تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 دسامبر 2014 - 18:37
کد خبر : 2726

برگزاری دوره آموزش صنایع دستی در۱۳۰روستای کهگیلویه وبویراحمد

برگزاری دوره آموزش صنایع دستی در۱۳۰روستای کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی در۱۳۰روستای این استان خبرداد.

IMG_2444مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی در۱۳۰روستای این استان خبرداد.

به گزارش نسیم دنا  محمود باقری  در بازدید از کلاسهای صنایع دستی بخش کبگیان گفت: بیش از دو میلیارد ریال اعتبار به برگزاری این دوره ها اختصاص یافته است.

وی افزود: هم اکنون در ۳۵ روستا که در گذشته آموزش مقدماتی داده شده، کلاس به بافی و در ۸۵ روستا کلاسهای آموزش مقدماتی دایر است.

باقری اظهار داشت: در۱۰روستا هم دوره های آموزش صنایع دستی منسوخ شده در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ایجاد اشتغال برای جوانان و حفظ، احیاء و رونق صنایع دستی در روستاها و مرکز شهرستانهای استان و کاهش مهاجرت را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره ها عنوان کرد.

وی افزود: این کلاس ها شامل آموزش گلیم بافی، به بافی، دوخت البسه محلی و آموزش چرم دوزی است که با ابزار و امکانات خاص آموزش داده می شود.

باقری بازاریابی و عرضه را یکی از مهمترین نیازهای صنایع دستی استان عنوان کرد و اظهار داشت: کمک دولت در این راستا موجب جلوگیری از حضور دلالان و صادرات صنایع دستی این استان به نام دیگر استانها می شود.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی ریشه‌های عمیق و استوار در فرهنگ غنی و باورهای ملی مذهبی مردم مناطق مختلف استان دارد، بیان داشت: گبه، گلیم، جاجیم، گچمه، قالی، سیاه چادر (بهون) و لباس‌های محلی مهمترین دست‌بافته‌های استان هستند.

باقری یادآور شد: ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر در زمینه صنایع دستی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد تنها چهار هزار نفر شناسنامه‌دار هستند.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی