیگر از موانع سرمایه گذار است.

وی، افزود: در صورتی که سرمایه گذاری در هر یک از بخش های اقتصادی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و … قصد سرمایه گذاری داشته باشد و در مسیر خود با برخی از مشکلات و موانع روبرو شود ستاد سرمایه گذاری او را در مسیر خود یاری می دهد.

استاندار، به موانعی که برخی از دستگاه های اجرایی موجب آن می شود اشاره کرد و گفت: در ستاد سرمایه گذاری این قبیل موارد که در آن متقاضی سرمایه گذاری از دستگاه به دلیل موانع ایجاد شده شکایت می کند بررسی می شود و در صورتی که حق با متقاضی باشد در راستای رفع مشکل او اقدام می شود.

خادمی، افزود: در صورتی که دستگاه اجرایی در راستای اجرای سرمایه گذاری تخلف کرده باشد موضوع تخلف به دستگاه های بازرسی ارایه می شود و در صورتی که حق با دستگاه اجرایی باشد متقاضی توجیه می شود.

تسهیل سرمایه گذاری وظیفه ستاد توسعه سرمایه گذاری است

استاندار، با بیان اینکه یکی از وظایف ستاد سرمایه گذاری تسهیل در امر سرمایه گذاری در استان است، افزود: یکی دیگر از مسئولیت این ستاد معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

رئیس ستاد سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: در راستای تحقق این مسئولیت، طرحهای سرمایه گذاری قابل اجرا در استان با همکاری شرکت های مشاوره سرمایه گذاری پیشنهاد و طرحهای توجیهی آن در فرمتی خاص جهت ارایه به سرمایه گذاران تهیه می شود.

استاندار با بیان اینکه در نشست امروز، بیش از ۱۰۰ طرح مطالعه شده توسط شرکت های مشاوره ای طرف قرارداد با این ستاد، ارایه شد، گفت: مقرر گردید طی برگزاری کمیته ای، این طرحها و فرصتهای سرمایه گذاری استان به صورت تخصصی بررسی و جهت قرار گرفتن در سایت بین المللی سازمان سرمایه گذاری کشور آماده شود.

گفتنی است در این نشست شکایت متقاضیان دو طرح سرمایه گذاری آب معدنی سپیدار و مجری طرح مجتمع گردشگری و خدماتی از اداره کل منابع طبیعی استان مورد بررسی قرار گرفت و همچنین شرکتهای مشاوره «شهدیک» و «آلمافراز» بررسی های خود در خصوص انجام پیش امکان سنجی بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری استان را ارایه دادند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی